המלצה חמה תרתי משמע: "פרגים של חמס"

Ben Gal 11/01/2021 604 צפיות אין תגובות

"פרגים של חמס" היא נובלה ספרותית מותחת ומרגשת העוסקת בסיכול טרור ומלחמה כנגד הפצת סמים מסוכנים. הנובלה כתובה בשפה עשירה ואותנטית ומתארת אירועים אמיתיים מעולם הריגול במשולב עם הלוחמה בטרור ומהעשייה המשטרתית.
עלילת הספר מתרחשת על רקע מבצע "צוק איתן", תקיפות חיל האוויר, ההפגנות על הגדר, טרור הבלונים והכרזת ארגון החמאס בדבר הנחתת מכת תגובה קשה על "האויב הציוני" בים, ביבשה ובאוויר. הסיפור חושף פן מיוחד ובלתי מוכר של ביצוע פיגועים רצחניים תוך שימוש בסמים מסוכנים, המשמשים כלי נשק של ממש. בחזית המאבק ניצבת דמותו של אורן, צבר מלח הארץ, שנפצע במהלך קורס טיס, מתגבר על פציעתו הקשה, ממשיך בשירות ולימים מוצב באיטליה כקצין איסוף של המוסד לתפקידים מיוחדים. מסביב וביחד עם הגיבור הצעיר, נפרשת במומחיות קשת של דמויות ריאליות מקהילת המודיעין הישראלית, והמשטרה, והסוכנים המופעלים על ידן. בד בבד משרטט המחבר ביד אומן את דמויות רבי המחבלים, הטרוריסטים המתאבדים וסוחרי הסמים הבין-לאומיים, החוברים יחד איתם לסאגת ה"פרגים של חמס". אין כאן ג'ימס בונדים, כל הדמויות מכל צדדי המתרס, הינן אנושיות ומשכנעות.
לא מדובר בעוד ספר זיכרונות אחד מיני רבים, של יוצא השירותים החשאיים הישראליים. לעניות דעתי, זוהי יצירת מופת ישראלית מקורית, מרתקת וקולחת, המבוססת על ניסיונו העשיר של המחבר, אלי עברון, בתחומי הריגול והבילוש בכלל וביחידות הארציות של משטרת ישראל בפרט.
עורך הדין אלי עברון נולד כדור שני בירושלים בתחילת שנות החמישים. הינו בעל תארים אקדמאיים במזרחנות וגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית ובמשפטים מאוניברסיטת תל אביב. דובר ערבית על בוריה כשפת עבודה ושפות נוספות. שירת שנים רבות במגוון תפקידים, ביחידות נבחרות של קהילת המודיעין הישראלית ובזרועות הביטחון השונות של המדינה ופרש לגמלאות כקצין בכיר.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך