The importance of an idea

dani9196 24/02/2016 1711 צפיות 9 תגובות

What is more important, a man or an idea?
Without men there will be no ideas, but without ideas we won't be men. Ideas are what separates us from the rest of the animals, this ability to grasp the world around us and have our own individual thoughts about it.
But is any one idea more important than a human life? Is a single idea worth risking lives for?
Ideas are an important part of us, so it's only natural that we'll go to great lengths to preserve them. but where do we draw the line?


תגובות (9)

לא באמת הבנתי את השאלה. מה יותר חשוב, האדם או רעיון? זה כמעט כמו לשאול מה בא קודם, הביצה או התרנגולת… זה נכון שהרעיונות/מחשבות מבדילות אותנו כבני אדם מהשאר, אך איפה בדיוק אנחנו מסתכנים?
(אני באמת לא הבנתי, כך שאשמח אם תסביר..)

24/02/2016 22:46

    כששולחים אנשים למות בשביל רעיונות במלחמות וכאלה.

    24/02/2016 22:47

מכוער

27/02/2016 15:27

    מה את משחקת אותה? את לא יודעת אנגלית בכלל.

    27/02/2016 15:28

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    27/02/2016 16:01

לדעתי, זה מאוד תלוי באיזה רעיון מדובר, ובאיזה מלחמה מדובר. אני חושבת שמלחמות הן גם באופן חלקי משהו טבעי, שקשור ליצר האדם וכל זה, ולא רק לרעיונות או עקרונות (כאילו, גם בטבע בעלי חיים נלחמים אחד בשני, לא?)
יש רעיונות ששווים סיכון חיים (לדוגמה… ניסוי למציאת תרופה לסרטן, מהפכה, אני מניחה). ויש רעיונות שלא (כמו סתם מלחמות שמתרחשות בגלל תאוות שליטה של אנשים מסוימים, או אנשים שעושים דברים מסוכנים שמסכנים אחרים וכל זה). אבל תתאר לעצמך את העולם בלי מלחמות עקרוניות, שנבעו בעקבות אנשים שהיה להם רעיון לשינוי. כן, ברור, היה פחות הרג ומוות ועצב וכל זה, אבל היה גם פחות צדק, ואנשים היו חיים בצורה שהם לא רוצים לחיות בה. רעיונות זה משהו שצריך לממש, אחרת הם לא שווים כלום. ומלחמה זו דרך אחת של מימוש (לא שאני אומרת שמלחמות זה טוב, חס וחסה. פשוט לפעמים צריך להתפשר על משהו כואב שישתלם אחר כך [במקרים מסויימים, כן? כמו מהפכות וכאלה, שבעקבות המלחמה משתפרת איכות החיים של האנשים]).
אני חושבת שהגבול הוא איפה שהרעיון יותר מזיק מאשר מסייע (לאו דווקא קשור למלחמות) – שם צריך לעצור ולחשוב אם באמת שווה לממש אותו (לדעתי).
קצת חפרתי, ויש מצב שלגמרי פספסתי את מה שהתכוונת אליו, אז, אממ, אופס.

27/02/2016 17:15

    כל הכבוד לך.

    27/02/2016 23:10

רעיון ממש חמוד…… זה באמת מין פרדוקס כזה, מה יורת חשוב, אדם או רעיון? על מה אנחנו מוכנים לוותר בסשביל להשאר אנחנו, או שעדיף בכלל למות בשביל מה שהופך אותנו לעצמנו? שאלה קצת מסובכת…. אני שמחה שלא אמרו לי לענות עליה

22/06/2016 08:35

    תעני עליה! חיחח

    22/06/2016 08:43
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך