חַיִּים שֶׁל נֶצַח
* חודש תשרי הוא אחד מהזמנים המועדפים לנסיעה, הן מהסיבה שהוא כולל בתוכו חגים רבים והן מהסיבה שהיום הראשון בשנה - ראש השנה, משפיע על כולה.

המקום האמיתי – המשך

* חודש תשרי הוא אחד מהזמנים המועדפים לנסיעה, הן מהסיבה שהוא כולל בתוכו חגים רבים והן מהסיבה שהיום הראשון בשנה - ראש השנה, משפיע על כולה.

בס״ד

…בכל אופן ההגרלה הראשונה היא של שכבת יב׳ אז לא נותר לי כרגע אלא לאחל למכרותי שם את הטוב מכל – כרטיס טיסה ל-770! (שורות אחרונות בקטע הקודם).

-המשך-

ההגרלה על כרטיסי הטיסה שונה מההגרלות הרגילות. בהגרלה על הכרטיסים מוציאים את כל הפתקים אחד אחד עד שמגיעים לפתק האחרון הלא הוא הפתק הזוכה. בזמן הוצאת הפתקים ניגנו את הניגון ״טייערע ברידער״. המילים של הניגון באידיש אבל למרבה המזל הספקתי ללמוד אותם בעבר וזה דווקא הלך די בקלות (כנראה קשור לגנים שירשתי מאבות אבותי הפולנים ????) התרגום לעברית חמוד:
״אחים יקרים, אנחנו עוד נתראה. ה׳ יתן בריאות וכוח וניסע אל הרבי ושוב נתראה״
משקף במדויק את הרגשתי ברגע המושלם הזה ????.
ככל שמתקרבים לפתקים האחרונים הלחץ גודל… והנה, מוציאים את הפתק (להזכירכם, זו עדיין ההגרלה של השמיניסטיות). אנחנו עוצרות את נשמתנו. הפתק מועבר למנהלת לקריאת שם הזוכה הראשונה. היא מגניבה מבט קצרצר, ומעלה חיוך על פניה. עכשיו היא הולכת למרוח אותנו…

״אהממ… אם אני לא טועה היא מכיתה יב׳ 2״
יב׳ 2 פורצות בצווחות אושר. בדרך כלל, המנהלת לא טועה.

״יש לה שם מיוחד כזה, היא לא קרויה על שם רבנית״

המנהלת נהנית מכל רגע. אנחנו קצת פחות… אני שומעת לחשושים מכל הכיוונים, בנות מנסות לנחש במי מדובר. רבקי חושדת כבר במישהי. היא דוחפת מרפק לכיווני.

״יש לי הרגשה שזו הודיה בציר!״

– ״מי זאת?!״

״את רואה שם את המתולתלת שבדיוק התיישבה? אז מי שנמצאת מאחוריה!״.

היתה ׳מאחוריה׳ יותר מבת אחת ולא הייתי בטוחה שעליתי על הודיה בציר הנזכרת לעיל, אבל המנהלת המשיכה עם הרמז הבא.

״אני יודעת שהיא מאוד רצתה לטוס ל׳תשרי׳* ״

ניסיתי למקם את עצמי בצורה נוחה יותר בתוך ההמון הצפוף, מה שכמעט נידון לכישלון. את האמת? לא ממש היתה לי ברירה – הרגל שלי יכלה להפוך למאובן אם הייתי נשארת באותה תנוחה עוד כמה דקות, אז פשוט עשיתי מאמץ עילאי ובסופו של דבר הגעתי אל המנוחה והנחלה. ביחד עם יב׳ 2.

״עדן הררי!!!״

הפעם הצווחות איימו לבקוע את התקרה. חברות מכל קצוות אולם הכינוסים באו לשמוח בשמחתה של עדן שהיתה מבולבלת לגמרי ולא הפסיקה לבכות. ולצחוק. ושוב לבכות. התרגשתי בשבילה וקינאתי בה בו זמנית, ככלות הכל זה לא דבר פשוט לזכות בכרטיס לנסיעה לרבי. אפשר לרכוש כרטיס כזה לבד – מה שרובנו עושות – אבל לזכות זה משהו אחר. כשמישהי זוכה זה אומר שהרבי מזמין אותה אליו, בוחר אותה מכל הבנות ואומר לה ״בואי אלי, אני רוצה שתהיי איתי״!
באמת, אלו שזוכות מספרות אחר כך על משהו טוב לא שגרתי שהן עשו בשנה החולפת, או על קושי חזק בתחום הרוחני שהן התגברו עליו. סתם דוגמא, חסימת האינטרנט בפלאפון האישי (אחת המשימות הקשות, ללא ספק). חשבו על זה: אחרי שחסכתם פרוטה לפרוטה בשביל לקנות את הסמרטפון הכי מתקדם שיש בשוק ועשיתם את זה בהצלחה, נדרש מכם לנתק אותו מהרשת. בשלב הזה כמובן מגיע המשפט האומלל ״בזבזתי כל כך הרבה כסף בשביל שהסמרטפון שלי ישמש לשיחות והודעות בלבד?!״ דיכאון ????. בכל אופן, יש בנות שעשו את הלא יאומן וכעת הן הולכות לשחק אותה ב – ג – ד – ו – ל.


תגובות (1)

יו איזה באסה! דירגתי את עצמי בטעות. כוכב אחד ????.

22/12/2016 00:26
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך