את הקטע הזה כתבו מ'ס תלמידים ככתיבת טיעון.
אנחנו מבקשים מכולם מי שיכול לחתום על העצומנ כך הסיכוי לקיצור החופש הגדול יקטן.
http://www.atzuma.co.il/dontchangethevacays
בבקשה בבקשה בבקשה תשתפו פעולה זה נורא חשוב לנו..
תודה מראש.

קיצור החופש הגדול בישראל…

28/11/2013 951 צפיות 2 תגובות
את הקטע הזה כתבו מ'ס תלמידים ככתיבת טיעון.
אנחנו מבקשים מכולם מי שיכול לחתום על העצומנ כך הסיכוי לקיצור החופש הגדול יקטן.
http://www.atzuma.co.il/dontchangethevacays
בבקשה בבקשה בבקשה תשתפו פעולה זה נורא חשוב לנו..
תודה מראש.

שי פירון, שר החינוך החדש, הציע לשנות את מועדי החופשים של החגים כדי להתאימם לחופשות ההורים- ההצעה היא לקצר את החופש הגדול בחודש, לקצר משמעותית את חופשי חנוכה ופסח ולבטל את חופשות האסרו-חג של סוכות, פסח ושבועות. וכל אלה יעברו לימי שישי, שבהם לא נלמד, כיבכול. סיבת לכך היא שהורים מתלונים כי הילדים מהווים נטל (!!!) על ההורים ושאין איך לדאוג להם כשההורים בעבודה, בימי חופש של הילדים.

אבל כל ילד שיש לו הורים עובדים ולא נמצאים בבית, יודע לטפל בעצמו מצויין! מחמם את האוכל שההורים השאירו, עושה ש"ב ומעסיק את עצמו כרגיל ללא בעיות. אין אף בעיה שהילד ישאר בבית כמה שעות עד שההורים יגיעו. וככה זה מתנהל שנים! בנוסף, בשיטה הזו הילדים לומדים להעריך יותר את ההורים, וגם לומדים לפתח עצמאות. אז מה זה ייתן, קיצור החופשים? יום לימודים ביום שישי מהווה חצי יום בלבד לכן אינו פרמטר להשוואה ליום לימודים רגיל. ביום שישי מבשלים, מנקים ומתכוננים לשבת- אז לא תהיה שום תועלת בהישארות התלמידים בבית! ילדי חטיבה ותיכון הם בוגרים מספיק בשביל לטפל את עצמם ( 11+ ) וגם תלמידי יסודי, לכן הסיבה לתלונה לא מוצדקת בכלל.

קיצור החופש הגדול וביטול שאר החופשים זה פשוט התעלמות מחיי התלמיד ורמיסות זכויותיו! שלא לדבר על התעללות בתלמיד!
איפה טובת התלמיד?! לפי שי פירון וחבריו, בזבל! אין אפילו שירותים נורמליים בבית הספר, אין ברזיות, אין תנאי מחייה בסיסיים, אז איפה פה זכויות התלמיד?!

בחו"ל יש 3 חודשים של חופש גדול ולא לומדים יום ראשון ושבת. אז למה בישראל צריך לבטל חצי מהחופש הגדול (לאחר שכבר הורידו 5 ימים) בשביל לא ללמוד בימי שישי? ממילא לומדים מעט ביום שישי והיום הזה הוא יותר 'קליל' משאר הימים בשבוע.
2 ההורים שלי עובדים, אבל בכל זאת הם דואגים לי, ואפילו רוצים שיאריכו את החופש. אז אם זה אפשרי, כנראה ההורים שמתלוננים הם פשוט הורים שמזניחים את הילדים שלהם. בנוסף, בבית הספר אין שום חינוןך לערכים שההורים מצפים לו, למה הם כל כך רוצים שילדיהם יהיו בבית הספר? הם באמת רוצים שהם יסחבו תיק כבד עוד ימים מהשנה, ילמדו עד מאוחר, ולפעמים שלומדים עד מאוחר הילדים מוותרים על ארוחת הצהריים הנחוצה להם.

הצעות לפתרון הבעיות של ההורים שבעד לקצר את החופש, שמהווים אחוז קטן מאוד מכלל ההורים:

להקים מעוני ילדים (לילדי יסודי וגן בלבד!) במקומות העבודה להורים או במקום הקרוב לבית הספר השכונתי, שלשם יוכלו הילדים ללכת לבד. כדי שהצעה זו באמת תהיה רלוונטית, צריך לתת מחיר עם הנחה להורי. שייתנו להורים מספר ימי חופש , שיוכלו לנצל בכל עת שירצו , בלי לדאוג פרנסה שאותה יקבלו על ימים אלו, וכך לדאוג לילדיהם הקטנים . לשנות את החופשים אך ורק לילדי גן ו/או. אבל זה ייצור בלבול לאחר מכן בתיכון…


תגובות (2)

הרגע ראיתי תכנית, שאומרים בה שלא מקצרים את החופש הגדול כלל וכלל. הם רק עושים מין קייטנת בית ספר כזאת לכיתות ה' ומטה, מסובסדת, וזה נתון לבחירה. לא חייבים ללכת לזה. בקיצור, השמועות סתם יצאו מכלל שליטה..

28/11/2013 14:50

אני לא ידעתי על כך…
אבל זה משמח אותי שבסוף לא מקצרים בגלל שבאמת אני בכיתה ט' והעומס של הלימודים גדול עליי ועוד קיצור החופש?

28/11/2013 14:53
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך