סיפורה של אורטל

27/11/2021 264 צפיות תגובה אחת

ותלד ציפורה בת חנניה את אורטל. ותהיה אורטל יפה עד מאוד. וכל אשר ראוה אמר שאין יפה כמוה בכל שרפס. ותגדל ותצא לנפוש מחוץ לארמון. ותיכנס בלי להרגיש ליער האסור ותתעה ביער ותלך לאיבוד בחשכה ולא יכלה לצאת מהיער. ותפחד מאוד ותבכה מרה. עודה בוכה ולא יודעת מה לעשות והינה ניצב מולה ענק מכוער מאוד. ותראה אותו אורטל ותיבהל. ויאמר לה הענק: אל תפחדי ואל תראי כי אנוכי באתי לעזור לך אבל מה תתני לי בתמורה? ותאמר לו: אתן לך מה שתרצה. ויאמר לה: אני רוצה להינשא לך. ותאמר לו: בסדר גמור. רק הוצא אותי מפה ובוא אל אבי אחרי שלושה חודשים. ויתקעו כף וישבעו בשם שורפוס. ויוצא אותה הענק מהיער. ויהי אחרי שלושה חודשים ותישמע נקישה בדלת ארמונו של ארנבי. ויאמר המשרת לארנבי: יש ענק מכוער בחוץ. ויאמר לו להכניס אותו. ויכנס הענק המכוער. ויאמר לו ארנבי: מה רצונך ומה בקשתך? ויספר לו את כל הסיפור. ויקרא ארנבי לאורטל וישאל: האם זה נכון מה שהוא אומר? ותען לו: הן. ויאמר לה: מה שהבטחת לו תקיימי. ויעשו חתונה בבית המקדש השרפסי ויזרוק הכהן עליהם את דם החיה שנידונה להאכל. ויאמר להם: אתם מקודשים כדת ארנבי והשרפסים. אבל אורטל לא שמחה כי יגון היה בלבבה. ויכנסו לתוך היער האסור ולבקתה הדלה שלו. ותגור שם איתו. ובשעה אחת ביום אמר לה הענק: שאלי ממני מה שאת רוצה כי לא אוכל לסרב לך. ותאמר לו: רוצה אני לראות את הורי. ויאמר לה הענק: לא אמרת את הבקשה הנכונה אבל אתן לך לראות אותם. ויביא אותה לאגם אחד ויאמר לה להסתכל לתוך המים ותסתכל והינה הוריה בארמון. ויהי אחרי יום אחד באותה שעה ויאמר לה הענק שוב: שאלי ממני מה שאת רוצה.ותאמר לו: רוצה אני סוס. ויאמר לה הענק המכוער" לא שאלת נכון אבל אמלא את שאלתך. והינה סוס מוצב שם ותדהר עליו כל הימים. ויאמר לה הענק המכוער: עכשיו אני רוצה שתבקשי משהו בשבילי. וישים שורפוס מילים בפיה ותען לו: רוצה שתחזור להיות נסיך ושכל היער יהיה ממלכתך בחזרה. והינה הוא הפך לנסיך. והבקתה הפכה לארמון וכל חייליו השתחררו. ויאמר לה הענק: גאלת אותי ממכשפה אשר קיללה אותי. ועתה תהני לך מהיותך נסיכה. ויקראו לו ש'רון ממלכת הסהרונים. הסיפור הבא: האדם הבלתי נראה.


תגובות (1)

סיפור נחמד מאד.. אהבתי את הסגנון התנ"כי ואת ההומור החבוי בין השורות.

02/01/2022 00:03
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך