בזכות הקדיש

21/11/2009 1076 צפיות אין תגובות

בזכות הקדיש

מדובר בזוג יהודים עשירים מאוד, בעלי רכוש רב, מעמד חברתי רם. הזוג חי באהבה ובנאמנות אחד לשני. הייתה להם רק בת אחת, בת יחידה. הם לא זכו בילד והזוג היו מודאגים : "מי יקרא קדיש על נשמתם כשימותו".
הבעל חלה במחלה קשה וכל מאמצי הרופאים לא הצליחו להבריאו והוא נפטר כתוצאה מהמחלה.

כמובן שהוריש את כל רכושו ואת כל ממנו לאשתו ולילדה היחידה. האלמנה היתה מודאגת ועצובה מאוד. לא ידעה כיצד תמצא אדם שייקח על עצמו לקרוא קדיש באופן קבוע ומסדור. היא הסתובבה בבית כנסת וחילקה כספים רבים לאברכים ולבעלי תשובה שהבטיחו לקרוא קדיש על נשמת הבעל המנוח. המשיכה כל הזמן לחלק את הכספים לאברכים ולבתי כנסת. את הנכסים מכרה ואת חלקם תרמה לבתי כנסת ולישיבות שמנהליהם הבטיחו להמשיך לקורא קדיש.

לאחר תקופה קצרה הבת הגיעה לפרקה ורצתה להתחתן. היא ביקשה מהאם: "אימא יקרה שלי…מצאתי בחור נחמד שרוצה להתחתן עמי אבל משפחתו מבקשת 100 אלף שקלים להוצאות חתונה, בבקשה תתני לי את הכסף!"
האימה היתה המומה, שמרה על שתיקה והחלה לבכות בכי מר ואמרה לבת: "בתי היקרה מכל, אין לנו בכלל כסף, אין לנו נכסים ולא קרקעות, בבנקים אין לנו חסכונות ואן כספים. את הכול נתתי לאברכים, לישיבות ולבתי הכנסת כדי שיקראו קדיש על נשמתו של אביך". הבת מאוד רגזה ואמרה לאימא שלה שאם הכסף לא ישולם למשפחת החתן, לא תהיה חתונה ,"את לא תראי אותי לעולם"

האם יצאה לרחוב והחילה לבכות מרה על גורלה ועל גורל הבת. הגיעה לבית הכנסת הגדול, התיישבה על המדרגות ליד שער הכניסה, והחילה לבכות בכי מר. ראה אותה אדם אחד ושאל אותה מדוע היא בוכה. היא סיפרה לו את כל הסיפור כיצד חילקה את כל הכסף לאברכים ולישיבות כדי שיקראו קדיש על נשמת בעלה. הוא הרגיע אותה ואמר: "את אישה צדיקה מאוד. אל דאגה, אני אשלם לך את הסכום הדרוש לחתונה הבת שלך".
הוא רשם המחאה על סך מאה אלף שקלים ומסר אותה לאישה ואמר: "כדי לקבל את הכסף, את חייבת ללכת ישר למנהל הבנק, למסור לו את ההמחאה ולהגיד לו: "סולומון מוסר לך ד"ש ומבקש שתפרע שאת ההמחאה במזומן". היא הודתה לאיש שקרא לעצמו "סלומון" וניגשה למנהל הבנק כפי השורה לה האיש. כשמנהל הבנק שמע את השם וראה את החתימה על ההמחאה, שאל אותה: "תביטי לתמונה שמאחורי שולחן העבודה שלי, האם זה סלומון ששלח אותך?". היא הביטה בתמונה ואמרה: "מאה אחוז …זה הוא האיש הצדיק ששלח אותי עם ההמחאה".

כשמנהל הבנק שמע זאת, מיד התעלף ונפל ארצה ללא תנועה. כל העובדים והלקוחות הובהלו לחד המנהל וחשדו שהאישה גרמה לעלפונו. הם טיפלו בו ולאחר כחצי שעה הצליחו להעיר אותו מעלפונו. האישה סיפרה למנהל הבנק את כל הסיפור והוא החל לבכות ואמר: "התמונה הזו היא של אבא שלי שנפטר לפני 20 שנה ואני אף פעם לא קראתי קדיש על נשמתו. בזכותך אישה צדיקה, אבא שלי בא אליך כמלאך כדי להראות לי שגם אחרי 20 שנה נשמתו מבקשת שיקרא קדיש על נשמתו". הוא מסר לידה סכום של 200 אלף שקלים והוסיף: "100 אלף השקלים הנוספים הם מתנה עבור הבת".

מנהל הבנק חזר לביתו וסיפר לאשתו הנוצרייה את כל הסיפור והסיפור נגע ללבה. אמרה לבעלה שהיא רוצה להתגייר מיד. התגיירה. ויחד עם בעלה, מנהל הבנק חזרו בתשובה. וכמובן שיום יום הוא התפלל וקרא קדיש על נשמתו של אביו ועל נשמתו של בעלה של האישה.

האישה חזרה הביתה ומסר את הכסף כולו לבת. סיפרה לה את כל הסיפור והבת התרגשה מאוד. היא נישאה והבעל הבטיח: "גם אני אקרא קדיש ואתפלל לנשמתו הטהורה של אביך".

(מפי זקן מזקני בית הכנסת)


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך