פרגוד הכסף – חלק 4

העכבישאים מהכתמדם – חלק 4

"ממממ" אמרה סינתיה כשחיסלה את הביצקון האחרון "טעים לי" היא המהמה בהנאה. יוז'י נד בראשו בשביעות רצון, הבחורה הזאת ידעה למצות כל פסיק מהחיים והחברות איתה היתה תענוג צרוף. זה היה אולי הדבר היחיד בחייו שלא היה לו כל ספק בו, הם מזמן הבהירו האחד לשניה שאין להם כל עניין רומנטי זה בזו והחברות שלהם היתה כיף גדול. היא נהנתה לצחוק עליו והוא נהנה להחמיא לה. הערב היא היתה ראויה למחמאות ללא ספק, כבר כשפתח את שסתום הדירה והיא נשאבה פנימה בעדינות הוא שרק בהתפעלות. היא היתה לבושה בשמלה שחורה צמודה שהטקסטורה שלה התחלפה בהתאם לתנוחת גופה והבעת פניה. האיפור שלה היה מתואם לשמלה והשתנה בעדינות יחד עם שינויי הטקסטורה. "מתי כבר תחליף את עיצוב הדירה י'וזי? זה נראה מהעידן הקרוקוסומי" היא עקצה אותו ברוח טובה אבל כשהיא ראתה את התקרובת שהכין היא השתתקה והתמקדה בביצקונים ובשיכר מתקתק ועדין מתוצרת עצמית שיוז'י התסיס במיכל חרס גדול ועתיק.
"אני קורא לו לך תתפוס כוכב שביט" הוא התגאה כשמזג לה את הספל השני.
היה קצת קשה להאמין שבחורה אלגנטית ונורמטיבית כמו סינתיה תבלוס ככה אבל כשהביצקונים נגמרו יוז'י בקושי הספיק לאכול שניים. אמנם הוא דיבר כל הארוחה וסיפר לה את עלילות קורקטו בוסו אבל לחסל לו את כל הביצקונים???
כשסיימו לזלול סנטרה של סינתיה היה מכוסה בטיפטופי "לך תתפוס כוכב שביט" והיא נראתה קצת מזוגגת. יוז'י בהה בה בסקרנות ותהה האם היא שיכורה לגמרי, הוא בכלל שכח את הסיבה לכך שהיא באה הערב כשהיא אמרה "הבטחת לי שיר יוז'י". הוא בהה בה בחוסר ביטחון, שיר? לרגע הספק אחז בו שוב. האם היא היא מנסה לחזר אחריו? האם למרות הכל יש לה כוונות רומנטיות כלפיו? הוא היה כנראה מנסה למלמל משהו אך למזלו היא צחקקה ואמרה "יוז'י מה נהיה? שיכר השביט עלה לך לראש? השיר חידה של הגלקסיה שלך, בצהריים היית מיואש וזעקת לעזרה. זוכר?". יוז'י חש הקלה מיידית, הוא עשה פרצוף של אידיוט ואמר בשום שכל "מרוב שנהנתי מהארוחה איתך שכחתי את הצרות שלי". סינתיה עשתה לו נו נו עם האצבע ואמרה בהחלטיות "איפה החידה שהבטחת לי?".

"היא הלב ומסביבה מרקדים שמונה
הקטן מכולם הקרוב מכולם
הזוהר מלהיט את עצמו
החיים שופע במים
הרביעי אדום כדם
הענק מוקף בבני לויה
הצבעוני בטבעות
אור חיוור וקר
כחול ואפוף רוחות
מביטים בכוכבים בעיניים לא רואות
משתעשעים בהפתעות נחבאות"

סינתיה קראה בקול את דרישות הלקוח בפעם הרביעית "אז? מה את מבינה מכל זה?". סינתיה עקמה את האף "הסכמנו שמדובר על מערכת כוכב שבה יש שמשה ושמונה כוכבי לכת. מעבר לזה אני לא בטוחה בכלום, אתה אשקרה משוכנע שזה כל מה שהלקוח הגדיר?".
יוז'י הנהן ואמר "השיר ושתי קופסאות ההזרעה." הוא הראה לה את תצלומי הקופסאות "בקופסאות האלו נמצאים זרעי החיים?" היא שאלה שוב בהשתאות. "כן" הוא ענה לה על השאלה בפעם העשירית. קצת הרגיז אותו שהיא כל כך התפעלה מכך שחיים של מערכת שלמה יכולים להיות בקופסה קטנה אבל זה שאפשר ליצור כזאת מערכת כוכבים ולגדל אותה במעבדה נראה לה מובן מאליו.
לך תבין נשים הוא נאנח לעצמו.
"טוב. מה אתה מבין מכל זה?" היא שאלה שוב והוא שוב הסביר לה שהוא רוצה לשמוע את הפיתרון שלה לחידה כדי להיות בטוח שהם מפרשים את החידה באופן דומה. סינתיה נשמה עמוקות והתחילה לתאר את כוכבי הלכת השונים כפי שהיא הבינה אותם. כוכב הלכת הקרוב ביותר לשמשה הוא הקטן ביותר, זה נאמר מפורשות והיה ברור. הכוכב הבא זוהר לעומת כולם. יוז'י הסביר שהוא השתמש בטכניקה מיוחדת על מנת לייצר אטמוספירה שתגרום לטמפרטורה של הכוכב לעלות. שניהם הסכימו על כך שהשלישי הוא כוכב לכת עם הרבה מים ואותו יש להזריע, זה היה קל. היה להם דיסקוס לגבי שאר כוכבי הלכת. הם לא כל כך הסכימו לגבי אור חיוור וקר אבל זה נראה יחסית שולי. כשנותרו רק שתי השורות האחרונות הוא הראה לה תצלומים של הקונסטלציה באינקובטור. היא התלהבה ולא הפסיקה להלל אותו, זה כמובן החמיא לו מאד.
אחרי כן היא השתתקה ונראתה מהורהרת. הוא היה משוכנע שהבין נכון את "מביטים בכוכבים בעיניים לא רואות" אבל היה לו רק מושג קלוש לגבי השורה עם ההפתעות. הוא חשב שהיא תוהה לגבי שתי השורות האחרונות, אבל היא הפתיעה אותו כשאמרה "הקופסה השניה של זרעי החיים, זו עם ציורי העכבישאים, אותה צריך לזרוע דוקא בכוכב הרביעי." היא שמה את האצבע על השפתיים ונראתה מהורהרת כששאלה "נכון?".
יוז'י הביט בה בבהלה "תכננתי להזריע את שתי הקופסאות בכוכב החיים. בשאר כוכבי הלכת … גם אם חיים יצליחו להתפתח אני לא מאמין שהם ישרדו לאורך זמן, אז מה הטעם בכך?" . היא הרימה גבה והסתכלה עליו בפיקפוק "ומה הטעם לספק את הזרעים בשתי קופסאות נפרדות?". בהחלט היה משהו במה שהיא אמרה, זה הדליק לו נורה בראש "אולי את צודקת שצריך להזריע אותם בכוכב לכת אחר, זה מסתדר לי עם השורה האחרונה, אבל למה דוקא ברביעי?". סינתיה נראתה שבעת רצון מהספק שעוררה בו וענתה בנחרצות "הקופסה אדומה וגם כוכב הלכת הרביעי, אמנם יצא לך קצת יותר כתום מאדום. כתמדום" היא הסתכלה על התצלומים במבט שואל והוסיפה "אבל בכל זאת נראה לי מתאים".
יוז'י כחכח בגרונו ואמר בקול נרגש "תקשיבי רגע. את מבינה מה 'מביטים בכוכבים בעיניים לא רואות' אומר?" הוא הביט בה בציפיה. סינתיה נדה בראשה בתסכול. "מי מביט?" הוא שאל "ומה הוא לא רואה?" ואז הוא מיהר להוסיף "רגע, אחד אחד. קודם כל, מי מביט?".
סינתיה נראתה מתוחה כמו לפני מבחן "יש לי ממש בלאק אאוט" היא צחקקה בעצבנות ואז קפצה במקום ואמרה בשמחה "החיים, היצורים החיים שיתפתחו בכוכב המים." היא הביטה אליו לקבל אישור ונראתה לרגע כמו ילדה קטנה.
הוא הנהן בראשו ואמר "ואת מה הם לא רואים?". סינתיה אמרה לאט ובשקט "את הכוכבים, הם לא רואים את הכוכבים, את הכוכבים שמחוץ למערכת". השתרר שקט. סינתיה הביטה בו נדהמת. "הלקוח שלכם רוצה לגדל מערכת שמש שלמה עם יצורים חיים שיהיו מנותקים מהיקום? זה נשמע לך הגיוני?".
יוז'י משך בכתפיו "את רואה אפשרות אחרת? זה מסתדר להפליא עם הרעיון שלך והמשפט האחרון בחידה 'משתעשעים בהפתעות נחבאות'. העכבישאים מהכתמדום. נראה מתאים. יהיו להם ליצורים החיים בכוכב השלישי רמזים להתפתחות של חיים בכוכב הצמוד להם. הם יבלו עידנים בנסיונות לחקור את המערכת שלהם עם האסטרואידים והשביטים והעכבישאים. הפתעות נחבאות."


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך