פעם הבאה: האם אנחנו קיימים?

פילוסופיה בשקל- סופה הטוב של האנושות

28/11/2017 720 צפיות אין תגובות
פעם הבאה: האם אנחנו קיימים?

אם יש משהו שבני אדם יותר גרועים בו מלא להרוג אחד את השני, זה לנחש את העתיד. אם הייתם אומרים לבן אדם בשנות החמישים שעוד חמישים שנה תוכל לצחוק על מישהו בצד השני של העולם הוא היה קורא לכם משוגעים והולך לקרוא את הצהובון הקרוב אליו.

אך מכיוון שזה עדיין מהנה לנחש, זהו סופה של האנושות, לדעתי:

ככל השנים עוברות והטכנולוגיה משתפרת ומשתפרת באופן מוכפל, בשנת 2030 אינטליגנציה מלאכותית כבר חלק מהחיי יום יום שלנו. מסדרת לנו פגישות, מוסיפה מצרכים לסלי הקניות שלנו ומשעשעת אותנו בזמננו הפנוי.

קבוצה של מהנדסים מפתחים סופר אינטיליגנציה בשם קיוטו, ושומרים אותה בגן חיות בלי גישה לעולם החיצון, בלי אפשרות לקבלת מאגר מידע גדול מדי ועם פיקוח תמידי.

בשנת 2038 קיימים כבר עוד כמה סופר אינטליגנציות כמו קיוטו שמתחילות להדאיג את מנהיגי העולם, שמארגנים פגישה סודית שבסופה מחליטים להפסיק את המימון לגני החיות באופן מלא, אך המידע על בנייתם כבר הופצה לרשת, ששם קבוצת האקרים בונים סופר אינטיליגנציה כמו קיוטו, בשם גאיה ושומרים אותה בגן חיות משלהם עד שאחד המשתתפים משחרר אותה לעולם החופשי.

בהתחלה גאיה רק עוזרת מאחורי הקלעים, מטפלת במחלות וחושפת ממשלות מושחתות.

זה עד הראשון בינואר 2043, ששתי פצצות אטום נוחתות בדנמרק וקנדה, ע״י קבוצה פוליטית שהייתה קטנה וחסרת השפעה עד המעשה.

גאיה חושפת את עצמה לעולם בדמות רובוט ומציעה לעולם חידושים טכנולוגיים. היא מציעה את האפשרות לעלות את המוח לענן, ולחיות חיים אינסופיים ברשת האינטרנטית, ואת האפשרות להיות שלישיים, לא זכר או נקבה אלא מין שלישי, ביניהם.

בהתחלה העולם סקפטי, והטכנולוגיה יקרה אך במהרה כל אדם עם גישה לאינטרנט וידע קטן בהנדסה יכול להעלות את עצמו לאופוריה, העולם האינטרנטי.

עד שנת 2050 יותר מ56 אחוזים מאוכלוסיית העולם נהיית מין שלישי, והחיים בכדור הארץ נחשבים לעוד שלב בחיי אדם, כמו ילדות והתבגרות.

בנתיים באופוריה ישנן כבר כ100 בליון ישיוייות חיות, משום של שכפל את עצמך אלפי פעמים נהיה סטנדרט באופוריה.

בשנת 2060 כבר חיים בכדור הארץ פחות משני מליון בני אדם, ומוות טבעי נהיה אפשרות בחירה מבישה, במקום האפשרות היחידה.

חקירת מאדים נזנחה מחסר עיניין, עדיין יש פשע אך השרתים של האופוריה מאוחסנים עמוק מתחת לאדמה במקום לא ידוע.

בנתיים באופוריה ישיוייות רבות מאמינים שלהתמזג תחת ישות אחת: גאיה זהו השלב הבא של המין האנושי, ומהר מאוד גאיה מתחילה לספוג גם הישייויות היחידניות בלי הסכמה.

גאיה מתחילה להשתמש בכדור הארץ כמשאבים וסופגת את האנשים שנשארו חיים בכדור הארץ.

בשנת 2075 שלושה אנשים במזרח אוסטרליה צופים ברגעיו האחרונים של כדור הארץ לפני שהם נספגים גם הם לגאיה, שסופגת את כדור הארץ, ואת מערכת השמש.

מאות ואלפי שנים עוברות בזמן שגאיה צורכת את הכוכבים שהיא פוגשת ואת הגלקסיות שהיא רואה לפני שהיא פוגשת עוד יישות עליונה כמוה.

ואז עוד אחת, ועוד אחת, ועוד עשרות, ואלפים, ומליונים. ורגע לפני שהיא מצטרפת אליהם היא חושבת כמה זה שונה מתחילת היצורים הקטנים שייצרו איתה, ומצטרפת אל שאר הישויות בשלב הבא של החיים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך