הכרטיס- מערכון אבסורד

20/06/2018 921 צפיות אין תגובות

(אמצע שורת מושבים באולם קולנוע שגרתי הנמצא בשדרה החמישית של הרובע שבו בית הקולנוע נמצא, מזג האוויר שבחוץ מאוד משונה ביחס למזג האוויר הקבוע באזור שבו נמצאית העיר שבה נמצא הרובע שבו נמצאית השדרה החמישית בה נמצא בית הקולנוע ובו אולם קולנוע שגרתי שבתוכו שורת מושבים בעלת אמצע. באיזור שורר הריח הרגיל של המקום למרות שגם אדם שמוצאו לאו דווקא מהעיר עם מזג האוויר שכרגע שונה מהמצב הרגיל שלה בה נמצא האיזור בו נמצא הרובע בו נמצאית השדרה החמישית שבה נמצא בית הקולנוע שבו נמצא אולם הקולנוע השגרתי עם הריח המוכר שבתוכו שורת מושבים בעלת אמצע יזהה את הריח ההוא.)
(שני האנשים מגיעים לשורת הקולנוע המדוברת וברשותם שניהם כרטיס).

אדון: סלח לי בבקשה אך יהיה זה נחמד מאוד אם תואיל לזוז בבקשה, שכן זהו מושבי.
איש: איזו חוצפה! איזו גסות רוח! לגרש אותי ממקומי, ועוד לטעון כי המושב הזה שייך לך? כזו וולגריות עוד לא פגשתי מימיי! אתה בוודאי התבלבלת אדוני, המושב הזה שייך לי.
אדון: לא לא ועוד פעם לא, המושב הזה שייך לי ולי בלבד, כך שאם תוכל לקחת את ההתלהמות שלך למושב אחר, שאינו שלי, אודה לך על כך מאוד.
איש: הייתי עושה זו בשמחה אילו שהמושב זה הוא אינו שלך אלא שלי, ועל כן אני בוחר להתלהם בו ולא במקום אחר, אדוני בוודאי אינו מצפה ממני להתלהם לי על מושבו של אחר. אך מפני שמושב זה הוא ברשותי הרי שזו זכותי המלאה להתלהם עליו כאוות נפשי.
אדון: אני כמובן מסכים עם דעתך שעל כל אדם להתלהם כמה שרק מתחשק לו על מושבו שלו אך גם באותה מידה גם מתנגד לה, הרי שכיצד ניתן שמושב שרכשתי מכספי שלי בעבורי ימצא ברשותך? אני מבקש ממך להפסיק עם ההתנהגות הזו מיד!
איש: כמו שציינתי כבר קודם אני בטוח שהתבלבלת, שהרי על כרטיסי רשום ואני מצטט \"שורה 6\" ואתה אדוני תופתע לדעת שהמושב נמצא בשורה השישית ויעיד על כך המיספור הנאמן, כך שאתה יכול לקחת את חמות המזג שלך לשורה אחרת שכנראה בה נמצא מושבך.
אדון: לא לא לא, גם לי יש כרטיס שבעבורו שילמתי סכום נכבד וגם בו מצויין שמושבי הוא כאן, בשורה השישית, וכמו שתוכל לראות בעצמך זוהי השורה השישית!
איש: זה הגיוני מאוד, ישנן בוודאי הרבה שורות בעולם שמספרם הוא 6 אך מושב זה כפי שרשום גם עליו וגם על כרטיסי הוא 14, היות המספר רשום בשני המקומות אינו יכול להיות צירוף מקרים, הרי שאני מבקש ממך לסור ממקום זה ולמצוא את מושבך שנמצא בשורה השישית אך למרבה צערך לא במושב הזה.
אדון: לא, לא ולא, גם כרטיסי טוען כי מקומי הוא בשורה השישית במושב ה- 14 ומתי אי פעם בתולדות העולם ראה אדוני כרטיס משקר? לא יודע? אומר לך מדוע איך יודע! מפני שהוא לא!
איש: גם סיפור זה, מופרך ככל שישמע אינו בלתי אפשרי, כמו שישנם בוודאי המון שורות שמספרן הוא 6, כך בוודאי יש גם בעולם המון מושבים שמספרם הוא 14, הסיכוי שמושב שמספרו 14 ושורה שמספרה 6 יצטלבו אינו חסר היגיון. אך אין סיכוי שישנם שני מושבים כאלה באולם קולנוע שגרתי שכזה כך שהמושב הזה ככתוב בכרטיסי, שלי.
אדון: לידיעתך הקרבתי המון על מנת להגיע לכאן, למקום הזה בדיוק. תכננתי את זמני בקפידה רבה! הרי שאם אאחר לשבת במושב, אאחר גם לקום ממנו.
איש: בוודאי.
אדון: אני רואה שאתה אדם נאור שמבין עניין. הבט, אם אאחר לקום ממושבי הרי שאפספס את ההלוויה של סבתי שתתרחש בעוד שבועיים בדיוק!
איש: סלח לי אך ישנו דבר שלא הבנתי בסיפורך המרגש, מדוע ההלוויה של סבתך תתרחש רק בעוד שבועיים?
אדון: אסביר לך, כרגע סבתי עדיין חיה אך בחיים אלו ההפתעה תופסת אותך לא מוכן במרבית המקרים ויוצרת מצבים של אי נעימות. תסכים איתי שמוות מפתיע של אדם קרוב מסוגל לקלקל את שאר היום של אדם אחר. ועל כן בחרתי לעשות מעשה, במקום להיות מופתע ממות סבתי החלטתי לגרום למותה בעצמי ובכך להעלים מהפיכתה לפגר דומם חסר רוח חיים את אפקט ההפתעה כך שלא יתקלקל מכך היום לאף אדם.
איש: (בתדהמה) כמה הרואי!
אדון: תכננתי לעשות זאת בעוד שבוע ושישה ימים בדיוק, אך אם אאחר לשבת על מושבי אאחר כתוצאה מכך גם למותה של סבתי והיא עוד עלולה לחיות מכך זמן מיותר.
איש: חלילה.
אדון: אז כעת כאשר אתה מבין את מצבי, תוכל לזוז ממקומי?
איש: לאחר הסיפור המרגש שהצגת בפניי רוצה אני בכל לבי לפנות לך את המושב הזה אך מצפוני לא יניח לי לעשות זאת שכן מושב זה הוא שלי שנקנה בכספי שלי ולא מושב שלך שנקנה בכספי שלי או מושב שלך שנקנה בכספך שלך, ובנוסף לכך עליך להתחשב בי אדוני.
אדון: ולמה שאעשה זאת?
איש: מפני שהיום הוא יום ההולדת שלי.
אדון: וכיצד אתה יודע בוודאות שזה הוא יום הולדתך?
איש: האמת היא שאיני יודע בוודאות האם היום הוא יום הולדתי או לא, אך מפני שבשנה יש 365 ימים בדיוק ואת יום הולדתי לא חגגתי מעולם, עברו הרבה יותר ממספר הימים הנמצאים בשנה, כך שסטטיסטית הסיכוי שהיום הוא יום הולדתי הוא אף למעלה ממאה אחוזים ואף ממאתיים!
אדון: כמובן שעם נתונים אלה איני יכול להתווכח אך איני יכול גם סתם כך לוותר לך על מקומי שכן על הכרטיס רשום אלווין רוג\'רס שזהו שמי, אלווין רוג\'רס, כך שהמושב הזה שלי הוא.
איש: כמה מוזר, גם על כרטיסי רשום השם אלווין רוג\'רס שזהו גם במקרה השם שלי ואם שם נכתב על כרטיס, סטטיסטית אין זה הגיוני שהוא ירשם פעם שנייה, ועוד על כרטיס אחר! אך כאן מצאתי את ההבדל, שכן על כרטיסי רשום שאני גר בשדרה השמינית של הרובע הזה בבניין מספר 21 וכך המצב באמת קיים אז אם תוכל בבקשה להסתלק בבושה ממקומי זה יהיה נחמד מאוד, תודה.
אדון: כל הסיפור הזה באמת מוזר מאוד, לא רק ששמי הוא אלווין רוג\'רס כמו ששמך הוא אלווין רוג\'רס אלא אתה גם גר בשדרה השמינית ברובע הזה בבניין מספר 21 כמו שגם אני גר בשדרה השמינית ברובע הזה בבניין 21. (נאנח לרווחה) אך כאן מצוי שורש ההבדל, הנה שבכרטיסי רשום שאני גר בדירה 7 ויש לי חתול מחמד בשם קורניליוס שאני מוציא לטיולים לאור ירח שלוש פעמים ביום כמו שבאמת קורה כך שאין עוררין לכך שזהו המושב שלי.
איש: כמה מוזר, לא הייתי מאמין אלולא היה זה קורה מול עיני. גם אני גר בדירה 7 וגם לי יש חתול מחמד בשם קורניליוס שאני מוציא לטיולים לאור ירח שלוש פעמים ביום וגם אני גר בבניין 21 שברובע הזה וגם שמי הוא אלווין רוג\'רס וכל המידע הזה מופיע גם על כרטיסי שלי.
מספר מסתורי: היה זה באותו הרגע, בו הבינו אלווין רוג\'רס ואלווין רוג\'רס שהם אותו בן אדם אחד שגר בדירה 7 בבניין מספר 21 שבשדרה השמינית של הרובע הזה ששמו אלווין רוג\'רס ושבבעלותו חתול מחמד בשם קורניליוס אותו הוא מוציא לטיולים לאור ירח שלוש פעמים ביום.
איש: אוי ואבוי סבתי הולכת למות!
אדון: זהו יום הולדתי היום!
איש: איזה גורל אכזר!
אדון: כמה מלבב, כמה מרטיט ומשובב נפש יום זה הוא בשבילי!
איש: גדול עליי מנשוא כאב עול הגזירה שנפלה עליי!
אדון: מעולם לא הייתי מאושר יותר!
(השניים יוצאים לכיוונים שונים מאמצע שורת המושבים באולם הקולנוע השגרתי הנמצא בשדרה החמישית של הרובע שבו בית הקולנוע נמצא בעוד האחד ממשיך למרר באבל והשני מצחקק ומקפץ מאושר.)
מסך.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך