שאלה חשובה לגבי כתיבה – תודה לכל העוזרים!

.My name is Yuval. 27/07/2017 807 צפיות 6 תגובות

היי,
יש שאלה שאני מסתבכת איתה די הרבה בכתיבה – איך נכנסים לסצנה של חלום בסיפור?
אם לא הבנתם את השאלה, אני אסביר: איך עוברים מסצנה "רגילה" בסיפור לסצנת חלום?
לדוגמה כמו שכשרואים סצנת חלום בסרט יש מוזיקה ומעין מעבר כזה בסרט עצמו, אבל בסיפור אין את כל זה – איך אמורים לעשות את זה בסיפור?
תודה לכל העוזרים!


תגובות (6)

במקום להגיד לך איך, תוכלי לראות דוגמאות בסיפור שכתבתי ומשולבים בו מספר חלומות. שם הסיפור- החלום האסטרלי של דותן

27/07/2017 16:43

לדעתי פשוט מתחילים פסקה חדשה. הקוראים יבינו תוך כדי שזה חלום, ואם לא בסוף תעשי שהדמות התעוררה ואז מבינים שזה חלום. זה אפילו יכול להיות מגניב שבהתחלה אתה לא בטוח אם זה חלום אני אוהב את זה

27/07/2017 17:14

מסכימה עם hektor, את יכולה גם לכתוב שהוא נשכב לישון ואז לתאר את העולם או הסיטואציה שהוא חולמים, ולאחר מכן להעיר אותו.

27/07/2017 20:21

מעברים כמו שתיארת הן עבודה עצלנית, או איזו סדרה/סרט פרודיים (דוגמה טובה: הפיג'מות), ואת לא צריכה לקבל מהם דוגמה לכתיבה שלך, במידה ואת לוקחת אותה ברצינות.
דרך מאוד טובה לעשות סצנה של חלום, היא, דבר ראשון, להפריד אותה מהעלילה המרכזית; בין אם זה בתחילת פרק, או סימן מעבר שנוכח בסיפור שלך (*/***/כל דבר אחד).
דבר שני, עלייך להבין שחלומות, בדרך כלל, לא עוקבים אחרי הכללים הפשוטים של העולם; בין אם זו פיזיקה שונה בעולם, או כל דבר לא הגיוני אחר. חשוב מאוד לתאר את זה באופן שונה, אבל זה כבר מוביל אותנו לנקודה הבאה.
דבר שלישי, את צריכה לסגור עם עצמך מה את רוצה לעשות עם סצנת החלום הזאת: האם היא נסתרת, כמו שהקטור מעליי הציע, או שאולי המטרה היא משהו אחר. אחרי שהחלטת, את צריכה לברור את התיאורים שלך בהתאם; אם המטרה היא להחביא את זה ואז להביא לנו הפתעה, התיאורים יהיו רגילים יותר; אם מדובר בחלום שידוע שהוא חלום, אז את יכולה פשוט להפריז עם התיאורים איך שאת רוצה.
בהצלחה בכתיבה! :)

27/07/2017 20:22

תודה לכולכם, עזרתם לי מאוד:)

27/07/2017 21:20

שלום לך.
בתשובה לשאלתך-את יכולה לקרוא את הפרק החדש בסיפורי "את ואני והמצב הבטחוני"(פרק ד). יש שם קטע שהוא בין חלום להזייה. בעבר עשיתי זאת עם סיפור אחר בהמשכים שפרסמתי כאן. זה קל ומאתגר וכייף ענק. בהצלחה.

28/07/2017 01:35
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך