האור שבקצה המנהרה פרק 1

emil22 12/10/2014 776 צפיות 7 תגובות

שלום, שמי הוא אביגיל. אני ילדה יחידה, אין לי אף אחד חוץ מאימא שלי. אני בת 15 ואני בכיתה ט'. אני אוהבת מאוד לכתוב ספרים, אבל לשמור אותם בסוד. אמא היא היחידה שדואגת לי, לאף אחד לא אכפת ממני. אני תמיד מחפשת את האור שבקצה המנהרה, רק לא מוצאת אותו. מחר אני הולכת ליום הראשון בבית ספר החדש שלי, תאחלו לי בהצלחה.
אז זה הוא היום בבית ספר החדש, כמו כול יום שגרתי אצלי, לכול אחד אני יכולה לתת תיאור, את כול אחד אני יכולה לקשר לחברים הקודמים שלי, שלצערי מתו משריפה שהייתה בבית ספר הקודם שלי. אני מאוד מתגעגעת. את הילד שתמיד שקדן ופעיל בשיעורים, אני יכולה לקשר לילד שהכי אהבתי, דורון. את הילדה שתמיד אוהבת לצחוק ולפטפט באמצע השיעור, אני יכולה לקשר לביאטריס, החברה הכי הכי טובה שלי מאז גן חובה. ואת החבורה של 8 הילדים הכי נחמדים שהכרתי, מלי, שנהב, רחל, דן, שקד, לירון, קרולינה ולילך. הם היו כול עולמי, ואיבדתי אותם. אני עדיין רוצה לדעת מה מקור השריפה. אבל אמא שלי לא מרשה לי לדרוך על העיר הזו שוב. היא אמרה שהיא עיר של מוות, עיר השוממת פושעים. ואם יקרה לי משהו, היא אומרת שהיא תתחיל לאבד את זה. אני מבינה שקשה לה לפרנס אותי, אבל החברים שלי מתו. אני רק יודעת איך, אבל לא למה. אימא צדקה, בעיר הזו יש המון פושעים, אני מבינה שהיא דואגת לי, אבל כול הדאגה הזאתי רק מכניסה אותי תמיד ללחץ. שאני כבר שוקלת על לברוח מהבית, רק דואגת לאמא שלי, אולי יקרה לה משהו? אולי היא תחפש אחריי? אני כול כך דואגת ומרחמת עליה, שאני חייבת להקשיב ולציית לכול מילה שלה. היא מנסה למצוא בעל חדש, מאחר שאבא שלי הוא היה מורה לספורט בבית הספר הקודם, ומת גם הוא בשריפה שהתחוללה אז. כול פעם שאני נזכרת באירוע הזה, אני בוכה דמעות אין סופיות. איך יכול להיות שכול החברים שלי והמשפחה שלי מתו? איך? אני רק רוצה לברר מה מקור השריפה, אמא אמרה שהעיר הזו שממה ענקית של מוות. את זה אני רוצה בעיקר לברר. מה משמעות המשפט הזה. אני אבקש מאמא שלי רשות לנסוע לשמה, או אולי לא.


תגובות (7)

וואו, הכל בסיפור בום אחד שהתפוצץ בפנים. את ממש השארת אותי בלי מילים

12/10/2014 20:29

וואו, זה מדהים, זה סיפור נדיר, מחכה לפרק השני…

12/10/2014 20:47

    תודה :)

    12/10/2014 20:48

היי, שאלונת, האם את רוצה ביקורת? ביקורת שתעזור לך,גם אם היא תהיה טיפה קשה?
יש אנשים שנעלבים ולא רוצים, לכן אני שואלת :)

12/10/2014 22:47

    בכיף, זה רק יעזור לי להשתפר.

    12/10/2014 22:50

מיעולה, אחלה. אני כבר מעריצה את זה שאת לא מהאלה שנעלבים ושרק רוצים ללמוד.
אוקי אז ככה, אם את רוצה להיות כותבת מקצועית, אף פעם אל תגלי את כל התכונות\מראה חיצוני במשפט הראשון ובכלל, בפרק הראשון. אל תגידי את הכל בישירות. תני לקוראים להבין דרך מחשבות, תיאורים ואפילו מטפורות שונות,אפילו את השם של הגיבור\ה תשמרי.
עכשיו בואי נדלג למשהו אחר. ברגע שאת כותבת את השם של הסיפור בתוך הסיפור, זה נשמע כמו קטע קצר. זה לא תורם לכלום וזה סתם דביק והורס את רמת הכתיבה.
בפרק עצמו הגיבורה מדברת כאילו אנחנו באיזו סידרת טלוויזיה שהיא מספרת ומסבירה לנו, הקוראים את הכל. אם את רוצה שהסיפור ימשוך אנשים אליו, אל תדברי אל האנשים, תראי את הגיבורה, תגרמי לקוראים להתחבר אליה. (לא מפסילה את זה, לפעמים זה גם דבר טוב)
אהמ, אני יודעת שאולי זה ישמע שחצני אבל יש סיכוי שאני אשכתב לך את הפרק ואראה לך מה אני מתכוונת כבל ההערות שלי? (יש לי עוד הרבה הערות שלא אמרתי ובגלל זה אני רוצה לשכתב את הפרק) אשמח אם תסכימי.
אםם יש לך דרייב אני אוכל להראות לך את כל הדברים וככה תוכלי ללמוד יותר.
(אמגד. סורי, שאני נשמעת ממש שחצנית כרגע, אני פשוט רואה את הפוטנציאל ואני ממש אוצה לעזור לך). והנה עוד משהו לשחצנות שלי…. יש לי גם קטע שקוראים לו האור שבקצה המנהרה… חחח סתם שתדעי :
https://www.tale.co.il/%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%91%D7%A7%D7%A6%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%A0%D7%94%D7%91.html

12/10/2014 23:09
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך