פעמיים אבסינאת

מייקי 11/06/2011 867 צפיות אין תגובות

ארבעים ואחת שנים אני קורא ספרים. יש לי זיכרון מושלם ואני זוכר את כולם. אף פעם לא ספרתי את כמות הספרים שקראתי, אבל אם אומרים לי שם של אחד מהם, אני מסוגל מיד לספר בקצרה מה מסופר בו. בספר לפני האחרון שקראתי פגשתי מילה שאני בטוח שמעולם לא פגשתי לפני כן בחיי. המילה היא שם של משקה. אבסינאת, זה שם המשקה. השם לא אמר לי כלום על טעמו או ריחו, מאיזה חומרים הוא עשוי. לפי הסיפור הצלחתי להבין שזה איזה סוג של משקה משכר. הידיעה הזאת הייתה מספיקה לי כדי להמשיך ולקרוא מבלי לתת חשיבות גדולה למשקה שלא הכרתי. חשבתי לעצמי שיתכן ובכלל ואין משקה מסוג זה ושהסופר עצמו המציא את השם 'אבסינאת' לצורך הסיפור.
לקחו מספר ימים עד שסיימתי לקרוא את הספר, וכעבור זמן התחלתי לקרוא ספר חדש. הספר החדש נכתב על-ידי סופר אחר, בארץ אחרת, ובזמן אחר. גם הנושאים של שני הספרים היו שונים בתכלית. הראשון מבין השניים האחרונים, היה ספר על החיים בעיירה רוסית נידחת ואילו השני היה סיפור חייו של צייר הולנדי.
נדהמתי שפתאום 'אבסינאת' הופיע שוב מול עיני גם בספר החדש, האחרון. איזה צירוף מקרים נדיר? האם אי פעם קרה למישהו צרוף מקרים כזה, מלבדי?
דבר אחד היה בטוח. אכן מדובר בסוג של משקה, משום שבספר האחרון כתוב, "הצייר ביקש לשתות אבסינאת."
עזבתי מיד את הספר לטובת המחשב. הקלדתי במנוע החיפוש את שם המשקה, נזהר זהירות יתר לא לשגות בהקלדה. "אבסינאת". שבריר שנייה והופיע השם ולצידו הסבר מפורט אודות המשקה, אופן הכנתו, מה טעמו ולאיזה צורך מכינים אותו.
אני משוכנע שעד סוף שארית חיי, לא אתקל כנראה בשם משקה זה פעם נוספת ולא משנה כלל כמות הספרים שאקרא עד אז.
אני לא יודע מה אתם הייתם עושים במקרה כזה, אך אני שואל את עצמי לפני כל ספר חדש, אבסינאת יופיע או לא? כאילו התערבות עם עצמי, ואני שם את כל כספי על כך שהוא לא יופיע שוב.
בכל אופן אני ממתין בקוצר רוח לתשבץ שיקפיץ אותי ואוכל לצעוק, "יש !" כי המילה המבוקשת תהיה אבסינאת ורק אני…זאת אומרת עכשיו גם אתם תכירו, אם תפנו למחשב לבדוק איזה משקה זה, האבסינת הזה.
כמובן שלא אוכל לשכוח את שני הספרים הללו. נכון?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך