צריכה טיפים לפריצת מחסום כתיבה/ למציאת רעיונות חדשים

flame 13/04/2015 1014 צפיות 22 תגובות

היי
אני מניחה שהכותרת די מסבירה הכל בעצם.
אני מקווה/ מבקשת תגובות בצורת טיפים או סתם שיטות שעוזרות במקרים של התקעות/ מחסום כתיבה/ העדר רעיון להמשך
אני רוצה לעשות את זה כמו קובץ מרוכז של דרכים/ טיפים.
תודה רבה על שיתוף הפעולה!


תגובות (22)

בדרך כלל לי עוזר להפסיק לרגע את הכתיבה ולנוח או לצפות בסרט/סדרה שיתנו לי השראה. :)

13/04/2015 21:47

    תודה על התגובה:)

    13/04/2015 22:05

אם אין לך רעיונות נסי לפתח סצנות שקורות לך לסיפור אהבה או פנטזיה או בעצם כל דבר. זה נשמעה לא הגיוני אבל אני איך שהוא מצליחה להפוך מריבה עם המורה לסיפור אקשן. תנסי(:

13/04/2015 21:52

    נראה לי שהבנתי למה את מתכוונת…
    תודה:)
    זה לא שיש לי מחסום כתיבה, אני מנסה להיפתח ולקבל רעיונות ממקומות שונים כדי שלא אהפוך לכותבת צפויה (גם כותבים לא צפויים הופכים בשלב כלשהו לצפויים כשהדפוס שלהם, מסובך ככל שיהיה מתגלה ע"י הכותב.), אני חושבת/ משערת שאחת הדרכים להמנע מזה היא שאיבת רעיונות בדרכים שונות.
    אז תודה רבה על התגובות:)

    13/04/2015 22:09

דבר ראשון, אל תכתבי בכוח, תאמיני לי ניסיתי וזה יוצא גרוע בדרך כלל. אני ממליצה לך לראות סרט או סדרה באותו הז'אנר או בז'אנר אחר, (אני אישית ממליצה על אנני, סרט מושלם!). מקווה שעזרתי.

13/04/2015 22:54

    לא כותבת בכוח:)
    תודה לך על התגובה.

    בקשר לאנני- רציתי ללכת לקולנוע לראות אותו, ארגנתי חצי בית לבוא איתי אבל היה לי מבחן כך שכולם הלכו חוץ ממני :(

    13/04/2015 23:11

לדעתי את צריכה לקרוא דברים שכתבת פעם, זה יעזור לך

13/04/2015 23:20

    תודה רבה:)

    14/04/2015 07:11

אמממ כל מה שאגיד עכשיו זה שיטות דיי נדושות, אל תצפי לכלום;
-לשמוע שירים שאת אוהבת, להקשיב למילים. לנסות לקחת מזה השראה, ליצור סיטואציה שמתאימה לשיר ומשם לפתח רעיון כלשהו.
-לאסוף כמה תמונות אקראיות ולחבר מהן עלילה. גם מכאן לפתח משהו.
-כמו שכבר אמרו פה, לצפות בסרטים ובסדרות בז'אנר שאת רוצה להתמקד בו בסיפור. ואולי להוציא רעיון או שניים.
-ליצור דמויות, וליצור להן רקע מסוים. ואז לבנות עלילה מתאימה.

תכלס, כלום לא עבד לי במחסום כתיבה שלי XD אבל את מוזמנת לנסות:)
בהצלחה ולילט~

נ.ב
אמגד כמה זמן לא הייתי פה. מישהו עוד זוכר אותי בכלל?

13/04/2015 23:50

    תודה רבה:)

    14/04/2015 07:13

שאלה טובה!
בעיקרון מה שאני עושה אם יש לי מחסום כתיבה זה קודם כול להתחיל לשחק עם הדמויות שיש לי בסיפור ועם קו העלילה שלי. אני יכולה לשבת שעות ולהמציא קו עלילה אחר לגמרי או איזה אירוע שיקרה שישנה את העלילה, או פשוט מוסיפה דמות חדשה לסיפור.
אני מנסה לשאוב השראה מהיום יום, מסיטואציה מסויימת שמתרחשת במהלך היום או באמת מאיזשהוא סרט\שיר.
מקווה שעזרתי קצת :)

14/04/2015 00:12

    תודה רבה, מאוד עזרת :)

    14/04/2015 07:13

אני מנסה לחשוב מה מעורר בי תהיות או רגשות ומנסה לחזור עליו או לחשוב ולהרגיש את מה שחשבתי והרגשתי בדרך אחרת. אחר כך אני חושבת על זה קצת, על מה אני רוצה מהחיים שלי. אני מבינה שאין לי מושג מה אני רוצה מהחיים שלי וכותבת. אחר כך אני עוברת על זה. לפעמים יש לי השראה מקטעים קודמים שלי שקראתי. לפעמים כשכן יש לי השראה אני כותבת על רעיון ואז כשיש לי מחסום כתיבה אני חוזרת אל הרעיון הזה.
בדרך כלל זה עובד.

14/04/2015 22:48

    קצת מסובך אבל נראה לי שהבנתי:)
    תודה רבה:)

    14/04/2015 23:39

אם את מאוד רוצה לכתוב, קודם כל תמצאי ז'אנר, כי יש הבדל גדול בין פנטזיה לרומנטיקה (דוגמא). אחר כך תבחרי באיזה גיל המספר, האם זה בן או בת, משם תבחרי מקום בו מתרחש רוב הסיפור, זה יכול להיות בית ספר, גינה, פנימייה. אחר כך תבחרי משפחה (אפשר גם שהיליד יתום) ומשם תזרמי עם הסיפור…

17/04/2015 19:14

    תודה :)

    18/04/2015 20:03

קצת מופתעת שלא הציעו את זה עד עכשיו, אבל לקרוא דברים אחרים. בין אם זה לקרוא ספרים או סיפורים אחרים מהאתר – דברים בעלי ז'אנרים אחרים שלא קשורים לסיפור שלך. זה לא צריך להיות קשור לסיפור שלך בשום דרך.
בעצם, זה לא קטע של לקחת השראה ממשהו או לקרוא רעיון ולכתוב אותו. זה בקטע של, כשאת קוראת משהו אחר ורואה איך אחרים כותבים אותו לפעמיים יש לך את התחושה של "וואו, איך גם אני רוצה לכתוב משהו עכשיו".
את יכולה לקחת את השיטה הזאת בתור שיטה של "בואו נקח השראה מהסיפור הזה", אבל אני מסתכלת עליה בקטע של השראה לרצות לכתוב, כי כשאת רוצה לכתוב ויש בך את התמיהה הזאת ליצור עולם משלך, הסיפורים שלך יוצאים הרבה יותר טוב.
קחי איזה ספר שלא קראת ותשקעי לעולם שלו. אולי תקחי ממנו רעיונות, אולי המוח שלך יתן לך רעיונות חדשים שבכלל לא קשורים אליו. (:

18/04/2015 18:15

    עוד לא חשבתי על זה ככה..
    תודה רבה:)

    18/04/2015 20:04

    וואי, כל כך נכון. *נדחפת*
    זה תמיד קורה לי שאני קוראת סיפור ופתאום מתמלאת חשק לכתוב גם.
    אבל לרוב אין לי רעיון לכתיבה, ואז זה סתם מתסכל :<

    18/04/2015 20:11

יכול להיות שזה מאוחר. אבל לי יש המון טיפים להשראה.
זה טיפ שלי אישית מאוד עוזר: מוסיקה.
אני בחיים לא אצליח לכתוב אם אני לא שומע שיר.
ההשראה באה אצלי אחרי שאני מצייר. אצלכם זה יכול להיות ספורט או בדיחה.
אני לא מסוגל לכתוב בלעדיהם.
-קולד

18/05/2015 21:46

    לא בדיוק מאוחר כי אפעם לא היה לי מחסום, פשוט רציתי רשימה של שיטות כדי שהרעיונות שלי לא ישאבו תמיד מאותם דברים כי אז הם יחזרו על עצמם ותווצר אצלי תבנית כתיבה….
    תודה:)

    18/05/2015 22:05

כרגע הדבר שהכי פותח לי את המחשבה זה השיר המדהים הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=HO4e4nCYBEo
אני מסכימה עם כל השיטות האחרות, אבל הכי כדאי זה לצאת קצת החוצה, לשמוע מוזיקה ופשוט לאט לאט להתרכז באווירה. זה יגיע לבד. אל תתאמצי בכוונה.

18/05/2015 22:23
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך