פרגוד הכסף – חלק 8

האיש שקנה את העולם – חלק 3

הם ניצבו מול הסערה הונית שעמדה לשטח אותם בעוד שניות ספורות. היה זה מין רגע כזה שבו כל אחד משחק צ'יקן עם עצמו, פרימוס עצם את עיניו כי לא רצה לראות הסוף. רעש דהרת הקרב כבר החריש את אוזניו. ריח הבהמות והלוחמים כבר מילא את נחיריו. כנגד עיניו העצומות הוא ראה את אשתו האהובה מחזיקה את בנם הפעוט והיא מחזיקה את ידו הקטנטנה, מצביעה על אבא ומנופפת לו לשלום. דמעות של עצב על בנו שיגדל בלעדיו ואהובתו שתיוותר לבדה מלאו את זוית העין שלו.
ואז הוא התחרט והחליט שהוא מעדיף לראות את הסוף אז הוא פתח עיניים מדומעות מצפה לראות את בהמת הקרב המסתערת שניה לפני שהיא רומסת אותו.
אבל הוא החמיץ את הרגע שלו.
הבומרנג פעל את פעולתו בדיוק בזמן והם שוב היו בתא השיגור, הפעם מתרחקים ממערכת פרגוד.
פרימוס הביט בסרג'יו בהקלה, הוא ידע שהוא לבן כסיד וראה בעינייו של השמן שזה מאד שעשע אותו. הוא גייס את כל תעצומות הנפש שלו על מנת להתגבר על מה שעבר ואמר "אז מה שמן? פרגוד מעניין אותך?". השמן חייך בהערכה.
הם התיישבו בחזרה במשגר ולגמו מי אגם מבעבעים. "אני רוצה להבין את העניין עד הסוף" נאנח סרג'יו בהשלמה "סלט ירקות החליטו לגדל מערכת כוכב, להזריע אותה בזרעי אנושות, להחביא את היקום מפניה ואותה מהיקום כדי לגדל זן של רוצחים מיומנים. עד כאן הבנתי?" הוא הביט בפרימוס בספקנות.
"הבנת טוב מאד סרג'יו. בעצם דבר במה שעשינו אינו עובר על החוק, זה אולי לא מוסרי אבל אין שום חוק האוסר על הסתרה כזאת."
סרג'יו חייך וחשף שיניים סגלגלות "אין שום חוק נגד זה רק כי אף אחד לא חשב על כזה דבר מופרך, תאמין לי שברגע שהעולם שלכם יחשף יצוצו עשרות חוקים. סמוך על יפי הנפש".
פרימוס מחא בתוקף "סרג'יו, הפרויקט הזה הוא הצלחה מסחררת, אין פה שום דבר מופרך. מתי ראית נחישות ורצחנות כמו של אנשי מערכת הפרגוד? אולי בוידים היסטוריים על היווצרותם של הגזעים התבוניים. אנחנו לא חייבים ישר לחשוף את הפרויקט, יש לנו פה הזדמנות נדירה. לא פנינו לאף אחד אחר עם נשק העל הזה, לנו יש את הטכנולוגיה לך יש את הכסף והצורך, זו עסקת זהב."
פניו העגולות של סרג'יו השמן התמלאו פליאה "נשק על? זה נראה ציוד כל כך עתיק ומגושם. ראינו את אותם רוכבים ולוחמים?". פרימוס יכל לאבד את שלוותו לנוכח ההיתממות הזאת, אם זה היה לקוח אחר ועסקה אחרת הוא גם היה מראה זאת. אבל זאת היתה עסקת חובה וסרג'יו השמן שיחק בליגה שפרימוס רק חלם עליה, הוא לרגע לא טעה לחשוב שסרג'יו לא יודע בדיוק מה הוא עומד לומר. "זה נשק שהתבוניים מאחורי הפרגוד פיתחו בעצמם. הם התחילו בהשלכת אבנים, עברו לכלי אבן ועץ, גילו את האש ואת המתכות. והכל הכל לבדם, בלי שום גזע מלווה. הם מלאים עדיין ביצרי ההישרדות שכל כך חיוניים ללוחמים, שים בידם נשק מודרני מתוצרת סלט ירקות ולא תמצא שום צבא בגלקסיה שיכול לעמוד בפניהם".
פניו המלאות של סרג'יו השמן התמלאו בהשתאות, הוא הנהן בהערכה ואמר "נשק מודרני מתוצרת סלט ירקות? אם אני קונה את הפרגוד שלכם אני חייב לחמש אותו גם בנשק שלכם? אני מבין שסלט ירקות בונים פה על רווח משולש?".
פרימוס היכה את עצמו בראש עם שוט עצבי דימיוני, מה לכל הרוחות גרם לו לעשות את הטעות הזאת? אף אחד בסלט ירקות לא דיבר איתו על עסקה כפולה. זה היה איש המכירות שבתוכו, זה שמנסה לנפח כל עסקה. מזל גדול שהוא חרטטן מנוסה. "הזכרתי את סלט ירקות רק כדוגמא סרג'יו, שים להם בידיים רובי פלסמה ומטולי אסטרואידים של כל יצרן שאתה עובד איתו, הסחורה היחידה שעל הפרק היא פרגוד".
סרג'יו לא טרח להעמיד פנים שהוא לא חשב על זה בעצמו. הכל משא ומתן, חשב פרימוס, החל בממחטה וכלה בפרצופים. זה הפיח בו תקווה שסרג'יו באמת ובתמים מעוניין, אחרת הוא לא היה טורח. "מתי בכלל התחלתם עם הסלט הזה?" תהה סרג'יו, "במערכת שהתחילה באינקובציה רק לכוכבים עצמם לוקח 50 שנה להגיע לגודל סופי. לתת לזרעים תבוניים להתפתח ככה לבדם זה המון זמן, מתי התחיל הפרגוד הזה?".
פרימוס לא היה צריך דוחות מודיעין כדי לדעת שאם הלקוח שלו מתעניין בסחורה זה סימן טוב. מעודד מכך הוא החל להסביר "פרויקט פרגוד התחיל בדיוק לפני עשרים שנה. פגשתי לפני חודש את המעצב שלו יוז'י סורי, אז הוא היה מתכנת כוכבים מהשורה הראשונה ומאז הוא הפך למשורר. לך תדע? בכל מקרה זו היתה תקופת השיא של מלחמות התולעים וסלט ירקות הרוויחו אז בוכטות של כסף ממכירה של פצצות הרעל. היה בידם הון שחיפש השקעה ויזם גאון שהגה רעיון, הוא הציע לגדל זן תבוני מאחורי מסך מתוך כוונה שההתפתחות המבודדת ומלחמת ההישרדות יהפכו את אנשי הפרגוד לגזע לוחמני מעין כמוהו. בדיוק במקרה התגלגלה לידיהם של סלט ירקות טכנולוגיית האצת זמן חדשנית בשם רגע9 שהיתה חיונית לפרויקט. רגע9 מאיצה את הזמן באזור חלל מסוים למהירות הגבוהה בחזקה של 9 לעומת זמן היקום הרגיל, ניתן להחיל אותה על חלל נתון רק בקונסטלציות גלקטיות מסוימות וזה חייב לוח זמנים לחוץ במיוחד לאינקובציה. אם כל זה נשמע לך כמו מדע בדיוני, סרג'יו, הרשה לי להבטיח לך שאני מתאר את ההתרחשות בצורה מדוייקת. פרגוד היה סוג של הימור אבל הוא הצליח בגדול, לפני מספר חודשים התחלנו בהאטה של רגע9 ואנחנו בתהליך להחזיר את מערכת הפרגוד לזמן תקני. מאז אנחנו עוקבים ומתעדים את אנשי פרגוד, נוצר שם גזע לא יאומן, ממש רוצחים מלידה. אין שום דרך אחרת לתאר את זה".
פרימוס חשף טפח והסתיר טפחיים, הוא לא סיפר שהימור הגדול והחשאי שסלט לקחו עם פרגוד לפני שני עשורים בעצם מישכן את עתיד הקונצרן. הוא גם לא גילה לו שהכוונה המקורית היתה למכור את אנשי הפרגוד בשיא השווי שלהם ושההערכה המקורית של היזמים היתה שהזמן לכך יגיע כ 30 שנה מרגע ההזרעה. ההאטה בוצעה יותר מעשור לפני התכנון המקורי מחוסר ברירה, סלט ירקות נקלע לקשיים כלכליים בלתי צפויים עקב אמנת לאסוגאס שאסרה על שימוש בטכנולוגיות להפצת רעלנים. לא שחסרו דוכסויות וטייקונים שהתעלמו מהאמנה אבל עדיין הנזק היה משמעותי.
הסתרת המידע הזה לא העכירה את חוש המוסר של פרימוס, מצפונו היה שקט לחלוטין. קודם כל מפני שהוא היה איש מכירות שמשאיר את המצפון בבית לפני שהוא יוצא לסגור עסקה. שנית זאת היתה רק תיזה והוא לא ראה שום סיבה שתחייב אותו לחלוק אותה.
סרג'יו עיכל את כל המידע שנמסר לו, וגם את כל המידע שלא נמסר לו, ואולי הוא גם עיכל איזה נקניקיה דשנה שזלל לפני הפגישה. הוא חשב זמן רב בפנים מהורהרות, פרימוס היה מנוסה מספיק מכדי להפריע לו, הוא המתין בלי סבלנות בפנים ועם סבלנות בחוץ למוצא פיו של סרג'יו השמן.
אבל לפני שהשמן פתח את פיו פרימוס התחיל להרגיש מנומנם, משגר בומרנג רגיל מקפיץ אותך במרחב לנקודה שבחרת במהירות שעולה על כל מדיה תחבורתית אחרת. הוא משאיר אותך בנקודה לזמן קצר עד שאפקט הבומרנג יפעל ואז מחזיר אותך לנקודת היציאה. משגר הבומרנג האנליטי מחשב לבדו את היעד על פי נתוני המטרה, במשגר ששיגר אותם היה משולב מנוע תוכנה מיוחד שהשתמש באלגוריתם של רגע9. היה עליו להתמודד עם מהירות הזמן השונה בין נקודת השיגור לנקודת היעד, המפעיל הכין אותם לכך שבין שתי הגיחות לפרגוד יעברו מספר ימים שבהם הם לא יהיו בהכרה. מכיון שפרגוד עדיין היה בהאטה והזמן בו עדיין התקדם מהר בהרבה מהזמן התקני היו עתידות לעבור עליו כמה מאות שנים בפרק הזמן הזה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך