idomeir48
אלבום בלתי מובן, מסורבל, לא רציף ומפוזר סגנונית יתר על המידה, או שמא אלבום קונספט מצוין שמצליח להעביר את המסר שלו גם באמצעות סידור השירים באלבום?

מההקונספט #7 / מעמקי המדיה

idomeir48 05/04/2020 374 צפיות אין תגובות
אלבום בלתי מובן, מסורבל, לא רציף ומפוזר סגנונית יתר על המידה, או שמא אלבום קונספט מצוין שמצליח להעביר את המסר שלו גם באמצעות סידור השירים באלבום?

האלבום "Demon Days" הוא אלבום של להקת "Gorillaz" הוירטואלית שהעומד מאחוריה הוא דיימון אלברן הבריטי, סולן וגיטריסט בלהקת "Blur".
האלבום הוא אלבום מאוד מאוד ורסטילי, המכיל בתוכו 13 רצועות בהן משתף אלברן פעולה עם לא מעט זמרים שונים, מסגנונות רבים ונושאי השירים בו מגוונים במיוחד.

אם כן, מה לאלבום כזה ולקונספט?
האלבום כולו עוסק בעולם פוסט אפוקליפטי, ובמעשים של האנושות ככלל וכפרטים המובילים לאותו עתיד קודר.
משימוש בנשק בידי ילדים, חיילים ואף ראפרים וגנגסטרים; דרך בדידות, ניכור, התמכרויות וניסיונות אסקפיזם שונים ועד ניצול יתר של משאבי הטבע, המשאבים האנושיים וזיהום סביבתי גובר.

ברבים משירי האלבום ישנו עיסוק דומה בנשק והשלכות מאזן האימה (צריך נשק כדי להפחית אלימות, כדי שאוכל להגן על עצמי ועוד), והרס של כדור הארץ וניצול תרבויות 'מוחלשות'.

בשלושת השירים האחרונים באלבום ישנו רצף רעיוני, מלודי ולירי שככל הנראה נועד ליצור סיום עוצמתי וצורם לאלבום ולאגד את המסרים שבו לכדי משל כואב במיוחד, אשר מעביר ביקורת חזקה על המעצמות הגדולות ועל בני האדם בכלל.

שם האלבום, גם הוא ממקד את המאזין להבנה שימינו הם הימים שבהם הרס העולם מכל הבחינות (חברתית, נפשית, סביבתית ותרבותית) מגיע לשיא ואם לא נפעל לעצור זאת, העולם יגיע לקיצו העגום.
מרבים מהשירים באלבום נשמע שמאוחר מדי להביא שינוי מרוגש, ואולי כל שניתן לעשות הוא לרכך את אותו קץ ולאחר אותו מעט.

אם ישנם אלבומי קונספט נוספים שתרצו שנצלול לעומקם, או שתרצו לספר פרטים מעניינים נוספים על האלבום "Demon Days" אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות.
חג שמח לכולם.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
סיפורים נוספים שיעניינו אותך