לשרות עם מלאך המוות: השהיה

hakossem 10/10/2014 1265 צפיות 17 תגובות

כאן היה פרק ו' של הסיפור שפורסם אמש. בדיעבד החלטתי שקפצתי עמו קצת מעל הפופיק ופתחתי קו עלילה של פנטזיה גבוהה שמצריך עיסוק רב בבניית עולם שבקלות יתפרס על פני עשרות פרקים וזה משהו שלא תכננתי מראש ואני מרגיש שנמצא מעל ומעבר לכוחותי כרגע.

לכן עדיף להשהות כרגע את הסיפור בסוף פרק ה', זאת נקודת עצירה טובה. נכון, זה יוצא סיפור קצת לינארי וקיטשי, אבל זה לא יהיה הראשון וגם לא האחרון שבהם ואני מקווה שמי שהגיע עד כאן לא סבל יותר מדי בדרך :-)

אני לא מבטיח שלא אמשיך את הסיפור בעתיד, אולי בקו העלילה מפרק ו' המקורי ואולי לא.

וכמובן תודה לכל המגיבות ולשני המגיבים שנסכו בי עידוד וסייעו לשפר את הסיפור ולכל הקוראים שאהבו אותו, וסליחה ממי שלא אהבו וממי שהתאכזבו בנקודה כזו או אחרת.


תגובות (17)

וואו.
just woooowwww
זה כתוב בצורה כל כך טובה,אני אפילו לא יודעת לתאר את זה,הרגשתי בתוך הסיפור.
אפילו לא קראתי את הפרקים הקודמים.
גררר,אתה טוב.
או שזו את?
לא משנה.
זה מדהים וזהו זה.

10/10/2014 21:41

    "הרגשתי בתוך הסיפור" אין מחמאה גדולה מזו שכותב יכול לקבל לדעתי. באמת לקח לי כמה שעות לסדר לעצמי בראש את הסצנה הזאת בתוך הסיפור הכללי, אני מקווה שיצאה בסדר. ואני גם שמח מאוד לראות שתקציר הפרקים הקודמים מועיל למישהו (או שלא?).

    10/10/2014 21:49

לא,לא ממש.
אבל אין זה משנה.

10/10/2014 21:56

    אז נראה לך שכדאי לוותר על התקצירים להבא?

    10/10/2014 22:06

לא,פשוט…לא.

10/10/2014 22:25

הו קוסם…
פרק טוב מאד

10/10/2014 23:50

    ככה נעלמת פתאום כאילו בלעה אותך האדמה?

    11/10/2014 14:23

    מה שאתה רואה לנכון (אני מבינה את ההחלטה שלך, באמת מהפרק הזה העלילה חייבת להפוך רשמית, מורכבת ויצירתית – דורשת זמן ומחשבה רבים יותר) ^^
    ו…כן איזה רגישה אני הא? לקחתי קשה תגובה (-ביקורת שלילית) שנכתבה ע"י פוץ שכותב סיפורים סוטים (רבים מהללים אותו /:) .
    אבל כן מאד אתגעגע לתגובות שלך כי לא משנה מה אמרת (קיטשיות on), שימחת אותי (:
    אשמח אם תרצה לשמור על קשר

    12/10/2014 10:22

שיט. נמחקה לי כל התגובה,
בקיצור-
בלי אירועי הפרק הקודם.
תכתוב פשוט את נקודת המבט.
תקפיד לרדת פחות אנטרים.
פחות תיאורים, כלומר – אל תגרום לי לדלג על הדברים האלו. אבל תתאר מה שחשוב.
תפסק בתוך הגרשיים. כלומר-
״היי״, – טעות. וזה קורה הרבה אצלך.
״היי,״ – נכון.
אהמ, זה יה הקיצור שלי. כאילו כתבתי מלא><
בהצלחה. ומקווה שלא נפגעת (אני לא משו ביחסי אנוש.)

11/10/2014 01:33

    איזה כיף, ביקורת בונה, כמה שיותר מאלה יותר טוב, לא רק שאני לא נפגע אלא אני גם מוחמא.

    מה שמקובל בספרות גבוהה זה דווקא פיסוק מחוץ לגרשיים, קחי דוגמא מסיפור מומלץ מתחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ:
    http://www.haaretz.co.il/short-story/.premium-1.2309964

    אבל שתי הדרכים לגיטימיות, מה שחשוב זה לשמור על עקביות לאורך הסיפור.

    ירידות השורה הכפולות, מה שברור זה שחייבים לרדת לפחות שורה אחת כל פעם שמישהו אחר מדבר, אבל לרדת שתיים זה לא הכרחי. אם אני אפרק את הפסקאות וארד שורה אחת (לא שתיים) בסוף כל משפט או שניים אז זה דווקא ינפח את הטקסט, השאלה אם זה יותר נוח לקרוא ככה?

    הייתי מאוד שמח אם תגידי לי איזה תיאורים היו מיותרים בעינייך ולא עבדו.

    ובעניין תקציר הפרקים, הבעיה שזה סיפור קצת הזוי ולא שגרתי והפחד שלי שבלעדיו אפילו מי שהתחיל לקרוא מההתחלה עלול להתבלבל קצת, ובטח שמי שינסה לקרוא מהאצע לא ימצא את ידיו ורגליו. מצד שני, אם אף אחד לא חושב שזה עזר לו, אז אולי באמת כדאי לוותר.

    11/10/2014 11:43

    יש הבדל, כלומר בספרים – אמתיים – זה פיסוק בפנים. זו לא כתבה בעיתון שעושים מה בא להם.
    אתה יכול לרדת חצי שורה, כלומר שיפט אנטר. ככה עושים. לא לפתוח פסקה חדשה כשמישהו אחר מדבר.
    זה לא שלא עבדו, זה פשוט יותר מידי לקרוא. גם בספרים רגילים- אני תמיד מדלגת.
    וביקורת בכיף. הרבה זמן לא כתבתי כזאת.

    11/10/2014 12:53

    למשל ב-"משחקי הכס" הפיסוק הוא מבחוץ:
    טיריון לאניסטר הרים את ידו וסטר לאחיינו בחוזקה על פניו. לחיו של הנער האדימה.
    "מילה אחת", אמר טיריון, "ואכה אותך שוב".

    או בספר "במו ידיו – פרקי אליק" של משה שמיר:
    בלא שיגרע עין מן האוכלים ומן הצולים הלך וקרב אלי.
    "דייגים", אמר, כמי שרק עתה עמד על טיבם.

    אבל יש גם ספרים שבהם הפיסוק מבפנים, וגם זה בסדר, זה עניין של טעם.

    מה שבטוח נכון זה שבספרים אמיתיים אין הרבה רווחים בין השורות, אבל זה בגלל שזה אומר שצריך יותר נייר וזה עולה יותר כסף. אבל עדיין זה כאילו הפך להיות מקובל.

    אני אשתדל לקמץ בתיאורים ואולי לקצר בכלל את אורך הפרקים (ל-500 מלים/5 דקות?), כנראה שהרשיתי לעצמי להתפרע קצת יותר מדי.

    11/10/2014 13:49

אז כמו תמיד, יצא מאוד יפה ^~^
אני מסכימה עם half a heart, במיוחד בקטע עם התיאורים… צריך לתאר והכל אבל לפעמים זה יכול להיות מעט מוגזם '0.^ כמו מהקטע של: "הנהנתי מיד והוא הדריך אותי…" וואו אלו היו הרבה תיאורים…
אבל יאמר לזכותך שאתה כותב מדהים ויודע לתאר ממש טוב.
ולבסוף, המשך בבקשה ^~^

11/10/2014 13:10

    מה שאני מבין ממך זה שאת מתכוונת שאולי אני מאריך יותר מדי ושכאילו לא צריך לתאר כל תזוזה של אצבע, ונגיד במקום לכתוב "הוא הרים את היד" אני כותב משהו כמו "שריר הזרוע שלו התכווץ והמרפק החל להניף את האמה בתנועה סיבובית חדה בעת שהכתף מתרוממת על מנת לשאת את משקל היד המתנשאת לה אל על".

    ואולי שבאופן כללי צריך לתת לדיאלוגים אחוז גדול יותר מהטקסט? האמת שאני חושב שאני לא כל כך טוב בדיאלוגים.

    11/10/2014 13:25

    תראה, הקטע בתיארים זה להכניס את הקורא לתוך העניין. להיות עד (במרכאות)
    וכשאתה מתאר הרמת יד בתור פעולת שרירים, טוב ה משעמם.
    אתה הופך פעולות פשוטות לקשות מנשוא.
    תחשוב על זה.

    11/10/2014 13:40

    כן, זה בדיוק מה שהתכוונתי, כאילו עשיתי מעצמי צחוק כדי להדגים בדרך ההגזמה את הביקורת שלה ולהבין אם זה מה שהיא התכוונה לטעון בעצם.

    11/10/2014 13:52

למה אין את פרקים ד' וה'?????????????????????

23/10/2014 20:16
סיפורים נוספים שיעניינו אותך