שיר כהן
הערות והארות יתקבלו בברכה.
רציתי להודות על התגובות והמחמאות ששלחו לי על ההקדמה.
אני ממש אשמח אם כל מי שקורא את הסיפור יכתוב מה דעתו.
(לדעתי ההקדמה היתה יותר יפה וזה קצת משעמם)

שינוי-פרק 1

שיר כהן 01/11/2012 908 צפיות 12 תגובות
הערות והארות יתקבלו בברכה.
רציתי להודות על התגובות והמחמאות ששלחו לי על ההקדמה.
אני ממש אשמח אם כל מי שקורא את הסיפור יכתוב מה דעתו.
(לדעתי ההקדמה היתה יותר יפה וזה קצת משעמם)

צעדתי באיטיות לאורך השביל הישר,שהיה מכוסה במעט אדמה.
הגעתי לדלת הבית,נעצרתי וחשבתי.
חשבתי שאולי אפשר לשכנע את אמא ואבא לחזור לבית הקודם ולסניף הבנק הקודם,אבל נזכרתי שהעובדים החלו לפרוק את הרהיטים מהמשאית,ושמכרנו את הבית הקודם לאיש לא מוכר,שהיה נראה שהוא לא מהסביבה.
הנחתי את ידי על ידית הדלת וסובבתי אותה בעדינות.
לא ידעתי למה לצפות-
לבית עם המון חדרים שיהיה לי קשה מאוד להתמצא בו או לבית רגוע,חמים,משפחתי ושקט שאוכל לקבל בו מעט נחת מהעיר הסוערת שמחכה לי מחוץ לבית.
נכנסתי פנימה.
הדבר הראשון שראיתי היה סלון קטן לא מרוהט,אח קטן וחלון גדול שבו השתקף נוף של גינה.
זו הייתה הגינה שלנו.
בגינה היו ערמות של אדמה,מפני שכשקונים בית חדש עובדים מעצבים לו את הגינה לפי דרישותיו של הלקוח-מי שקונה את הבית.
אבא לימד אותי את זה כשהייתי בת שש.
לא ידעתי איך הגינה תראה,ואיפה נאחסן את המכשירים שתורמים לטיפוח הגינה,או שאבא יבנה מחסן מעץ כמו בבית הקודם.
רק דמיינתי.
דמיינתי שליד החלון יהיה שיח דובדבנים קטן,שבחורף אקטוף ושנאכל אותם לארוחת ערב.
המשכתי לסרוק את הבית במבטי והלכתי לכיוון המטבח.
במטבח היה שיש ארוך ובתוכו היה כיור.
היו לי זכרונות רבים מהמטבח בבית הקודם:כשאמי הייתה אופה או מבשלת היא הייתה מושיבה אותי על השיש,ואילו אני,הייתי מסתכלת בסקרנות ובקפידה מה הייתה עושה.
אבל השיש בבית הזה היה צר מאוד,ורק בחלק של הכיור והגז השיש בלט החוצה.
למטבח הייתה צורה מלבנית,ובסופו דלת מסתורית.
הדלת הייתה עשויה מעץ וצבועה בחום כהה,לא כשאר הדלתות בבית שהיו צבועות בלבן בהיר ונקי.
נגשתי אל הדלת,שמתי את ידי על ידית הדלת העבה,סובבתי את ידית הדלת באיטיות,וכשראיתי חריץ של אור סגרתי את הדלת בחוזקה ובמהירות.
"עדיף להשאיר את הדלת הזו לסוף",חשבתי.
הלכתי לאורך המטבח המלבני ופניתי שמאלה לכיוון המדרגות.
עליתי במעלה המדרגות,שלפי דעתי היו ישרות מדי,כאילו שורטטו עם סרגל באופן מדוייק.
בבית הקודם,המדרגות עלו למעלה בצורה עגולה,עם מעקה שמסתלסל כלפי מעלה כמו המדרגות.
אני זוכרת שלאורך המדרגות בבית הקודם היו המון ציורים מיוחדים שאמא ציירה לפני שפגשה את אבא.
השם שלה חתום על כל ציור.
כשהייתי קטנה יותר,אהבתי להשוות בין כל החתימות כי הייתי בטוחה שלכל ציור היתה חתימה אחרת.
המשכתי לעלות במעלה המדרגות,והגעתי לקומה השנייה.
ראיתי לפניי הרבה מרחב ריק.
הלכתי לאורכו של המרחב,והגעתי לחלון גדול,שבמרכזו דלת זכוכית שקופה עם מפתח שהיה חלק מצרור מפתחות גדול.
סובבתי את המפתח באיטיות,וסגרתי מאחוריי את הדלת.
סובבתי את ראשי לכיוון החדר.
ראיתי שזהו בכלל לא חדר-זוהי הייתה מרפסת לא קטנה ולא גדולה בצורת גורן (חצי עיגול).
ראיתי חלקת אדמה בצד המרפסת,שכנראה מיועדת לעשבי תיבול.
צפיתי מהמרפסת לכיוון הנוף של תל אביב,וראיתי את הרחובות והכבישים.
האוויר היה צח ונקי,אולי מפני שהמרפסת הייתה גבוהה ורחוקה מהכביש.
נשארתי על המרפסת במשך כמה דקות,צופה בנוף של תל אביב,וחושבת על הבית הקודם.
לאחר כמה דקות של מחשבה על ריחות של בית,על מראות של בית ועל אנשים שנשארו עם המראות והריחות של הבית,הלכתי לראות את שאר הקומה.
הלכתי לאורך המסדרון.
פתחתי את הדלת הראשונה.
יכולתי להבחין שזהו לא החדר שלי אלא של הוריי מפני שבתוך החדר היו עוד שתי דלתות: אחת לאמבטיה ושירותים ועוד אחת לחדר ארונות.
יצאתי מהחדר וסגרתי את הדלת אחריי.
אני חושבת שאני סוגרת אחריי דלתות בנימוס מפני שאיני מרגישה כאן בנוח ועוד לא התרגלתי לעובדה שזהו הבית שלי.
אפילו אחרי שבע שנים של מגורים בבית הזה עדיין איני התרגלתי להשאיר את הדלתות פתוחות.
המשכתי לכיוון הדלת השנייה.
פתחתי את הדלת לרווחה.
היה זה החדר שלי.
היו לו שני חלונות וגודלו היה בין בינוני לגדול.
סגרתי אחריי את הדלת והמשכתי לחדר שבסוף המסדרון.
פתחתי את הדלת באיטיות וראיתי אמבטיה לבנה שנראית טובה לימים חורפיים,מראה גדולה,כיור,ארון למשחות ותרופות ושירותים.
סגרתי אחריי את הדלת וירדתי במדרגות הישרות מדי לכיוון המטבח.
הלכתי לאורך המטבח המלבני וניגשתי אל הדלת החומה שבוסף המטבח.
ניגשתי אל הדלת ו…


תגובות (12)

מהמם תמשיכי וזה מאוד יפה!!!!! מחכה לפרק הבהא!

01/11/2012 12:30

את כותבת ממש יפה! :)
מחכה להמשך :) !

01/11/2012 12:44

בשורה שלפני השורה האחרונה רציתי לכתוב בסוף (אם לא הבנתם) אבל לא היה לי זמן לעבור על הסיפור…

01/11/2012 13:08

היי,
רציתי לומר שיש מצב שאני פורשת (תלוי כמה תגובות יהיו תוך שבוע)כי אין טעם להמשיך אם אין דירוגים או תגובות.
(אני יודעת שזה נשמע דרמטי, לא להמשיך את הסיפור רק כי אין לי תגובות אבל רציתי להבהיר כאן נקודה חשובה מאוד:יכולתי לשבת בבית ולכתוב מיליון סיפורים למחברת,אבל אני באתר הזה כדי להראות את הסיפורים שלי,לא רק כדי לקבל מחמאות,אלא גם כדי לראות באיזה רמה אני בכתיבה וכל מיני.אם הייתי יושבת בבית וממשיכה לכתוב למחברת מה היה יוצא מזה באמת?כלום! לא הייתי רואה באיזה רמה הכתיבה שלי,לא הייתי משקיעה בזה הרבה מהזמן שלי,ואחרי כמה שנים הייתי מוצאת את המחברת באיזה מגירה שלא פתחתי שנים וזורקת אותה לפח,כי לא הייתי יודעת מה הרמת כתיבה שלי,ולא היו פירגונים שיחזקו את הכתיבה ויעזרו לדחוף אותי למעלה,למקומות הכי גבוהים.באתר הזה, הכול נשמר,אי אפשר לזרוק סיפורים סתם,גם אם הם לא טובים בעיני מישהו וגם אם הכותב פורש.
אז בקיצור,מה שרציתי להבהיר זה שלכל קורא וכותב יש סיבה להיות באתר הזה,והתגובות והפירגונים ועוד דברים אחרים כמו גולשים מדהימים וסיפורים מיוחדים,שונים ובקיצור מדהימים, הם הסיבה שלי.)
תודה לדנה ולטלטול שכתבו תגובה.

03/11/2012 04:46

היי שיר היקרה – אל תפרשי את כותבת יפה מאד ואל תתייחסי לתגובות – את כותבת להנאתך והתגובות תגענה אני מבטיחה לך ממני בקי ♥

03/11/2012 04:49

אני שוב מגיבה לך שיר ואומר כך ראשית כל : ברוכה המצטרפת לאתר ויש לזכותך הקדמה מדהימה ופרק ראשון אז מה קרה שאת כבר פורשת את נשברת לאחר 2 סיפורים למעשה לאחר סיפור אחד – תמשיכי בבקשה כי הכתיבה שלך ממש ממש יפה ♥

03/11/2012 04:51

הייי אל תפרשי !! את לא חייבת לקבל תגובות או דירוגים כדי לדעת שהסיפור הזה מדהים ! ( והוא מדהים!!!) תכתבי בשביל עצמך, לא בשביל אחרים
ואולי לא הגיבו כי לא ראו את זה פשוט אבל הסיפור פשוט מוושלם ואני מצפה להמשך !
מקווה ששיניתי את דעתך ((:

03/11/2012 04:52

היי,
החלטתי לא לפרוש אחרי הכל,הבנתי שלא חייבים לקבל תגובות כדי לדעת שהסיפור שלי יפה.
בקי ומיכל,תודה על התגובות המדהימות ששלחתן,אני ממש ממש ממש מודה לכן.
שיניתן ממש את דעתי ו.. אני מקווה שאתן קוראות את זה.
הסיפור הבא מוקדש לכן. סבבה?

04/11/2012 11:57

ואו שיר יקירתי פעמיים ואוו הראשון כי החלטת להמשיך לכתוב מה פתאום לפרוש מהאתר הזה לא פורשים ממשיכים לכתוב והכתיבה שלך ממש מדהימה והנה כעת הגעתי ל-וואו השני כאשר את מגלה לי שאת הפרק הבא תקדישי לי זה עושה לי עור ברווז" והתרגשות ענקית ♥♥♥

תודה רבה רבה מתוקה ממני באהבה בקי ♥♥

04/11/2012 12:03

היי בקי,
דבר ראשון-הפרק הבא כבר כתוב ומחר אני יכתוב אותו באתר אבל לא בטוח כמה זמן ייקח לזה לעלות אז אולי זה יעלה לאתר רק ביום שלישי.
דבר שני-קראתי כמה מהסיפורים שלך והכתיבה שלך ממש יפה.
דבר שלישי-שמתי תמונה מכשהייתי קטנה. יפה לא?

04/11/2012 12:30

הפרק "שינוי- פרק 2" עלה לאתר וכל מי שרוצה לקרוא מוזמן

05/11/2012 10:26

היי, רציתי לעדכן ולומר שכתבתי סיפור אחר והוא גם בהמשכים,קוראים לו "מבעד למשקפיים".
אני יותר ממליצה על "מבעד למשקפיים" כי לדעתי הוא מעביר לקוראים מסר (שיתגלה בפרקים הבאים) וגם כי הוא יותר מעניין.
תהנו :)

08/11/2012 09:39
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך