יחידה 99- חלק ראשון

27/01/2018 441 צפיות אין תגובות

אהרן זלמן-לימים ארנרייט(יתואר בהמשך) נולד 1921, לאביו דוד ואמו רחל באיסטנבול,טורקיה.
דוד זלמן כאמור בהקדמה הוא האח הבכור למשפחת זלמן אחריו בא מיכאל שנפטר בגיל 15-16
ממחלה קשה וסבי אב אמי רבקה,ניסים-כולם עליהם השלום.
דוד אבא של אהרן למד לאחר מלחמת העולם הראשונה ב-1919 באוקספורד,אנגליה וכך היה היחיד במשפחה שהיה דובר אנגלית קרוא וכתוב.
אהרן גם למד מאביו את האנגלית, אך אמו רחל לא ידעה אלה טורקית ולדינו.
דוד לאחר חזרתו לטורקיה, עבד בשלב מסוים עד מותו לערך ב-1950 בשגרירות הבריטית באיסטנבול טורקיה.
הערה חשובה עד 1924 היתה איסטנבול בירת טורקיה, כאמל אאטורק(אבי הטורקים-המודרנים)-מלחמת העצמאות הטורקית, הקים באנקרה את הבירה. השגרירות הבריטית נשארה עד 1951 באיסנבול.
שם הוא היה מתרגם מאנגלית לטורקית וההפך, בשלב מסויים ב-1937 הוא מונה מנהל מח' התרגום.
ב-1938 וכיום גם מידע זה יצא, הגיעה לטורקיה משלחת נאצית רמת דרג, לחדש את הברית ההיסטורית בין גרמניה וטורקיה שהייתה בימי מלחמת העולם הראשונה.
הטורקים שלא יצאו מהר מהתבוסה במלחמה הקודמת ולמרות הבטחת הגרמנים לספק דלק, נשק ותחמושת, טורקיה נשארה נטרלית במלחמת העולם השנייה.
עקב מידע זה ועוד דברים החליט דוד זלמן לשלוח את בנו בכורו אהרן לאנגליה להתגייס.
אהרן כאמור היה באותה שנה בן 17, שהגיע לאחר תלאות ללונדון בגיל 17 וחצי, אז
המצב בלונדון היה שגיל הגיוס היה 20 עד התבוסה בדנקרק בצרפת מאי-יוני 1940,
על כן עם קשר לאביו בשגרירות באיסטנבול והפעלת קשרים שונה שם המשפחה והגיל זויף,
גם שהוא בריטי מהעיר ליברפול ,כך נהפך אהרן לארנרייט בן 21.
אהרן לציין היה מאוד גבוה 2.05 ונראה יותר בוגר מכפי גילו אז 17.5-18, וכך גויס אהרן לצבא הבריטי.
ביוני 1940 לאור בקשתו של ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל הוקם הקומנדו הבריטי,
שעליו נבנתה דוקטרינת הקומנדו עד היום: סיירת מטכ"ל,שייטת 13, דלתא פורס האמרקאי ועוד.
אהרן מיד עבר לריגמנט=גדוד 3.
הם למדו ערבית, איטלקית וגרמנית קרוא וכתוב וחבלה הישרדות מאחורי קווי האויב ועוד,
פשטו מס' פעמים על שועל המדבר הלוא הוא רומל, הביאו מידע ועוד בזמן שכונה "זמן אפריקה"-עד שלבסוף ב-13 במאי 1943 נסתיימה המערכה בכניעת הגרמנים בצפון אפריקה.
ב-1942 הבריטים עברו שלב באבולוציה של הקומנדו והקימו צוותים קטנים יותר לאחד מהם ניתן השם הקומנדו הבריטי המוצנח-(BCPF=british commando paratroopers force).
אהרן מיד צוות לשם, הוא היה בדרגת סגן.
בנחיתה בסיציליה-מצבע האסקי וקדם לו הטעייה מבצע ברקלי או מצבע קציצה שבוא השתתף ה-BCPF. בתחילת 1943.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך