תגובות! תגובות! תגובות!

Rumpelschtilzchen 22/06/2020 668 צפיות 7 תגובות

זהו לא סיפור, אלא פתח לדיון.
כשהצטרפתי לאתר לפני כחמש שנים, היתה כאן קהילה.
כותבי האתר, שהם גם קוראי האתר, התייחסו בדרך כלל לסיפוריהם של האחרים.
כמעט כל פרסום כאן, זכה לשלל תגובות. חלקן מעודדות, חלקן פחות, אבל היה יחס.

כמעט כל כותבי האתר, הם כותבים חובבים. ככאלה, אנו זקוקים למשוב אודות סיפורינו.
לכל אחד ואחת מכותבי האתר, יש ידע רב יותר מן האחרים, בתחום מסוים. ידע שיכול להועיל לשאר הכותבים, לו רק נואיל בטובנו לשתף אותו.
יש מי שטוב בבניית סביבה, יש מי שמוצלח בבניית דמויות, יש מי שמתמחה בתיאורים, יש מי שיודע עברית… כל אחד ויתרונו הוא.

המשוב מסייע לנו לדעת, קודם כל, שיש מי שקרא את מה שכתבנו, ואכפת לו ממה שכתבנו.
כל תגובה, ואפילו תגובת 'ספאם' דוגמת: "אהבתי", "יפה", "תמשיכי", וכיוצ"ב, מעודדת את הכותב להתמיד בכתיבתו.
גם תגובות שליליות מגלות כי לקורא אכפת ממה שקרא. כל תגובה עדיפה על התעלמות.

מעל אלו, מגיעה הביקורת הבונה. ביקורת- אין מטרתה להקטין את הכותב, אלא להעצים אותו. מטרת הביקורת, היא לסייע לכותב להשתפר באותו התחום, שהמגיב חזק בו יותר מן הכותב.

באופן אישי, השתדלתי כמיטב יכולתי לסייע בתיקון שגיאות עברית. חשוב מאוד לדעתי, שכותב ידע עברית נכונה.

גם אני, כמו כל בן־אדם, שמח לקבל תגובות. תגובות רציניות- משמחות אותי אף יותר.
לסיפורי האחרון, "מי זאת מדונה?" קיבלתי תגובה איכותית, שאתגרה אותי במה שחשבתי למגרשי הביתי. תגובה משמחת ומעודדת, שגרמה לי לראשונה להשקיע בסיפור מד"ב (יפורסם בקרוב). זו אגב הסיבה לכך, שבשבועיים האחרונים לא היה לי זמן להגיב.
זה המקום לומר לשלומי היקר תודה רבה.

לסיכום:
ככותב חובב אל שאר חברי אתר 'סיפורים' הנפלא, אני מבקש מכם להגיב.
בכל פעם שאתם מפרסמים סיפור, הגיבו לפחות לסיפור אחד נוסף. לא עולה כסף, אבל שווה זהב.
במידת האפשר, השקיעו בתגובתכם. מה אהבתם, מה פחות, מה אפשר לשפר, איך אפשר לשפר… כל אחד ואחת – בתחום שבו אתם, לדעתכם, טובים יותר.

אשמח גם לדעת מה דעתכם אודות מאמר זה.

תודה רבה,
רוּמְפֶּלְשְׁטִילְצְכֵען (עוץ לי גוץ לי).


תגובות (7)

מסכימה איתך מאוד. מקווה שהאתר יחזור להיות כמו פעם 😃

22/06/2020 18:55

כל כך נכון….
לקחתי לתשומת ליבי, להבא אשתדל להגיב יותר.

22/06/2020 20:05

מסכים מאוד עם כל הדברים!
יצא לי כמה פעמים להגיב תגובה איכותנית וציפיתי לתשובה מהמחבר, אך לשווא. לכן אני מוסיף לדבריך: קיבלתם תגובה – השתדלו להחזיר תשובה עליה ולהתייחס לדברים שנאמרו! הראו שהתגובה חשובה לכם, אגב כך גם תזכו לעוד תגובות בהמשך.
ועוד משהו – קיבלתם תגובה ממישהו – עשו הכרת הטוב ותחזירו לו תגובה על משהו שהוא כתב! חוץ מהכרת הטוב שבדבר, גם תזכו לעוד תגובות בעתיד.

22/06/2020 22:22

    אגב, הדברים שכתבתי אמורים בראש ובראשונה כלפי עצמי… רק שיתפתי אתכם במסקנות אישיות שעלו לי מדברי עוץ לי…

    22/06/2020 22:40

'מלאכית אמיתית' ו־'חולם', תודה רבה על תגובתכם.

עומר, לא נתתי את דעתי על כך, אך דבריך נכונים, ואני מאמץ אותם בכל לב. תודה רבה.
אגב, לגבי הערותיך הלשוניות- מחכה לך תשובה במקומות המתאימים. אתגרים שכאלה מאלצים אותי ללמוד. תודה.

23/06/2020 12:55

אני בדיוק נכנסתי לאתר לא מזמן אחרי שנתיים שלוש שלא הייתי, והרגשתי בדיוק את מה שכתבת, קצת עצוב לי לראות הרבה כותבים מתחילים שמשקיעים מעצמם וכותבים ללא כל תגובה או הצבעה, אני מקווה שהאנשים באתר יחזרו להיות קצת יותר כמו פעם(:

09/07/2020 19:48

אני שלא כמוך או הכותבת המושבעת די חדשה, אבל מסכימה איתכם.
אבל יש בתגובות מספר בעיות-
1. אתה אומר להגיב- אבל להרבה סיפורים אי אפשר להגיב. אני לא יודעת מה אחרים יודעים, אבל אני בתיקונים לשוניים וכאלה דברים ממש ממש גרועה. מה שמשאיר לי לכתוב בתגובות: "וואו! מהמם!" וזה לא משהו עמוק יותר מדי. אבל זה עדיין עדיף יותר מכלום כמו שאמרת.
2. יש הרבה תגובות שיכולות לפגוע. אני לא אומרת שלהגיד שיש לך שגיאות כתיב זה תגובה פוגעת, אבל יש מספר אנשים באתר שכותבים על אנשים שהם כותבים גרוע וכאלה דברים. זה יכול לפגוע ממש בכותבים ולגרום להם לפרסם פחות סיפורים. אז אני חושבת שעדיף גם לא לכתוב תגובות מלכתוב תגובות פוגעות. אתה אומר שלתת ביקורת זה מחשל, אבל אם לא משתמשים במילים נכונות, התוצאה עלולה להיות ממש הרסנית.

21/03/2021 19:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך