השקרים של סדרות הטלוויזיה פרק 12

01/09/2018 565 צפיות אין תגובות

ברוכים הבאים לתיאוריה נוספת, והפעם על הסרט המפורסם של וולט דיסני "אליס בארץ הפלאות". אני אישית מאוד אהבתי את הסרט כשהייתי קטנה,
למרות שלא תמיד הבנתי מה בדיוק קורה שם. יש כמה תיאוריות
אפלות ומטרידות על הסרט הזה ובכללי על כל הסיפור, מוכנים?
כותב הסיפור "לואיס קרול" הוא פדופיל
ובכן, הסיפור של "אליס בארץ הפלאות" הוא מאוד עמוק ומלבד התיאוריות שאציג כאן, יש עוד מאות פרשנויות לגבי הסיפור (שלא אכתוב אותם כאן). והנה לכם תיאוריה מטרידה: הספר נכתב ממש מזמן על ידי מרצה למתמטיקה בקולג´, לואיס קרול, עוד הרבה לפני שהסרט של דיסני יצא (1865), סיפור מאוד ישן. מסתבר שהתיידד מאוד עם ילדה קטנה בת עשר, בשם אליס לידל (צפיתם את זה). לואיס אהב מאוד ילדים. על פי התיאוריה, לואיס היה מאוהב באליס, כשהוא בן יותר משלושים, ואליס רק ילדה בת עשר. התגלה שהוא נהג לצלם אותה בעירום, הקשר ביניהם היה מאוד הדוק. בכללי, לואיס העריץ את יופיין של ילדות קטנות, אליס הייתה המושלמת מבחינתו. אז לצלם ילדה קטנה בעירום, זו לא פדופיליה (תחליטו אתם), אך החוקרים הגיעו למסקנה כי לואיס באמת נמשך אליה. הוא גם מאוד אהב את אחיותיה (היו לה שתי אחיות, בוגרת ממנה וצעירה ממנה) אליס הייתה האמצעית. עם זאת, ללואיס היו המון קשרים עם ילדות אחרות, כולן צעירות מגיל 12. והדבר הנורא מכל, כשאליס הייתה בת 11, לואיס לפתע ניתק קשר עם משפחתה. חוקרים סבורים כי הוא ביקש את ידה של אליס (שתתחתן איתו) היה ביניהם הפרש של 20 שנה, הוא הסתכסך עם משפחת "לידל" ולכן ניתק עמם קשר. האם הכל באמת נכון? אי אפשר לדעת בוודאות, אך יש יותר מידי הוכחות בשטח. אין לדעת אם השניים ביצעו גם מעשים מגונים אחרים.
האם הסיפור תומך בצריכת סמים, בעישון ועוד?
בסיפור של "אליס בארץ הפלאות" יש מסרים סמויים ולא חינוכיים. כן, מה ששמעתם. כשאליס אוכלת מן הפטרייה, היא הופכת לקטנה או לגדולה, האם אלו הזיות? הזחל עמו אליס מדברת בתחילת הסרט, הוא מעשן נרגילה. הארנב והכובען המטורף, האם גם הם משתמשים בסמים או שמה שניהם מטורפים, פדופילים או מה שלא יהיה? כן, כפי שאתם רואים הסרט או בכללי הסיפור, הוא לא באמת לילדים. יש בו המון מסרים סמויים, תמיכה בשימוש בסמים, עישון ועוד. לא רק שלואיס קרול עצמו היה פדופיל … מה לעזאזל? איך סיפור כל כך יפה, הפך לדבר כל כך איום? לאליס לידל היה דמיון רב, היא סיפרה ללואיס את כל חלומותיה ודמיונותיה … השאלה, למה שתדמיין בגיל 10 כאלו דברים? אין לכך תשובה, מי יודע איך נראו חייה האמתיים ומה באמת ראתה. מה אתם אומרים? הסיפור תומך בזה או שזה סתם צירוף מקרים מוזר … תחליטו אתם.
החתול החייכן הוא "החתול של שרדינגר"
מי שלא מכיר, מי זה החתול של שרדינגר, אני מיד אספר לו: "החתול של שרדינגר" הוא ניסוי מחשבתי על פי "תורת הקוונטים" (לא הבנתם? אסביר טוב יותר). בפשטות, חוקרים מאוד מפורסמים לקחו חתול וניסו להעביר אותו לעולם אחר, לעולם מקביל. (יש תיאוריה כי קיימים עולמות מקבילים), לבסוף המחקר הצליח, נאמר כי החתול עבר לעולם אחר. אני לא אסביר את כל המחקר.
בכל אופן, באליס בארץ הפלאות, יש חתול בשם "החתול החייכן" או בשמו השני והנסתר "החתול של שרדינגר". על פי התיאוריה אליס נכנסה לעולם אחר (ועל זה אפרט בתיאוריה הבאה), ובעצם החתול החייכן זה אותו החתול של הניסוי של המעבר לעולם אחר. האם זה באמת אותו חתול? אי אפשר לדעת, זה גם לא בטוח (כי זו תיאוריה) שאליס באמת נכנסה לעולם אחר, או שזה היה באמת חלום פשוט. אף על פי שאליס אמרה בעצמה שחלומותיה לא היו רגילים כמו כל חלום רגיל.

אליס נכנסה לעולם אחר או שבאמת חלמה?
יש תיאוריה שאומרת כי אליס לא באמת חלמה, אלא נכנסה לעולם אחר. יש תיאוריה על פי חוקרים כי אליס לא באמת חלמה, חלומותיה היו כל כך מוחשיים, כל כך אמיתיים. היא יכלה להסביר בדיוק כל מה שראתה ואיך שזה הרגיש. יש האומרים שזה היה חלום צלול (חלום בו מרגישים כמו במציאות) או שהיא באמת נכנסה לעולם אחר? אליס הייתה בעלת דמיון מאוד מפותח ואולי בגלל זה החלומות שלה היו מאוד מוחשיים. האם היא באמת נכנסה לעולם אחר? כנראה שלעולם לא נדע את האמת.
תודה רבה שקראתם, מה אתם חושבים על התיאוריות? איזה תיאוריה אתם רוצים שתהיה בפרק הבא?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך