עזרה בכתיבת דמויות, פירוט למטה↕

כינוי משעמם 23/03/2017 735 צפיות 7 תגובות

אני כותבת ספר חדש ואין לי רעיונות לדמויות. אשמח אם תכתבו לי למטה דמויות עם מה שעולה לכם בראש (תאומים, כוחות, עבר, מראה, מה שתרצו) הרעיון הכללי של הסיפור הוא שילוב בין עולמות מנוגדים ושונים. אני אעלה את הסיפור בהמשך.
אשמח אם תוכלו לעזור לי,
בתודה: כינוי משעמם.


תגובות (7)

ני לא חושבת שכדאי שאנחנו נעזור לך בזה, לא כל כך אפשרי לכתוב ספר טוב עם דמויות שלא את בנית. אני ממליצה לך להבין איזה דמויות ישרתו את העלילה ולבנות אותן לפי זה.

23/03/2017 19:47

"לא תיענש בשל כעסך, אלא תיענש על-ידי כעסך."
– בודהה

ראיתי שכתבת שאהבת ציטוטים, אז אמרתי לעצמי, "היי, למה לא?"

הגברת שכתבה כאן לפניי צודקת – כשאני כותב, למשל, דמויות הן כמו השלוחות שלי. אני לא יכול לעשות איתן הרבה אם הן של מישהו אחר.

אבל הנה כמה רעיונות מעניינים: אם זה על עולמות שונים ומנוגדים, אז אני חושב שרומנטיקה (דהיינו סיפור אהבה) זה משהו שיכול לעבוד. שני אנשים שבאים משני עולמות שונים עושים את הבלתי אפשרי ומתאהבים.
או אולי ההפך… במקום להתאהב אחד בשני, הם מתחילים לשנוא אחד את השני, ואז קורה הדבר שכולנו מצפים לו… והעולמות של שניהם משתלבים.

ותמיד אפשר לעשות סיפור על דרקון ששורף את כולם. אני תמיד אוהב את זה.

24/03/2017 01:52

    ציטוט נחמד.
    יש לי המון סיפורים על דרקונים אבל הם יותר סיפורי מגירה וכו'. אם אתה רוצה לקרוא אותם אני אשלח לך טיוטה במייל

    24/03/2017 13:08

הו כמה אני אוהבת שינאה שהופכת לאהבה

24/03/2017 06:58

אני מוכנה לתת לך את קונסטנטין שלי: שיער שחור מוחלק אחור עם ג'ל, עיניים ירוקות-צהובות, גבוהה, לבוש מעיל שחור ארוך, תמיד מצוייד בנשק, עכשיו את אופמ הנשק את יכולה לשנות כמובן, לייזרים, בלוני חומצה או מה שבא לך.. חח אמ.. נראה לסובבים אותו שהוא יכול לקרוא מחשבות אבל הוא פושט יודע לקרוא אנשים בצורה מושלמת. משהו כזה אני מניחה…

24/03/2017 07:01

אופי*

24/03/2017 07:01

כמו שאמרו כאן למעלה אני גם חושבת שכדי לכתוב ספר טוב, עלילה טובה אתה צריך להתחבר לדמויות שלך ולהבין אותם מנקודת המבט שלך. אם אחרים יתנו לך דמויות שלהם, זה שהם התחברו אליהם לא אומר שאתה תתחבר, ואז אתה יודע מה יקרה? הכתיבה תהיה פחות מפורטת, פחות טובה כי לא נהנתה לכתוב על דמויות שהן לא שלך. כי לא התחברת אליהן וזה סתם חבל שהסיפור ייהרס רק בגללם.
אני ממליצה לך לתת למחשבות שלך לחלום בהקיץ, לקרוא ספרים אפילו לקחת השראה מדמויות מוכרות זה בסדר גמור. תבנה לאט את הדמויות, תחשוב כיצד הן משתנות ומה הקונפליקטים שהם יחוו בסיפור.
עצה שלי- תן לכל דמות את הייחודיות שלה, שלא ייראו אותו דבר, שלא ידברו אותו דבר ושלא יתנהגו אותו דבר. בעיקר כשמדובר בעולמות שונים ומנוגדים. תן לכל אחת את חוט המחשבה שלה.
בהצלחה.

24/03/2017 10:23
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך