Buttercup
לא הרגשתי שאני יכולה להתקדם עם סדרת הסיפורים ''בריחה לגן עדן'', אז החלטתי ליצור סדרת סיפורים חדשה על אישה חזקה, דמות נשית שיש לה כוח רב בעולם.

מון שרי – 1

Buttercup 12/07/2020 566 צפיות 5 תגובות
לא הרגשתי שאני יכולה להתקדם עם סדרת הסיפורים ''בריחה לגן עדן'', אז החלטתי ליצור סדרת סיפורים חדשה על אישה חזקה, דמות נשית שיש לה כוח רב בעולם.

הבטתי בשעון, וראיתי שהוא מאחר בעשר דקות. נמאס לי לחכות, אז לקחתי את התיק נסיעות שלי המונח על השולחן ויצאתי.
"לינה, אם אריק יבוא, תגידי לו שאני לא נמצאת וחבל שאיחר את המועד." הבטתי במזכירה שלי לינה, היא הייתה נאה, לא יותר מידי, יופי אמריקאי, שיער בלונדיני ארוך, שפתיים דקות משוחות בליפסטיק ועיניים כחולות בצבע ים.
התקדמתי לעבר המעלית וחיכיתי שהיא תגיע.
הדלתות נפתחו מאחוריהן הופיע אריק. הוא היה גבוה, מאוד גבוה. יותר גבוה ממני, ואני מטר שבעים וחמש, עם עקבים של שמונה סנטימטר.
"מיס וודסון?" היא שאל עם קול הבס העמוק שלו, הרמתי את מבטי כדי להביט בעיניו הירוקות מעושנות, לא ידעתי שיש צבע כזה, הרהרתי.
"כן?" שאלתי, ונעצתי בו מבט מתנשא.
"אני אריק הארטלי, הדוגמן של קלווין קליין, הודיעו לי ששכרת את שירותי. אז הנה אני פה". הוא אמר, ונעץ בי מבט מתנשא גם.
"אני שמחה לשמוע, אבל אמרו לי שתגיע בארבע, ועכשיו כבר ארבע ועשרים, ואני, לעומתך, עסוקה." אמרתי ונכנסתי למעלית, שחיכתה לי כל הזמן הזה.
הוא תפס את זרועי בידו החזקה, והצטמררתי. "חכי. גם אני עסוק אבל פיניתי זמן בשבילך, הוד מעלותך, ואני מצפה שתעשי אותו דבר בשבילי." הוא התעצבן, וחייכתי אליו במתק שפתיים. "כנס למשרדי בבקשה, מר הארטלי. יש לך חמש דקות בדיוק." פניתי לעבר משרדי והבנתי ששעת המסאז' היומי שלי תדחה למחר.
הוא התיישב והביט בי בעיניים החודרות שלו. "יפה. עכשיו, מה העסקה שאת מציעה לי?"
"בגלל שקלווין קליין וחברת האופנה שלי, מון שרי, הן בעלות ברית, הם הסכימו לעשות איתי העברת דוגמנים, אני נתתי דוגמן משלי, והם הביאו לי אותך, למשך סיבוב דוגמנות שלם ברחבי ארה"ב ואירופה."
"אוקיי, איפה לחתום?" הוא שאל.
התפלאתי, לחתום כל כך מהר? אבל מה זה משנה לי כל עוד זה לטובתי?
"כאן," הוצאתי מהמגירה את החוזה והצבעתי לעבר השורה המיועדת.
הוא לקח את העט המונח על שולחני וחתם, אריק הארטלי.
"תודה לך, מר הארטלי, היה נעים לעשות איתך עסקים." אספתי את החוזה לתיקי וקמתי.
"את יודעת, מיס וודסון? אם לא היית מעצבת אופנה ומייסדת של "מון שרי", הייתי חושב שאת דוגמנית בעצמך." הוא קרץ לי ופנה לעבר המדרגות.
המשכתי לצעוד לעבר המעלית, וכשנפתחה, נכנסתי אליה.
הבטתי במראה שעל קיר המעלית. לא נראיתי רע, ואפילו טוב, עם השיער המשוך למעלה בקוקו, עם עיניי הלוז הגדולות שלי, והשפתיים המלאות. גם גזרתי הייתה טובה, גבוהה ורזה, אף פעם לא ייחסתי ליופיי משמעות, למוחי הייתה יותר משמעות בעיניי, הרי הגעתי לאן שהגעתי,לא?
מבט מוכר קטע את הרהוריי.
"שרי! אחותי! כמה התגעגעתי!!" אחותי הקטנה מארי החלה לקפוץ עליי ולצרוח. כמה התגעגעתי אליה!
"מר, מה את עושה פה?" שאלתי. ביני לבין מארי היה הבדל של שלוש שנים, כשהיא הגדולה, אבל בגלל שאני יותר בוגרת ממנה, אני מרגישה כמו אחותה הגדולה. אני ומארי היינו דומות, שתינו גבוהות, עם שיער שחור חלק ועדין, לה יש עיניים כחולות ולי בצבע לוז. המבט של מארי קופצני ושלי רגוע ובוגר.
"שמעתי על תצוגת האופנה שאת מקיימת היום, והחלטתי לבוא כדי להחליט מה אני ייקח לי," היא אמרה בחיוך.
"איפה את תלוני? רוצה אצלי?" בוילה הענקית שלי על הים בלוס אנג'לס היה המון מקום, כי היינו שם רק אני ושאונה, מנהלת הבית שלי.
"בטח! מון שרי!" היא צהלה. שתינו נולדנו בצרפת, אני התקדמתי הלאה לארה"ב והיא נשארה שם לרשת את המאפייה המשפחתית של ההורים שלנו.
***
התרגשתי מאוד, זאת בטח התצוגה האלף שאני מציגה, אבל כל פעם מחדש זה מרגש אותי. נכנסתי למקלחת כדי להרגיע את מחשבותיי, עוד שעתיים וזה קורה, ואני מתה מלחץ והתרגשות.
יצאתי מהמקלחת והתנגבתי בחלוק הרך והנעים שלי.
הוצאתי מהקולב את שמלת המקסי הארוכה והצמודה שלי בצבע שחור עם השסע הארוך, מצאתי נעלי עקב בדוגמת נחש, וענדתי שרשרת כסופה עם יהלומים. מושלם, חשבתי לעצמי.
"דארלינג! את נראית נפלא!" שמעתי את קולה של מר כשיצאתי מחדרי.
"כל הגברים יפלו לרגלייך! את מהממת!" אם היא הייתה יודעת שהם כבר נופלים לרגליי…


תגובות (5)

הכתיבה ממש טובה וההתחלה מעניינת, אני לא בטוחה לאן זה מתקדם, אבל רכשת לעצמך קוראת שמצפה להמשך(:

12/07/2020 13:38

רק תיקון קל בעברית: "תיק הנסיעות". כאשר ה"א מיידעת צמד מילים, היא סמוכה למילה השניה: בית הספר, כלוב הזהב, תצוגת האופנה, וכו'.

ברור לי שתיאורים משדרגים סיפור. אבל כשהתיאורים הופכים להיות הסיפור עצמו, זה מעיק עליי. יותר מדי: איך היא נראית, מה היא לבשה, ופחות מדי: מה היא עשתה, היכן היא היתה, מה מטרתה.
ייתכן שזהו עוד 'סיפור אהבה'. אם אכן כך- אינני קהל היעד של סיפורים אלו, כך שטעיתי בביקורת.

עניין ההחתמה המהירה – לא אמין. כל עובד מעוניין לדעת מהם תנאי התעסוקה שלו. אלו שיש להם סוכן- לא חותמים על דבר ללא הסכמתו.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

12/07/2020 19:16

    שלום, אדון "שונא את כולם". אני *תמיד* ( עם דגש ) שמחה לביקורות והערות.
    אני שמחה שהערת לי ואולי הארת לי, אבל זה פרק ראשון, ובכל זאת, מאיפה לך לדעת שזה 'סיפור אהבה'?
    חוץ מזה, קראתי הרבה סיפורים שכתבו פה ובכללי, בלי תיאורים בכלל, ולי, קשה לדמיין את הדמויות או את המקום בו הן נמצאות בלי תיאורים. לכן חשבתי, שאולי יש עוד קוראים שאוהבים תיאורים.
    אה, וסתם שתדע, אולי הוא לא באמת חותם? אולי זה לא אמיתי? אפילו אני לא יודעת, אבל בשנייה אני יכולה להפוך את הסיפור מסיפור 'אהבה' לסיפור מתח ואקשן.
    בכל זאת תודה על התגובה, ואני לא יכולה לחכות לתגובה הבאה שלך.

    אני לא נרקיסיסטית, אני רק מתה על עצמי.

    13/07/2020 17:20

נרקיסיסטית יקרה (קץ' פרייז מעולה. הייתי מחליף את 'מתה' ב-'עפה'),
שמחתי לקרוא שאכפת לך מתגובתי.

מנין לי שזהו סיפור אהבה? אין לי שמץ של מושג! אני באמת לא יודע. אלא שבפעמים הבודדות שקראתי סיפורים מסוגות 'אהבה', התחרפנתי מכמות התיאורים המיותרים (לדעתי) שעסקו במראה/ לבוש/ איפור/ ובשרמוטולוגיה כללית. לכן הדגשתי, שאינני קהל היעד לסיפורים מסוג זה.
אם סיפורך שייך לסוגות 'אהבה', אין לי מה לחפש בו, ולכן טעיתי בכך שביקרתי אותו.

אני לחלוטין מסכים שתיאורים משפרים ומשדרגים את הסיפור. הם בדיוק ההבדל בין דיווח עיתונאי – לסיפור שאותו אפשר לדמיין.
כל עוד התיאור משרת את הסיפור – נהדר! כשהוא משתלט על הסיפור – זה מעיק. הקריאה פחות זורמת, והעלילה נתקעת.

הוא לא באמת חותם? הצלחת לסקרן אותי.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

14/07/2020 12:06
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך