פרגוד הכסף – חלק 13

לאהוב את החייזר – חלק 4

ג'ננבי ידע היטב למה פרימוס שהיה קמבץ פרגוד אצל סרג'יו בחר בו כאיש הקשר אל פרגוד, הוא נראה כמו בני פרגוד והיתה בו החמלה הדרושה להזדהות עמם. אם הוא יזדהה עם הפרגוד, הפרגוד יזדהה איתו הסביר פרימוס לסרג'יו כשהציג אותו בפניו. ג'ננבי ידע מה מוטל עליו, לספר סיפור אגדות ולממש אותו, את כאבי המצפון ריפא המטמון. הוא גם הצליח לשכנע את עצמו שהשקר בעצם עובד לטובת הפרגוד. כמו שמלמדים ילדים בני שמונה עשרה שהצבא יהפוך אותם לאנשים טובים יותר.
הוא קצת התפלא על עצמו כמה זה קל לו לשקר, זה היה קל ללמוד ולתכנן את השקר והיה גם קל לספר להם אותו, אבל בתוכו פנימה ידע ג'ננבי שיש נקודה אחת בתוכנית שלא תעבור לו בקלות.
הקורבן.
כבר כשאמרה הפקידה "הנציג הישראלי" הוא חש במתח הפנימי אוחז בו, הוא כל כך קיווה שיכנס איזה מאצ'ו שחצן שיקל עליו את הבגידה. כשאברהם בן תרח נכנס פנימה וצעדו בוטח ומהוסס בעת ובעונה אחת ג'ננבי כבר ידע שהוא בבעיה, הלוחם הישראלי מצא חן בעיניו במבט ראשון. הוא ראיין אותו בצורה לקונית כמעט בלי להביט בעיניו מלאות ההבעה, הוא הפעיל את כל תרגילי הניתוק הרגשי וזה עבד לא רע. עד עכשיו לפחות. עכשיו הם כבר הביטו האחד לשני בעיניים. ג'ננבי ראה הרבה חיבה ותמימות מופנית אליו בעיניו של אברהם. בלי לחשוב הוא הוריד את המגננות וראה לנגד עיניו את הסגן אלוף כמו שיראה בעוד שבוע. גפיים כרותות, גוף מרוסק לחלוטין. מין הסתם כויות קשות יעטרו את החלקים שישרדו את הדו קרב. אם סגן אלוף בן תרח יהיה בר מזל ישארו לו עיניו היפות.
אברהם בן תרח סיפר לחייזר עד כמה הוא מתרגש בתוך תוכו. "אני יודע שזה לא ניכר עליי. תמיד הייתי הנועז שבחבורה. אני נמשך ללא ידוע ולסכנה בלי שיש לי שליטה על כך אבל זה לא אומר שבפנים אני לא רועד מפחד. כשהייתי קטן הכינוי שלי היה 'אברהם אל תלך לשם' כי תמיד הלכתי בדיוק למקומות שלא היה צריך ללכת אליהם. אתה מכיר את הקטע הזה מהשיר נכון? אה… בעצם אתה חייזר אז כנראה אתה לא מכיר". אברהם שר לג'ננבי קטע משיר הברווזים עד שהחיוך השליו של החייזר הפך להבעת צחוק של ממש, אחרי כן הם התחילו לספר אחד לשני חויות מרגשות מעברם.
החייזר אמר לעצמו שאין מה לעשות, הם עובדים על פי התסריט שהגה פרימוס. הדו קרב היה מכור מראש ונועד רק על מנת להלהיב את אנשי הפרגוד, גם תהליך הבחירה היה חלק מהמזימה לרתום את הפרגוד למלחמה. החריגה היחידה היתה בגלל התעקשותו של סרג'יו שהנציג יהיה ישראלי. התוכנית המלאה של פרימוס, זאת שפצעה עכשיו חור בליבו של ג'ננבי, היתה שנציג פרגוד ינצח בדו קרב אבל במהלכו הוא יפצע קשות ויחזור לפרגוד כשהוא בקושי חי. פרימוס טען שכך ההצגה תהיה יותר משכנעת ולא תיראה מומצאת.
ג'ננבי הביט באברהם בכאב, אבל מבטו החייכני לא חשף דבר. הוא החל לתהות האם יוכל לשנות קצת את דעתו של סרג'יו. לא בגלל המצפון שלו, ממש לא. רק על מנת לשפר את התוכנית.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך