puma161
אני לא אוהבת את הפרק הזה, אבל לא ידעתי מה לשנות וזו גם הסיבה שהוא קצר יחסית :/ הייתי רוצה להעלים אותו מתוכן העניינים, אבל הוא משמש מעין סיפתח לעלילה צדדית וזה בעייתי... מיכאל אח מזעזע, וואו.

במה מאולתרת – פרק 7

puma161 16/06/2021 408 צפיות 8 תגובות
אני לא אוהבת את הפרק הזה, אבל לא ידעתי מה לשנות וזו גם הסיבה שהוא קצר יחסית :/ הייתי רוצה להעלים אותו מתוכן העניינים, אבל הוא משמש מעין סיפתח לעלילה צדדית וזה בעייתי... מיכאל אח מזעזע, וואו.

פרק 7 – חוץ מזה~

"אתה בטוח שאני יכול פשוט להיכנס?" מיכאל לא חשב שזה רעיון טוב. הם לא הסכימו לו לחזור לביתו אחרי שהמפגש הסתיים וגיא (גיא אחר) החליט שהוא ישן אצלו.

מפה לשם קרה שהוא עמד בפתח בית ספרו הישן ובהה.

"השומר מכיר אותך, הוא בטוח ייתן לך להיכנס." גיא טפח על שכמו בעידוד. "חוץ מזה, כבר דיברתי עם רון והוא מחכה לך," הוסיף וחייך חיוך מוזר.

הא. אז זו הייתה הסיבה להכול, מיכאל הבין. כמובן, איך לא חשב על זה.

"אני לא נכנס איתך לשיעורים," קבע ונעץ בגיא מבט ארוך עד שלבסוף הוא נכנע.

"בסדר בסדר, למרות שלומר היי למורים ישנים יהיה נחמד, אתה לא חושב?"

"לא. אני ממש לא חושב."

צלצול נשמע מהרמקולים בתוך המקום וגיא קפץ בבהלה. "אתה צוחק עלי?!" צווח ומיכאל ניחש שהוא כיוון לצלצול. הוא לא ממש הבין מה יעזור לו להתעצבן על הצלצול, אבל זה היה גיא. "טוב, מיכאל, אני עף למתמטיקה. רק תודיע כשאתה הולך, טוב?"

מיכאל הנהן בגיחוך וצפה בו מתרחק בכמעט-ריצה לכיוון הבניין. פתאום הוא קלט כמה שני ה… גייאים? שהכיר היו דומים אחד לשני.

כמובן שהוא לא התכוון להתעמק בזה, זו כנראה תכונה של השם. לו היו דברים יותר חשובים לעשות, כמו לגרום לחבר שלו להבריז משעתיים ראשונות כדי להשלים פערים של כמה חודשים טובים.

הוא הוציא את הנוקיה היפה שלו מהכיס ובדק אם מישהו תהה לשלומו. שלוש שיחות שלא נענו מגיא מספר שתיים ועוד כמה הודעות, לא דברים חשובים. לפחות לא מספיק כדי שיתעכב עליהם. גיא יסתדר יום אחד בלעדיו, זה לא שהם מכירים יותר מדי בכל מקרה.

הו. שיחה אחת שלא נענתה מרון, לפני חמש דקות. הוא הקדים אותו? מיכאל חייג חזרה אל המספר וחיכה שיענה.

"היי לך, אני מחכה במקום הרגיל, אז כדאי שתמהר." זה כל מה שזכה לקבל ממנו לפני שהילד ניתק. הוא נשמע ממש כמו עצמו, רגוע ואצילי, אבל מיכאל זיהה שם עוד משהו, יכול להיות שהוא התרגש? זה גרם לליבו לקפץ מעט.

ואז הוא הרחיק את המכשיר הקטן מאזנו. כמובן שהוא ניתק, מיכאל נאנח בהשלמה. הוא ידע שרון שנא לדבר בפלאפון, זו הייתה אחת הסיבות לחוסר בתקשורת רציפה ביניהם בחצי שנה האחרונה. שניהם העדיפו לדבר פנים אל פנים.

אז הוא אזר אומץ והתקדם לכיוון השער. "היי ולאדי," בירך לשלום את השומר שהתיידד איתו כבר בשנתו הראשונה בחטיבה. ככה זה כשאתה ילד חולני שכל שבוע מוציא אישורים מהרכז ללכת הביתה. לפחות זה השתפר עם השנים.

"הו, מבריז לטובתנו? איזה כבוד." ולאד צחק וטפח על שכמו בצורה אבהית למדי.

מיכאל חייך במבוכה. "לא הייתי קורא לזה הברזה, אחרי הכל אני בבית ספר."

"גם זה נכון." ולאד עזב אותו וחזר לבוטקה הירקרק שלו. "תבלה בנעימים, לא השתנה יותר מדי בשנה הזאת."

והוא צדק, מיכאל הבין כשהיה בדרכו. הרחבה המרכזית עדיין הייתה מלאה במבריזים ראשוניים ישובים על הספסלים ומאחוריה המדשאה הייתה מסריחה כתמיד. הכול נראה אותו הדבר. מיכאל הצטער מעט שרק בקושי יצא לו להיות ברחבה או במדשאה, כי נטה להסתגר בכיתה גם בזמן ההפסקות, כשחבריו יצאו לשחק כדורעף באולם. הוא המשיך להתקדם לכיוון יעדו, תוך כדי אומר שלום למורים ותלמידים שזיהו אותו ומתפלא מחדש מכמה מלוכלך הבניין של הזייניקים. הוא קלט ששמו דשא סינטטי ליד הספרייה, שינוי מרענן, ומצד שני הרסו לו את הפסלים שאהב.

אבל הספרייה נותרה כשהייתה, בניין ישן בעל קירות מצהיבים ומלאים בצמחים מטפסים מכל כיוון, רק שביל הגישה נראה כאילו שופץ לא מזמן. ואם הספרייה נותרה כשהייתה, אז גם הגומחה הקטנה מאחוריה בטח עוד קיימת.

המחשבה העלתה חיוך על פניו של מיכאל והוא האיץ את צעדיו. הוא התעכב מספיק בסקירת המקום שעזב רק לפני שנה והוא רצה לראות את רון.

לא. הוא רצה לפגוש את רון. הוא רצה להגיע לשם ולראות אותו יושב באותה תנוחה מוזרה שמיכאל כבר התרגל אליה, מחייך את החיוך המוכר ומושיט יד, כמו מזמין אותו להצטרף אליו. רק המחשבה על כך הציפה אותו בחום.

אבל זה נקטע כשהנוקיה רטט בכיסו. הוא הוציא אותו ובדק מה (או ליתר דיוק מי) מרשה לעצמו להפריע לו. וזה היה גיא, הוא שאל אם הם כבר משלימים חוויות ובסוף היה סימן שאלה. גם הוא לא טרח להתייחס לעובדה שהפלאפון שלו לא תומך בסמיילים, אבל מיכאל יכל לנחש איזה מהם הוא שלח לו. הוא לא טרח לענות וזרק את המכשיר לתוך התיק, שלא יפריע בהמשך.

הגומחה הייתה ממש מעבר לפינה, ויחד איתה גם זה שעמד לפגוש. מיכאל לא הבין למה ידיו כל כך רועדות. מהתרגשות? פחד? חוסר ידיעה? רון לא נשמע כאילו יש לו בשורות רעות בשבילו.

מיכאל ניער את ראשו בניסיון לסלק את החרדות שהחלו לצוף בו, זה סתם יהרוס את הכול.

ואז הוא עבר את הפינה, ואותו חיוך קיבל את פניו בברכה.

***

"אני ארצח את הילד הזה…" גיא סינן לעצמו כשמיכאל לא ענה לו בפעם החמישית לאותו יום. זה לא יכול להיות במקרה, מיכאל פשוט סינן אותו. שטן שכמותו. מה הוא כבר עושה שהוא לא יכול לענות לשיחה אחת מסכנה?

"אני חושבת שהוא אצל חברים." נועה זרקה את המילים לאוויר כאילו כלום. "אתה יודע… הוא עדיין בקשר עם החברים מבית הספר הישן שלו."

"בכזה קשר שהוא פשוט הולך איתם לבית ספר?"

נועה משכה בכתפיה בחוסר עניין משווע. "אני דיי בטוחה שהם הכריחו אותו לבוא איתם."

הא. גיא המהם לעצמו בשקט ונתן למחשבותיו לגלוש הלאה. הוא כבר ראה את עצמו ישן כל היום. מוזר, ממתי החיים שלו נהיו כל כך תלויים במיכאל? הוא גילה עליו רק השבוע וכבר מת משיעמום כשהוא לא נמצא. בטח היו לו דברים יותר טובים לעשות לפני. "טוב. זה לא נותן לו את הזכות לסנן את כל השיחות שלי," פלט בעצבים והכניס את הפלאפון לכיסו, כמובן אחרי שנתן בו מבט אחרון כדי לוודא שלא פספס משהו. השיעור עמד להתחיל וגיא הניח שאם הוא רוצה לעבור את בית הספר עם תעודת בגרות סבירה רצוי לו להקשיב.

***

מיכאל התנתק מרון, בקושי. אם זה היה תלוי בו הם היו ממשיכים לנצח. אחר כך הוא גרר אותו לחיבוק מלא הקלה וחיוך בלתי רצוני נפרש על פניו. "מעכשיו פעם בשבועיים."

הוא הרגיש את ההנהון של רון מנגד לכתפו ושריריו רפו בתגובה. ואז הוא הרחיק אותו ממנו, מביט בעיניו בעניין. "אז, איך החיים כרגע?"

רון רק משך בכתפיו. "משעממים למדי. כולם מתרוצצים בחצר לא משנה אם חום אימים או קור כלבים בחוץ." הו. הבעיה המוכרת. רון, כמוהו, לא נטה לצאת יותר מדי, למרות שהוא גם היה מסוג האנשים שתמיד סחבו איתם סט בגדים נוסף בתיק. על כל מקרה שיבוא. עד שעבר הם נפגשו ודיברו בהפסקות כי הכיתה התרוקנה לגמרי. מיכאל תהה אם לרון יש עוד עם מי לדבר כשהוא כבר לא שם לארח לו חברה.

"אתה יודע שאתה תמיד יכול לבוא למודיעין," הציע, למרות שמיכאל קיווה יותר להפציר בו להגיע. "אני יכול להכיר לך כמה אנשים." הוא ידע שזה חסר טעם, לו עצמו לקחו כמעט שנתיים להתחבר אליו. 

"אני מעדיף לדבר איתך." רון חייך. "חוץ מזה, ההורים שלי בחיים לא יסכימו לי לנסוע לבד ברכבת…" אמר והטה את ראשו מעט הצידה, נועץ במיכאל מבט לא מפוענח.

"אני לא טוב בזה, רון, אם יש לך משהו לומר לי פשוט תגיד."

חברו הזעיף מעט את פניו, אך הן חזרו להבעתן השלווה הרגילה כמעט מיד. "אתה נראה שמח יותר, פגשת מישהו?" שאל ברוגע, אך מיכאל הצליח לשמוע שם משהו מעבר. עם זאת, זה לא מנע ממנו לספר על נועה וגיא ואיך שהילד הרס לו את החיים ברגע אחד ומצד שני הכניס בהם משהו אחר, פעיל יותר. הוא כבר לא מסתגר שעות בחדרו, מקשיב למוניקה סקס ואיפה הילד ובולע חמישה ספרים בשבוע. 

"אבל הוא מייגע. הוא שמע אותי מנגן, אתה יודע? ועכשיו הוא מכריח אותי להופיע איתו באיזה בית קפה נידח." התלונן והסיט שערה סוררת מעיניו, תוחב אותה מאחורי אזנו וצופה ברון עוקב אחרי כל תנועה שלו. הוא הרגיש בהתכווצות המוכרת בחזהו, כמו כל פעם שרון הביט עליו ככה, במבט החוקר שלו. "רוצה?" שאל והצביע על שיערו, שהגיע מעט אחרי כתפיו. הוא ידע שרון רצה להתעסק בו אבל התאפק בגלל הבעיה שיש למיכאל.

הוא הנהן במרץ ותוך שנייה מיכאל עבר להישען עליו כשרון שעון על הקיר האחורי של הספרייה ואצבעותיו חורשות פסים פסים בשיערו. "אני יכול לעשות לך צמה?" שאל בשקט, וכשמיכאל הנהן הניח את ראשו על כתפו והשתתק. "למה באת רק עכשיו?" תהה בקול בעוד אצבעותיו מעבירות בעדינות קווצות משיערו של מיכאל ומשלבות אותן אחת בשנייה.

"יא כיתה עמוסה." מיכאל נשף וצייץ בכאב כשרון משך חזק מדי, הוא מיד מלמל 'מצטער', והמשיך ביתר זהירות. "בקושי יש זמן לנשום." הוא נאנח כשקלט שלא הגיעו אפילו למחצית.

"אתה נשמע כל כך מיואש." רון צחק מאחוריו ותפס בידו. "תחזיק את זה רגע." לאחר מכן המגע שלו נעלם, וחזר כמעט מיד כשלקח מידו את קצה הצמה שנתן לו להחזיק, קושר אותו בגומייה קטנה. "רוצה לעשות סיבוב מורים?" הציע ומיכאל הניד בראשו. הוא לא התעניין במיוחד במוריו לשעבר. הוא הגיע סך הכל לפגישה מחודשת עם חבריו ורון בפרט, ועשה את זה.

אז הוא התפנה לחשוב על העובדה שהבריז מיום לימודים שלם, שבמקרה היה יום שלישי, ובמקרה ביום שלישי היו לו שלוש שעות מתמטיקה. והכי במקרה היה שהמורה אמר להם רק אתמול שבשיעור הבא הם מתחילים חומר חדש. "לעזאזל." מלמל וכמעט משך בשיערו, אך נזכר שהוא קלוע והעביר את ידיו אחת בשנייה בעצבנות. "אני עומד למות מחר."

רון גיחך מאחוריו. "מה קרה, לא הודעת להורים שלך שאתה כאן?" 

"חה הא. מצחיק מאוד רון." מיכאל ידע שהוא מסתלבט עליו. הוא סיפר לו שהוריו יצאו לפני כמה ימים לנסיעת עסקים שתארוך שלושה חודשים לפחות. "אני דואג בעיקר בגלל גיא, אם אתה כל כך מתעניין. הוא יהרוג אותי, וגם נועה." הוא מצא את זה מצחיק שדווקא הם גורמים לו לדאוג ולא העובדה שפספס שלושה שיעורים של חומר חדש ועוד שישה שיעורים אחרים שאלוהים יודע מה עשו בהם. "אני חושב שכדאי שאלך, אתה לא יכול להבריז מיום שלם בגללי."

"אתה מודע לעובדה שזה בדיוק מה שאתה בעצמך עשית?"

"כן, אבל אצלי זה שונה." מיכאל צחקק והתרומם ממקום מושבו, מושך את רון אחריו. "אתה בתוך בית הספר שלך. אני לא. אותך יכולים לתפוס ואז יספרו להורים שלך ואז תסתבך. אותי לא. לך הלימודים חשובים. לי… לא." 

חום השיער נעץ בו מבט מרוגז קלות. "אני שונא שאתה צודק," התריס, אבל לא מנע ממנו לשלב את אצבעותיהם.

"לא נורא." מיכאל נשק לו ברכות ושניהם התחילו להתקדם לבניין הראשי, אז התפצלו ופנו כל אחד לדרכו.


תגובות (8)

דווקא אהבתי את הפרק, הוא ממש חמוד וקליל!

כשהוא הגיע לשער והשומר הכניס אותו כאילו כלום זה הצחיק אותי קצת כי בדיוק סיפרתי לאחותי שבערך שנה אחרי שסיימתי הלכתי להביא את התעודת בגרות שלי ושומר היה כזה "את תלמידה כאן? למה איחרת?" והייתי צריכה להסביר לו שאני בוגרת והיה לו מבט של "אני לא מאמין לך"
לא יודעת, זה היה משעשע.

עכשיו החיים הקודמים של מיכאל עוד יותר מעניינים אותי כי אפשר להרגיש שיש שם עלילה שלמה. רון נשמע נחמד.
מחכה לראות איך גיא (שלנו, לא של מיכאל) יגיב כשהוא יראה אותו שוב ומה מיכאל יספר לו שהוא עשה (הוא בטח לא יספר לו כלום, אבל גם תירוץ זה הסבר ;)
הוו ואולי החברים שלו יבואו להופעה שלו?
תמשיכי!

16/06/2021 22:07

    גרמת לי לתהות עכשיו איך השומר יגיב כשאני אלך לקחת את התעודה. אני מכחישה את העניין XD

    באמת יש עלילה שלמה מאחורי החיים של מיכאל, אבל זה עתיד להתגלות בחלקים, (בעיקר כי רק לא מזמן גיליתי מה באמת קרה שם ועכשיו אני מאוד מתרגשת לכתוב את זה.) תוך כדי אירועים אחרים שקורים בהווה.

    רון חביב שכזה~

    שמחה שאהבת!

    17/06/2021 11:39

אז פעם מיכאל באמת היה חברותי? זה די מפתיע.
אולי הוא פשוט היה ממש נגד לעבור מקום מגורים, אז עכשיו הוא פורק תסכול? מסרב להיות בבית ולא מנסה אפילו ליצור חברויות חדשות?

מביישן ומתוסכל הוא הפך פתאום לסתם ממורמר. עוד לא החלטתי מה עדיף.

הוזכר פה גם משהו על 'ילד חולני', מעניין לדעת מה היה לו, בעיקר לאור העובדה שלמרות שפעם היו בעיות כרוניות, ההורים שלו עדיין החליטו 'כן זה בסדר, הוא יסתדר לבד בתור אחראי הבית'.
כל המשפחה הזו הזויה. שאפו לאחים הקטנים, באמת.

הייתי רוצה עוד קצת פירוט על גיא ונועה ועל איך הם הגיעו למצב הזה. ההימור שלי שגיא נדבק אליה, מתאים לו.

מחכה להמשך! D:

17/06/2021 01:14

    אני חושבת שחברותיות זה עניין יחסי. מיכאל מעולם לא היה מאוד חברותי, אבל תזכור שהוא חי שם כל חייו לפני המעבר, הגיוני שיהיו לו חברים בסך הכל.
    השערה נחמדה. השערה נחמדה.

    'ילד חולני', לא משהו קריטי. אומרת עכשיו כדי למנוע חשיבת יתר, הוא פשוט נטה לחלות הרבה בתור ילד. זה נרגע עם השנים.

    המשפחה הזאת הזויה. אכן. חצי מרחמת על האחים הקטנים, אבל רק חצי.

    גיא ונועה בפרק הבא ^^

    תודה רבה!

    17/06/2021 11:43

תשובתך לתגובתי על הפרק הקודם אתגרה אותי. ביררתי, וכתבתי תגובה. חבל שלא טרחת לענות. זה רלוונטי גם לפרק הזה.

אני מבין את הרציונל במקף בין 'כמעט' לבין 'ריצה', אבל הוא מיותר. אגב, אם בחרת בכל־זאת להשתמש בו – עדיף מקף־כתף.

"ההורים לא יסכימו לי" – באמת? תלמיד י"א, חרשן, לא חברותי, ועילג??
ובאותו עניין: 'מוניקה' ו־ 'איפה הילד'… הילד זקן? (שלא ישן)?

חשדתי, ועכשיו קיבלתי הוכחה. יש צורך באזהרת 18+ בכותרת. הקשר בין מיכאל לרון הוא מעבר לחברי. ילדים לא אמורים לקרוא או בכלל לדעת על קיומן של סטיות שכאלו.

גם אני פחות אהבתי את הפרק הזה. יחסית למעט העלילה, הוא מאוד ארוך; והמעט שכן קורה ראוי לצנזורה.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

17/06/2021 23:13

סליחה שלא הגבתי על התגובה שלך, לא ראיתי אותה. אקרא עכשיו.

אין לי אפשרות להשתמש בסוג המקף שאתה מדבר עליו, אחרת ככל הנראה הייתי בוחרת בו. אשמח אם תוכל להסביר לי איך לעשות את זה, אני באמת לא יודעת.

לא רואה שום סיבה שנערים כיום לא יכירו את מוניקה סקס ואת איפה הילד?. להקות מעולות. זקן? אולי, אבל לא זו הסיבה.

אני גם לא רואה שום סיבה להוסיף אזהרת 18+ על הפרק. נשיקה זה יותר מדי? תאמין לי שילדים בימינו מתעלמים מאזהרות מהסוג הזה גם בתכנים הרבה יותר בוטים מזה.
אם כוונתך בסטייה היא לקשר בין רון ומיכאל ולעובדה ששניהם בנים, אני רוצה להאמין שהיא נאמרה בציניות. אם לא, חבל לי שזו הרגשתך לגבי הנושא.

חבל לי שאני לא מסכימה עם רוב התגובה שלך, אבל אנשים שונים רואים דברים בצורה שונה. אני פחות אהבתי את הפרק מסיבה אחרת, אתה מהסיבה הזו. כמו שציינתי, אם יכולתי הייתי משנה או מורידה אותו לחלוטין, אבל הוא הכרחי להכרת הדמות של מיכאל יותר לעומק ומשפיע על המשך הסיפור.

18/06/2021 00:32

מקש Alt ימני ביחד עם מקש המינוס שמעל האות פ'. (חלונות 10).
לחלופין – מקש Alt שמאלי לחוץ, והקשת 0206 (כולל האפס הראשונה).
האפשרות השלישית והמועדפת עליי – התקנת סרגל ניקוד לוורד. הכי אינטואיטיבי.

בשנות התשעים הייתה פריחה של מוזיקה ישראלית, אבל ילידי מילניום שמתמצאים בה – זקנים.
הביטוי "מסכים לי" – אינו בעברית תקנית. אפשר "מרשים לי", ואפשר "מסכימים איתי". מי שמשתמש בביטוי הנ"ל – עילג.

כמי שהצביע לבן־גביר, אני עומד מאחורי מה שכתבתי. זו לא הייתה ציניות.
בכלל, מעולם לא 'התחברתי' לסוגת 'סיפורי אהבה'. מעט מדיי עלילה, ואוסף תיאורים שראויים לצנזורה; וזה עוד לפני הסטיות.
יש לך סיפור, יש לך עלילה, ויש לך מקדמי עלילה. חבל 'לתבל' את הסיפור בתוספות מיותרות שרק יורידו מערכו.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

18/06/2021 01:13

    המ, תודה. אזכור את זה.

    לא ידעתי שהביטוי לא קיים האמת, אז נראה שהעילגת פה זו אני ולא מיכאל (למרות שאני חושבת שזו הקצנה מצידך להציג את זה ככה).

    הסיפור הוא לא סיפור אהבה וזו בהחלט לא סטייה. יש לי סיפור, יש לי עלילה, יש לי מקדמי עלילה, וזה אחד מהם. אם אתה רואה בו תוספת מיותרת, חבל לי.

    18/06/2021 11:42
16 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך