דוסית אחת
ממליצה לראות את הסדרה "שידוך משמיים" למי שרוצה להבין יותר טוב. (מתארת טוב יחסית מה קורה בעולם השידוכים החרדי).

רגש לא ממומש- רקע כדי שתבינו על מה מדובר.

דוסית אחת 16/02/2015 5531 צפיות 2 תגובות
ממליצה לראות את הסדרה "שידוך משמיים" למי שרוצה להבין יותר טוב. (מתארת טוב יחסית מה קורה בעולם השידוכים החרדי).

בסיפור הבא מדובר על נערה חרדית שנקשרת רגשית לבחור חרדי בן גילה.
צריך להבין מה זה אומר:
בחברה החרדית, מלבד איסור הנגיעה- ההמנעות מנגיעה בבן המין השני (כולל לחיצת יד ואפילו העברת פריטים מיד ליד), קיים גם איסור מפורש על כל שיחה ויצירת קשר עם בן המין השני, עד לגיל השידוכים שעליו אפרט בהמשך.
בנוסף, קיים איסור שנקרא "איסור ייחוד"- אסור לבן ובת להימצא/להיות לבדם במקום שבו אנשים לא יכולים לראות אותם. לדוגמא- להיות לבד בדירה או כל מבנה אחר. ואפילו בטבע-אלא אם זה מקום שעוברים בו הרבה אנשים כל הזמן.

מצב של ידיד וידידה- לא רק שהוא מצב חריג, אלא הוא מצב מוחרם ומנודה. חל איסור מפורש על התיידדות עם בן המין השני.
כשבן ובת שאינם נשואים אחד לשניה ואינם קשורים משפחתית מדברים- הם בדרך כלל ידברו בגוף שני נוכחים או בגוף שלישי- כאשר זהו אדם שצריך לכבד.
כן. עד כדי כך.

מצב של חבר וחברה- זוג לא נשוי- עוד יותר חמור כמובן, כיוון שעוברים גם על איסור נגיעה..

אז איך מכירים ומתחתנים? התשובה פשוטה- שידוכים.
השידוכים נעשים בדרך כלל ע"י שדכן/ית מקצוע/ית או סתם אדם שמכיר את שני הצדדים-הבחור והבחורה.
איך מתבצע שידוך והצעת נישואין?
השדכן מציע להורים של הבחור והבחורה. כן, להורים את המיועד השני.
ההורים מבררים על המוצע ויכולים לפסול או להסכים.
ההורים מספרים לבחור/ה על המוצע, ואם היא מסכימה- השדכן קובע ביניהם "פגישה"-דייט.
במהלך הפגישה מותר להם לדבר כמובן. אבל הקשר שנוצר נשאר בפגישה- אם רוצין להמשיך- אומרים לשדכן והוא מסדר פגישה נוספת. אם אחד הצדדים לא מעוניין- השדכן מעביר לצד השני שנגמר. ועוברים הלאה להצעה הבאה.
שימו לב, יש איסור לבחור-הגבר לקנות לבחורה דברים לפגישה למעט שתיה ואוכל(לחלק מהחרדים אסור גם אוכל..) –
כדי שזה לא ייחשב בטעות כ"קידושין"- חתונה.

אורך הפגישה ומספר הפגישות שונה בין החוגים בחברה החרדית- החסידים הם בדרך כלל קיצוניים יותר, וגם בתוכם יש קבוצןת קיצוניות יותר או פחות. בעוד שהליטאים והספרדים נחשבים פתוחים יותר.
באופן כללי- הכי קיצוני- פגישה אחת באורך חצי שעה שאחריה אם הבחור והבחורה מסכימים- עןשים אירוסין וקובעים תאריך לחתונה. עד החתונה לא רואים אחד את השני כלל.

הכי פתוח- מינימום 3 פגישות עד 10 ולפעמים יותר- תלוי מתי הבחור והבחורה מחליטים להתחתן. הם יכולים לסרב ואז לעבור להצעות הבאות.
הצעת נישואים כאן- שימו לב- אין טבעת! הטבעת תגיע בחתונה.. הבחור פשוט שואל את הבחורה אחרי פגישה שלישית לפחות. וזהו.

החתונה – עד אחרי החופה קיים איסור הנגיעה. וגם אחרי החופה- אסור להביע חיבה ע"י נגיעה בפומבי.
אצל האשכנזים- יש מנהג שבו מיד לאחר החופה החתן והכלה נכנסים לבד לחדר למשך כמה דקות. זה נקרא "חדר ייחוד". הרעיון הוא- עד עכשיו היה עליהם איסור חמור להיות בחור ובחורה לבד במצב שלא רואים אותם- ועכשיו "עוברים"על זה כדי להראות לכולם שהם נשואים.

מזל טוב;)
מי ששרד עד עכשיו, יוכל לקרוא את הסיפור שלי מהתחלה ועד הסוף בהנאה:)
מידע נוסף- אפשר ליצור איתי קשר


תגובות (2)

בואנה אהבתי!
נושא מאוד מקורי!
מקווה לראות שאת תכתבי עוד

16/02/2015 17:58
סיפורים נוספים שיעניינו אותך