שפת הקסם 5

13/01/2012 787 צפיות אין תגובות

אש, אור, מוות,אש,אור,מוותאש אור מוות אשאורמוות.
גריף פקח את עיניו ומיד נרדם שוב.

*********************************************************

"אאאך, כל הגוף שלי עולה באש."
"ז'ה באחלט מה שקרה לך, אני אייתי אד לז'ה." אמר קול במבטא צרפתי כבד.
"!@#$%^&*~^%$#@!" גריף פלט רצף של קללות שלא היו מתאימות לו אבל בהחלט היו מתאימות למצבו העגום. "תירגע, אסור לך לכאוס, אתה חייב לנוח." אמר הקול.
גריף התרומם לישיבה. הוא מצא את עצמו בחדר גדול עם לא מעט חלונות (שהשקיפו על היער מגבעה ירוקה ומלאת צמחים. אפשר היה לעמוד ולהסתכל על הנוף שעות על גבי שעות), וכמה רהיטים בסיסיים. ריצפת החדר היה צבוע בצבע בז', והוא היה אמור להיראות כמו סלון ביתי מזמין וחם, לולא אלפי המפות, אביזרי המלחמה וסיסמאות הקרב הגדולות שהיו תליות בשלטים על הקיר.
"אמרתי שאתה סריך לנוח!" מקור הקול היה גבר צעיר, בן עשרים פחות או יותר, בעל מגפיים צבאיים ובגדי חאקי. הדבר היחיד שהיה חסר לו בכדי להיראות כמו חייל היה עמידה זקופה,
כאילו הוא מנסה להיראות כמו חייל, אבל עדיין לא התנסה בדבר. הוא הביט במבט של חזון לעבר היד שלו, וגריף הבחין במטושטש שהוא מחזיק בה משהו שחור וגדול.
פאאאאאאאאנננג- הקול שנוצר בעקבות דפיקה של מחבת בראש נשמע ברחבי החדר, וגריף התעלף על המקום.
"הנה כלל לחיים- כשאני אומר לאסות משאו, ז'ה מה שאוסים. ואם אני אומר לנוח אז' נחים, ברור?" אמר החייל-לעתיד לגריף המעולף.

"אז מי אתה בעצם? " (כעבור כמה ימים) שאל גריף, שרצה לדעת על עברו של הבחור.
"קוראים לי נפולאיון ואני סרפתי שאובד כאת כמרפא. ומי אתה?"
"אני גריף סמייל ההרפתקן ששלית מהפיצוץ, עם אתה יודע עליו משהו?"
"הדבר היחיד שאני יודא אל אדבר הז'ה, שאו איה כל כך גדול שאפשר לראות אותו מהחלון של אחדר איחיד בבית שלי. אחרי שראיתי אותו רצתי מיד למקום אפיצוץ וראיתי אותך, שוכב שם, חצי מת, בין אאריסות."
"אני משער שזה נס שבכלל ניצלתי." גריף התבונן אל עורו השרוף והמקומט, שהיה פעם חלק ושזוף; נראה שזאת צלקת שתישאר איתו לכל החיים.

עם הזמן התפתחה ידידות בין השניים.
גריף למד שנפולאיון רוצה לפתוח בקריירה צבאית ופסל את הרעיון במהירות ("המסעות האלה לא עושים טוב; אני במסע עכשיו, והספקתי להיפצע בפצע מורעל בבטני ובידי, כמעט נטרפתי על ידי עץ אוכל אדם, ו, כפי שידוע לך, התפוצצתי.")
כשנפולאיון נשאל לגבי חלומות אחרים הוא ענה שהוא רוצה לצאת לשיט בכדי לגלות איים אבודים. גם את הרעיון הזה גריף לא קיבל – "תשמע, אני ידוע כנביא בקרב החברה, וכבר הוצאתי כמה תחזיות כמעט נכונות, ואני יכול להגיד לך, שהדרך היחידה שהחלום הזה יתגשם תהיה עם ישלחו אותך לאי בודד עד סוף ימיך."
נפולאיון גם אמר שהוא רוצה להפוך לקיסר צרפת, ושיזכרו אותו עד סוף ימיו.
גריף חשב שנפולאיון הגזים לגמרי הפעם.
"אוד ניראה. שמי ייכתב בספרי אאיסטוריה."


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך