הצד האפל של הסרטים והסדרות פרק 16

08/09/2018 587 צפיות אין תגובות

"דמבו הפיל המעופף" הוא בעצם ילד עם פיגור

התיאוריה היא לא קלה לעיכול, היא מאוד עצובה. יש הסבורים כי דמבו ואמו מייצגים את החברה החלשה, הם בעצם שני בני אדם אומללים. לדמבו יש אוזניים גדולות והוא שונה, במהלך הסרט הפילות צוחקות עליו ("חברות" של אמו) וכולם חושבים שהוא מאוד מוזר, למה? כי הוא שונה. הפיל היחיד בעל האוזניים הגדולות. מה גם, שהוא ואמו לא מדברים – התיאוריה מסבירה שזה רק בגלל שאין להם דרך להגן על עצמם, זו מטאפורה (מושג ספרותי). דמבו ואמו מנודים מהחברה, רק כי דמבו הוא שונה ואמו היא אמא שלו, גם עליה צוחקים "נולד לך ילד שונה, ילד מוגבל". איך תסבירו את זה שכל החיות מדברות ודמבו ואמו לא? זו התשובה, הם מייצגים את החלשים בחברה. דמבו הוא כביכול ילד שונה, עם פיגור שכלי, Dumb באנגלית זה מפגר, חלק משמו של דמבו (Dumbo), אמו סובלת מאוד מהעובדה הזו. הסרט הוא מאוד עמוק! מקווה שהבנתם אותי עד כאן. בסופו של דבר, אמו מנסה להגן על תינוקה הקטן והשונה מפני העולם הנורא, לכן היא נכנסת למאסר. מטאפורה לכך שהיא מרגישה כלואה ובודדה.

אז כן, התיאוריה מספרת על כך שדמבו הוא פשוט ילד מסכן ושונה, הוא מנודה מהחברה. מה שקורה גם היום. זה לא ברור אם דמבו ילד עם פיגור שכלי, נכה או אוטיסט. אבל כן, הוא שונה מהשאר. אמו סובלת מאוד מהעובדה הזו ואין לשניהם דרך להגן על עצמם! לכן הם לא מדברים, זו מטאפורה המסמלת את החברה השונה. אבל, תתפלאו לשמוע שהסוף בדמבו הוא בעצם טוב על פי התיאוריה:

הסרט מלמד אותנו מוסר השכל חשוב

בסוף הסרט, דמבו לומד לעוף בעזרת האוזניים הגדולות שלו שכל כך הרבה אחרים צחקו עליהם ואמו משתחררת מהכלא. מה כל זה אומר? העורבים שמלמדים אותו לעוף, הם בעצם מסמלים את החלק הטוב בבני האדם, הרי לא כל האנשים הם רעים. הם מלמדים את דמבו את היתרון שיש באוזניים גדולות, ובעצם על פי התיאוריה את היתרון שיש בלהיות שונה. דווקא מי ששונה, כמו דמבו, מצליח להגשים חלומות, להתפרסם ולשחרר את אמו מהדיכאון הכבד אליו נכנסה. הילד המסכן והאומלל שמסמל דמבו, לומד כי החיים יפים למרות הכל והוא מקבל את עצמו כמו שהוא. ורק בגלל זה, האחרים מתחילים להעריך אותו ולאהוב אותו. (גם הפילות שהיו מגעילות אליו בהתחלה). כן, התיאוריה הזו נגמרת טוב, אך היא גם מאוד מרגשת. מכירים מישהו שונה? הראו לו את הסרט ולמדו אותו, שהחיים יפים, כל אחד יכול להגשים חלומות, גם אם אתה לא בדיוק כמו אחרים. הסרט מלמד אותנו, שלהיות מיוחד זה דווקא יתרון! אף אחד לא למד לעוף כמו דמבו, למה? כי אין לו אוזניים גדולות שמסמלות את הנכות של אותו ילד. אני מאוד אהבתי את התיאוריה.

מה אתם חושבים על התיאוריה? רשמו לי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך