mad as a hatter
רציתי להוסיף, שכמובן שיש גם פנטזיה וז'אנרים אחרים באתר. והם סיפורים נפלאים, ורמת הכתיבה שלהם טובה. אבל האם אתם באמת שמים לב אליהם כשב"סיפורים אחרונים" כתובים לכם שמות כמו: "אני אוהבת אותו אבל..." "סיפור ערסים" וכו'? התשובה היא לא. תסתכלו על הסטטיסטיקה באתר ותבינו על מה אני מדבר/ת.

איך לכתוב סיפור שיצליח באתר (יקבל תגובות וצפיות וכו')

mad as a hatter 07/08/2015 1009 צפיות 14 תגובות
רציתי להוסיף, שכמובן שיש גם פנטזיה וז'אנרים אחרים באתר. והם סיפורים נפלאים, ורמת הכתיבה שלהם טובה. אבל האם אתם באמת שמים לב אליהם כשב"סיפורים אחרונים" כתובים לכם שמות כמו: "אני אוהבת אותו אבל..." "סיפור ערסים" וכו'? התשובה היא לא. תסתכלו על הסטטיסטיקה באתר ותבינו על מה אני מדבר/ת.

צריכה להיות בחורה, היא לא חושבת שהיא יפה. והיא לא כמו כולן, אבל היא מתלבשת כמו כולן מתנהגת כמו כולן, וחושבת כמו כולן. שלא לדבר על זה שהמראה שלה חייב להיות טיפוסי: או שיש לה שיער בלונדיני, או צבע דבש, בתיאור שלה כמובן יהיה כתוב שהיא לא שמנה ולא רזה ושהיא מהממת ויש לה עיניים מ ה מ מ ו ת וכו'. \
צריך להיות בחור, שהוא מה שמסתבר שקוראים לו: סטוציונר. אבל הבחורה הזו שונה, איתה זה אחרת כי היא שונה ועוד כל מיני דברים קלישאתיים כאלה. ואז הוא יעשה משהו שיהרוס הכל אבל היא תסלח לו.
חשוב מאד שלניקוד בסיפור לא יהיה שום היגיון, שהשפה תהיה יומיומית.
חשוב מאד מאד: סיפור אהבה.
לא לשכוח להתחיל בהצגת הדמויות, כי זה מה שעושים גם בספרים אמיתיים.

דברים שאסור לעשות בשום פנים ואופן:
1.סיפורים שלא קשורים לאהבה במובן הכי צפוי של המילה, לא יקבלו יותר מדי.
2.העברת ביקורת על סיפורים אחרים היא לא אפשרות.
אני מניח/ה שאת השאר תבינו לבד.


תגובות (14)

הדבר היחיד שצריך זה לא סיפור קיטשי על אהבה.זה כבר משעמם.כל אחד יכול לכתוב דבר כזה,וזה לא מיוחד כבר וזה לא מעניין.
יש אנשים שלא מתעניינים בסיפורים כאלה,אלה בסיפורים מז'אנר אחר.
הבחורה לא חייבת להיות מושלמת בסיפורים כאלה,וגם לא הבחור.זה לא מציאותי וכבר מיצינו את זה.
הגיע הזמן שיהיו סיפורים שיהיה בהם אמת והיגיון.אף אחד לא באמת מושלם ולא לכל אחד יש שיער בלונדיני.
סיפור אהבה לא חייב לקרות בין מישהי בלונדינית לבין מישהו שרגיל לשחק בבחורות.
ועוד דבר-לא בכל ספר נותנים את כל המידע על הדמויות.
אם בהקדמה נותנים את כל המידע בבום,הקורא יכול להתבלבל עם כל המידע הזה,והסיפור יהיה משעמם לגמרי,כי לא יהיו דברים מפתיעים שהקורא יגלה בהמשך.

07/08/2015 14:04

    אני חושב/ת שלא הבנת מה עשיתי פה. זו סאטירה.
    אני חושב/ת שצריך לגלות את הדמות תוך כדי הסיפור, ושהגיע הזמן למשהו מציאותי יותר באתר הזה. לא רק מציאותי יותר, זה לא חייב להיות מציאותי אלא שלפחות יהיה לזה קונספט קצת שונה ולא זהה לעשרת הסיפורים הקודמים.
    והייתי סולח/ת לסיפורים האלה אם לפחות הכתיבה הייתה משהו, אבל היא בהחלט לא. זו כתיבה שלא באמת הושקע בה הרעיון של הכתיבה אלא סתם מילים במסך המחשב בלי התחשבות בשפה.

    07/08/2015 14:09

חחחחחח , כול כך מזדהה עם מה שכתבת כאילו קראת לי את המחשבות.
אבל היי, כול אחד והעדפות שלו , מי שבאמת מחפש איכות (בלי להעליב) כבר ידע איפה למצוא אותה ;)

07/08/2015 14:15

הפוסט הזה כל כך מתנשא בכל כך הרבה מובנים , יש באתר הזה סיפורים מכל הסוגים ולכל אחד את הזכות להביע את שלו איך שהוא בוחר.
יש פה בנות צעירות שנמשכות יותר לסיפורים הצפויים והלא ראליסטים , וזה בסדר.
ויש פה אנשים שכותבים ברמה גבוה ביותר , ולא רק על אהבה.
כל אחד יקרא את מה שגורם לו לטוב , וכל אחד יכתוב בצורה שהוא אוהב .
מי שאוהב כתיבה איכותית יותר ופחות שטחית , ימצא את הסיפורים בשבילו.
אני אוהבת לקרוא סיפורים מכל הסגנונות , וכן אני גם אוהבת את הסיפורים הצפויים עם היפה והמניאק , זה גורם לי לברוח מהמציאות .
בקיצור קצת חפרתי , אבל לא מבינה מה כל כך מעצבן אותך , כל אחד יכתוב ויקרא את מה שגורם לו להנאה .

07/08/2015 14:54

    מה כל כך מעצבן??? הכל בערך. העובדה שאנשים לא יודעים איך להעריך כתיבה, העובדה שאנשים לא מחפשים שום גיוון.
    אין פה שום התנשאות למרות שמנסיוני הקודם איתך את רואה כל דבר כהתנשאות, מה שנמצא פה זה פשוט תסכול, עצב, ועצבנות.
    אם אנשים יילמדו להשתמש נכון בניקוד, לדעת לכתוב איך דמות מדברת. כי רציני לכתוב ככה:
    דרור אמר: "היי"
    ושירה: "מה קורה חתיך"
    וגם כל קטע הצביעות, אל תאמרו שהיא לא כמו כולם כשהיא בדיוק כמו כולם. אל תנסו למכור בולשיט בסיפורים שלכם אלא תנסו באמת להעביר רגשות, הדמות לא צריכה לבוא לך כדבר מוכן אתה צריך ללמוד להכירררר אותה אחרת זה לא מעניין בכלל. הכל צפוי ומובן מאליו.

    07/08/2015 15:26

    אולי איתך יש לי היסטוריה של ראיה במילים שלך התנשאות , אני מקבלת ביקורת וביקרו את הסיפורים שלי .
    העניין הוא באיך לבקר את הכותב , אם באה בגישה תוקפת וצינית כלפי מישהו שכתב את מזלזלת במה שהוא הצלחח להוציא .
    כמובן שיש סיפורים ברמות שונות של כתיבה ויכולת הבעה, ומותר לתקן ולהביע דעה גם אם לא חיובית כלפי מישהו .
    אם את מרגישה עצב ותסכול בסיפור של מישהו , תכתבי לו את זה , אבל בצורה מכבדת וגם תדעי לפרגן ולציין נקודות חיוביות .
    בנוגע לדמות המיוחדת אבל לא מיוחדת , יש משהו בזה ,ואני מודה שגם לי יש את הנטייה לדמות כזו , בעיקר אצל הבנות , למרות שאני משתדלת לא להיות כותבת צפויה ככל השאר .
    בקיצור , אין לי כוונות לפגוע או להכנס איתך לוויכוח ולגעת בנקודות אישיות יותר , אני רק חושבת שאת יכולה להעביר את המסרים שלך בצורה יותר מכבדת ונעימה ולא בתקיפות .

    08/08/2015 23:17

התכוונתי לזה שאם מגלים בעלילה,בהתפתחות על הדמויות.ככה יש יותר נקודות מפנה ויותר "הפתעות".
לדעתי,הסיפורים האלה על היפה והמניאק,אלה הסיפורים חסרי הגיוון.
כל כך הרבה ראיתי כאלה בחיים האלה.
אבל כמובן שיש כאלה אנשים שכן מעניין אותם.
והפוסטים שמפרסמים באתר אותי מעניינים,מסתוריים ומפתיעים.

07/08/2015 16:38

אממממ לא כל כך באלי להעביר ביקורת אבל אני גם לא אוהבת לשתוק אז…
הקטע היחיד שהפריע לי הוא שאמרת איך לכתוב סיפור שיצליח, ואי אפשר אף פעם לקלוע לטעם של כולם, ואת/ה נתת סיפור מאוד ספציפי אז…..

07/08/2015 17:53

    סיפור מאד ספציפי שכולן פה עושות…אז…נסי לשים לב לתוכן שחוזר על עצמו אז….

    07/08/2015 23:00

    זו ציוניות, ואני מסכימה לגמרי עם הכותבת (שנטשה את הלב האנושי והמלכה :/ )

    08/08/2015 00:32

נכון שרוב הסיפורים כאן באמת חוזרים על עצמם מבחינת עלילה ורמת הכתיבה…אבל מי אמר שזה רע? אני רואה שהרבה אנשים מתחברים לסיפורים מהסוג הזה (עובדה שהם באמת הכי מצליחים.) ואיך אומרים? כול אחד והטעם שלו.
לדעתי מה שצריך להשתנות כאן זאת כמות התגובות והפתיחות של אנשם לקרוא סיפורים גם בקטגוריות שונות.
לי אישית אין שום בעיה עם הסיפורים שהזכרת בתגובה שלך, אם מישהו לא אוהב סיפורים כאלה הוא יכול פשוט מאוד לא לקרוא אותם.
גם אני פחות מתחברת לזאנר הזה…אבל לפעמיים יש כותבים שהופכים אפילו את העלילה הלעוסה הזאת למשהו מעניין.
הכול תלוי באיך מסתכלים על זה, ומה כול אחד מאיתנו אוהב לקרוא.

07/08/2015 23:30

    יש סופרים באתר ששואלים איך לכתוב סיפור ערסים, אחת מהן הייתה סופרת שמאוד אהבתי אבל לא היו לה תגובות.
    אפשר פשוט לקום וללכת

    08/08/2015 00:35

חחחחחחחחחח וואו כל כךXD
פוסט גאוני.
אבל עכשיו פרנציפ נתת לי חשק לכתוב סיפר כזה כדי לעשות את זה מעניין ומרענן וטוב.
נראה…

08/08/2015 00:00

    אוי אני מבינ/ה את הרצון הזה, סתם כדי לאתגר את עצמך וגם כי זה משעשע מאד.

    08/08/2015 00:47
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך