החים יפים ולא משעממים ולו לרגע אחד צריך רק לדעת ליהנות מהם....

רינונים

09/10/2011 940 צפיות אין תגובות
החים יפים ולא משעממים ולו לרגע אחד צריך רק לדעת ליהנות מהם....

המועד למנחה יפוג אם לא אמהר להתפלל בזמן ..עלי לעזוב הכל ולשים פעמי לכיוון בית הכנסת הקרוב שלא יקרה כמו אתמול חלילה שהתפללתי לבד באמצע הדרך בלא מנין ראוי .
שק החטאים שלי מלא על גדותיו ועלי לחשוב על דרכים משונות איך לרוקן אותו ולו במקצת .. כמו שאת עושה בניקיון הבית שלנו .. לך זה חשוב שלא יצטבר הלכלוך והאבק במדפים ושהשיש במטבח יראה מצוחצח כאילו קנינו אותו רק אתמול..
מילותי האחרונות העירו לה את הפיוזים ואמרה .בקול .במה זה דומה..? אתה.. עם התפילות שלך וענינך עם בורא עולם בינך לבין עצמך הוגה וממוקד בחזיונות בדייקנות מופלאה שלא תתעה חלילה בציציות ובסידור התפילין ובשחרית של הבוקר ….נכון עניתי כך זה צריך להיות.
מה את עושה ? הפרשת עיסת חלה מהבצק? בטח ..מר בוחן פתע שכמוך.. דווקא אני שמחה שבעלי היקר מקפיד עלי להזכיר לי דקויות של מצוות.. שלא אחטא חלילה הלא זה מתפקידך להוביל את שנינו בדרך חתחתים זרועה בים של מצוות והלכות.
המגבת הנקייה היתה תלויה מונחת ומחכה למי שיטול ידיו שלוש פעמים לפני האוכל יגביה את ידיו יברך וינגב … אולי תחליפי את ריח המרכך בכביסה של המגבות .. הריח הזה קבוע ודומה כל הזמן ומשעמם יש גם לימון לבנדר אפרסק ועוד… בסדר ..בסדר.. מר מתלונן קבוע…ענתה .היא….יש לה תשובה לכל דבר..והמשיכה ..האוכל כבר על השולחן שלא תאשים אותי שהוא קר בגללי.. הפיתות שהבאת מהשוק מריחות נפלא …
הן טריות מאוד.. ממי קנית הפעם? בשוק ..עניתי ..מהכורדי.. זה.. יש לו מאפיה מודרנית.. כל היום המכונה עובדת..מכניסים ..מוציאים..הפיתות נכנסות לבנות מקומחות ויוצאות תפוחות חמות ולוהטות ומריחות בריח שמרים אפוי… אך.. זה תענוג.. את חייבת לראות את זה..

כמה חריף שמת בדג הזה ?..בסדר.. אוהב חריף.. אבל הפעם זה וידוא הריגה.. והיא …קח מים ..לחם שלא תחנק ..אנחנו צריכים אותך עדיין… אתה חי..? תודה לאל..החריף הזה הוא.. מזל חריף ..כל פעם הוא מפתיע מחדש…לתימנים זה מוסיף שנות חיים ..לך תאמין.

אתה מטומטם.. ? או שהתחלקת על השכל .. צורחת רבקלה בת השמונה על ינון אחיה הבכור ממנה בכמה שנים..אתה לא רואה על מה אתה דורך..? אני ..שומרת על המיטה שלי נקייה כמו שלג לבנה ואתה.. עם הנעלים המלוכלכות שלך מטנף ..את החדר ש..אני ואמא ..רק ניקינו וסידרנו ואתה ..יושב לך בניחותא…עכשיו תסתלק..תעוף..תעוף..תעוף..לך למיטה המסריחה שלך ושם תשב . על יד המחשב שלך.. יש שם חפצים שלא זזו ממקומם אולי מפסח שעבר..ואתה …יושב לך..?..עוף..עוף..

תראו מי שמדברת..ינון לא מתכוון לוותר לצוציקית הקטנה וחש צורך להעמיד אותה על מקומה.. מי צריך אותך נודניקית.. אמא תגידי לה שתסתום.. היא מדברת בלי הפסקה..מה היא חושבת לעצמה אם היא ניקתה פה ושם קצת אז היא יכולה להרשות לעצמה..? חוצפנית.. אני אפילו גדול ממנה.. קצת כבוד לבן אדם..ואני עוד אח שלה ..לא איזה זר מהרחוב .

מדמאוזל דליה אשתי היקרה העירה.שפעמון הדלת יכול להעיר דובים משנתם.. תזמין כבר את הטכנאי שלך שיחליש את הווליום ואם אפשר אז באותה הזדמנות שיחליף צלצול פעמונים שונה..אתה אמרת שזה משוכלל לא ?..בסדר גבירתי היקרה ..אחרי החג עכשיו אין על מה לדבר..רגע..רגע בכל זאת
מישהו בדלת צלצל… לא יכול להיות שמעתי צלצול .. אני נשבעת לך שאני לא מדמיינת..אתה עוד מעט תגיד שאני צריכה אשפוז…ותוריד את החיוך הטפשי והשטני שלך..

אל תוותר לה נתנה לך סתירה תחזיר בחזרה אחרת היא תרשום אותך לעד בספר החוקים שלה כטמבל ופראייר נצחי …מה אתהמדבר …מתערבת דליה בכל דרך חינוכית שלי כלפי הילד…איפה המינימום של גנטלמניות כלפי בנות המין הנשי אתה תמיד מתרבב ..שהן רגישות..ושהן עדינות יותר..ושצריך להתחשב בהן…פרחים ושוקולד…ופתאום אתה מדבר ככה..אני לא אומרת שיושיט את הלחי השניה ..אבל בכל זאת ..לפעמים סתירה של בת זה ביטוי רגשי שמחפש חום ורגש של אהבה פגועה….

עוד פעם את מרצה לו פדגוגיה של עולם הנשים …הוא בסך הכל ילד …בן שתים עשרה ..הוא אפילו לא מבין מה את אומרת…הנה שעממת אותו נורא ..הוא בכלל הלך למחשב שלו.

השכנה המטומטמת לא טורחת לקשור באטבים את הכביסה המלוכלכת שלה וכל פעם אני מעירה לה שהיא מטפטפת..והיא ..מתנצלת ש..המכונה לא סוחטת כראוי..ולבעלה לא אכפת…אוי.. גברים..גברים.. שאלוהים יעזור לכם…לפעמים אתם כל כך מיותרים וחסרי תועלת… ולפעמים לא…

אז אולי היא זאת שצלצלה ..בדלת קודם ..אולי כדי להודיע מראש ..שתורידי את הכביסה היבשה שלך או שתכסי בניילון …אז היא בכל זאת מתחשבת ..טורחת להקפיד ..להודיע מראש .. ולמנוע נזקים לזולת. אה.. תגידי ..אשתי היקרה..זה לא מעשה אצילי של חסד ראוי לגמול ? בסדר.. בסדר..יש אלוהים למעלה והוא רואה הכל …וגם נותן גמולים לברואיו. כן.. כן.. הוא עונה..אלו מילים כדורבנות.. זאת אשתי האמיתית..ככה אני אוהב אותה..ככה כמו שהיא.. כמו שאת..בעצם.

טוב.. אני חייב לרוץ..היום קצר והמלאכה מרובה…איפה רשימת הקניות היומית שלך? תני ..תני ..אשתדל הפעם לא לשכוח כלום.. ושהעגבניות לא יהיו רכות.. שלום יקירה.. נתראה בערב..בבקשה ..תהיי מעט סלחנית כלפי הילדים..הם טועים לפעמים. בסדר.. תלך כבר !שלא תאחר.

היום רק התחיל וסל הכביסה גדוש ומתפוצץ.. כל כך מתחשק לי היום ..רק הפעם שהכל יעשה מאליו..אעצום עיניים אפתח ואראה בית נקי ..בגדים מקופלים..שמש מאירה ונפש חפצה ..ורק שהילדים לא יוציאו אותי מדעתי .כי אחרי שהוא הלך זה רק אני..אני ואני ושוב אני הבית והילדים כמובן. לא משנה כמה אכעס עליהם עדיין הם מאור עיני רוחי ונשמתי גם יחד ובלעדיהם כלום אבל ממש כלום לא שווה או בר ערך. מה לעשות ? כזאת אני!

הנה רק דיברתי …נו התעוררתם? אל תשאלי אמא איזה חלום היה לי ! אבל אני זוכר רק חצי ממנו.אני שפרויד קטן עלי מתיימרת לא פחות ולא יותר להכנס לנעליו של יוסף פותר החלומות .. ואני פה האמא .. בתפקיד המבינה בענינים.. אז עניתי בעידוד מה…לפטפטן הקטן שאפילו עוד לא צחצח את שיניו המסריחות מאוד כמו פח זבל שזה עתה רוקנו .. שינבור מתוך שאריות לאמץ את מוחו הקודח להתאמץ ולומר מה היה שם בתוך הלילה בחלומו. והוא שלא מודע אפילו לריח הרע והנורא שיוצא מפיו מתקרב אלי בפה פעור ופתוח…ומספר לי על איזה קיפוד ממנו נדקר ושזה כואב לו עכשיו באותו מקום ושהוא עדיין מרגיש וחש את הכאב ..אני שלא ידעתי אם לצחוק או לבכות .. כבר הבנתי פה והיום שאני לא כל כך זקוקה לאדונים יוסף ופרויד… כי נזכררתי מיד …ש.. ואמרתי לו.. ינון ! על מה את מדבר? איזה חלום ואיזה נעליים? זה קרה באמת לך באילת לפני שנתיים.. אז כנראה זה השאיר בך צלקת קטנה של זכרון לא נעים זה הכל !אל תעשה ענין מזה.
עכשיו תעשה לי טובה יש לי מלא עבודה על הראש .. רק קמת ..עוד לא שתית.. אני כבר מכינה חביתיות.. אבל לפני הכל למען השם ובורא עולם כדי שהיום יתחיל ברגל ימין …לך כבר לצחצח את השיניים..יש לך מזל שאין לך עדיין חברה …אחרת אני לא רוצה להגיד לך מה היא היתה אומרת לך ברגע זה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך