המחליף פרק 1

אסף 19/06/2020 850 צפיות אין תגובות

המראה

האם אתם מרגישים שהחיים שלכם קשים?

אתם חושבים שלכם יש בעיות?

רוצים לראות אנשים רבים עם בעיות דחופות משלכם? למה?

בכל מקרה, לא צריך בשביל זה לנסוע רחוק.

גם לא צריך בשביל זה לצפות בערוץ חדשות אנגלי. לראות את המצב הקשה של מדינה זו או אחרת באפריקה. גשמים, הצפות, בצרות, מלחמה כזאת או אחרת.

גם כך כול האסונות מצטלמים בצורה זהה, המוני גברים מקומיים רזים. הגברים לבושים בגדים וכובעים עם שמות מותגים אמריקנים, הם בדרך כלל מקיפים משאית עמוסה שקי אורז.

כמובן כשמדובר בבעיות דחופות, טוב מראה עיניים. אך לא צריך להרחיק עד תחנת משטרה או חלילה לבקר בבית חולים כדי לחזות בצרות מקרוב. גם לא צריך לעמוד בשביל הצצה חטופה לצרה זו או אחרת בתורים ארוכים. להמתין במסדרונות אפורים של משרדים עירוניים או ממשלתיים.

הצרות הן ממש פה קרוב. אפשר לראות עשרות מהן באותו זמן ובאותו מקום בלי שום מאמץ. כול מה שצריך זה לקום מוקדם בבוקר סוף השבוע.

מיד רואים בקצה הרחוב את זה ששכח את המפתח אחרי בילוי לילי, הוא מדבר בטלפון בשקט עם אדם בעל קול רדום שיבוא לחלצו. רחוב לידו חולף אבא צעיר במהירות, מחפש בית מרקחת פתוח לקנות בבהילות אבקה לתינוק הצורח. את הרכב בהמשך הרחוב מתניע איש מבוגר, האיש קם מוקדם במיוחד לעזור לביתו לפתוח את הסתימה ששטפה את ביתה בערב אתמול. לא רחוק מהרכב עובר איש חביב ועייף עם חמש רצועות הקשורות לכלבים קטנים. הכלבים מטופחים במגוון צבעים וצורות, מרחרחים כל עמוד שעומד בדרכם. לפעמים הם מרחרחים גם לפי התור. האיש עם הכלבים הוא היצוא מן הכלל הבוקר. האיש אינו סובל משום בעיה דחופה, לעומתו, בבית דירות צהוב ישן, מעל הגינה הקטנה בה מרחרחים הכלבים זוג צעיר מאחר לטיסתו.

המונית כבר מצפצפת בפעם השלישית אך המזוודה שלה עוד פתוחה. סריגים רכים בצבעים עליזים במידות מחמיאות, מקופלים על המיטה.

"תזרקי את זה במזוודה, נסדר את זה כבר שם", אומר לה בן זוגה הצעיר. יש לו תרמיל ענק ירוק ארוז זה מכבר, מצדדיו של התרמיל נעלי ספורט קשורות.

"רד תעצור את הנהג", היא פוקדת עליו בקול מתוח.

האיש הצעיר בהנחת מאמץ "לבש" את התרמיל ויצא לחדר המדרגות. "אוי! לא ישבנו כמה דקות לפני היציאה" קראה הבחורה מהדירה, אך חברה כבר לא היה בחדר.

היא עסקה רוב הבוקר בסידור כלי הרחצה לפי צבעים, אחר כך בדקה שבגדיה מתאימים לתיק הקטן, תיק שאותו קנתה במיוחד לנסיעה. לפתע גילתה שחלק מבגדיה לא מגוהצים, מיהרה היא לגהץ את בגדיה וכך חלף הבוקר במהירות.

אחרי רגעים ארוכים ולחוצים קולות נקישות של מזוודה החלו להישמע מחדר המדרגות. בניגוד מרגיז מהרחוב נשמעו קולות צחוק משוחררים רמים של גברים. הבחור הצעיר ונהג המונית שוחחו כנראה על אופיים של הנשים, שכן מרגע שנקישות המזוודה התקרבו פסק צחוקם. "החבר שלך, ביקש ממני לבדוק אם צבע המזוודה מתאים למטוס". היא הביטה בנהג המונית, מופתעת מהמהירות בה חברה יוצר קשרים חדשים. היא פעמים נדירות צחקה בקול מרעיונותיו הפרועים של חברה, אך אהבה לראות את השפעתו על הסובבים.

המונית יצאה מהבית באיחור של קרוב לשעה. הנהג השתדל לזרז את נסיעתו במגבלות הרמזורים הרבים שעצרו אותם. עמד בדרכם ים של אורות אדומים ומכוניות מסחריות הפורקות את מטענם בנתיבי הנסיעה.

"נו סע כבר, לא נספיק לעבור בחנויות", אמרה הצעירה. "אני בטוח שלא חסר לך דבר", ניסה נהג המונית להרגיע. "אני חייבת לקנות איזה עיתון או ספר, זאת טיסה נורא ארוכה". "לאן אתם טסים?". "היא לוקחת אותי למזרח, יש שם כנס בו היא מרצה על המחקר שלה" סיפר הצעיר. "מה אתה אומר!" קרה הנהג בהתפעלות. "אז את בטח גברת חשובה". "היא דוקטורנטית של פרופסור חשוב לספרות גותית. הוא תמיד חולה כשיש כנסים במקומות נידחים".

ידה של הבחורה נשלחה לחברה למגע לא רך אך מרגיע. "אין לך מה להצטנע גברת צעירה. למרות שלא קראתי ספר גותי השנה ודאי מדובר בנושא חשוב. נושא שיש לדון בו בכנס". חצי החיוך של זוג הגברים בקדמת המונית לא הוסיף נחת לצעירה, גם כך לא היה זה יומה.

אחרי שעה קלה, סוף-סוף עצרה המונית בתחנת ההורדה של נמל התעופה. הזוג הצעיר ירד במהירות מהרכב. בתנועה מהירה אסף האיש הצעיר את התרמיל הנפוח על גבו. נהג המונית עזר לחברתו לדחוף בזהירות את המזוודה. המזוודה הונחה על המדרכה המקורה של נמל התעופה.

דלתות הזכוכית ניפתחו במהירות כאשר הצעירים התקרבו לכניסה. הזוג מיהר לדלפקי הרישום. הפרוצדורות טופלו במהירות. המטלטלים הונחו על הפסים הנעים. הדרך הנוחה ביותר להגיע לטיסה.

מבוך קטן של מדרגות נעות, מסדרונות ארוכים, סידורי ביטחון. אנשים רציניים עם מכשירים מצפצפים וחותמות דרכונים מסורתית.

מבט מהיר על לוח הטיסות גילה לזוג הצעיר שטיסתם יוצאת בזמן, ניתן ואפילו רצוי לתפוס את מקומם בשורת הנוסעים המתמלאות של המטוס. האיש הצעיר כבר פנה במהירות לחנות העיתונים, חברתו עצרה אותו "עזוב, נעלה כבר לטיסה אני חייבת להירגע מעט".


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך