אישה נרצחה על ידי בעלה

noshke 07/02/2021 448 צפיות תגובה אחת

אישה נרצחה על ידי בעלה
אבינעם קליין 7.2.2021
אישה נרצחה על ידי בעלה וכלי התקשורת לא מפסיקים לדון באירוע; בנוסף לעיתונאים ולשדרנים האמונים על מלאכתם לדבר הרבה מבלי להוסיף מידע חדש על מה שכבר ידוע מההודעה הראשונה על האירוע, מביעים את דעתם גם נספחים בעלי תארים אקדמאים רלבנטיים, הממשיכים בדרכם של השדרנים; בסיום הדיון יוצאים כולם זחוחים ומרוצים מעצמם שמיצו את הנושא, והשאלה מדוע נרצחה האישה על ידי בעלה נשארה תלויה באוויר. כל המשתתפים בדיון הם אנשים משכילים, רובם גם אינטליגנטיים, וכולם יודעים מה יכול היה להיות הרקע והסיבות למעשה אבל מפחדים להתבטא, מפחדים לסטות כהוא זה מהתקינות הפוליטית , שמא יפגע הדבר במקור פרנסתם.
יש לכל אדם כבוד עצמי בסיסי, ועל פגיעה קשה בכבודו – שנעשית בפרהסיה לעיניהם ואוזניהם של אנשים מחוג משפחתו, ידידיו, שכניו, ומכריו – אין סליחה ואין מחילה! בהתאם למבנה האישיות של הנפגע, כך תהיה התגובה: יש שינתקו מגע עם הפוגע וימחקו אותו מחייהם בעתיד; יש שיחזירו לו כגמולו בפגיעה בכבודו; יש שיתנפלו עליו בקללות ונאצות; יש שיתרפסו בפניו ויבקשו בכל לשון של בקשה שיחזור בו ויתנצל; יש שיתבעו את עלבונם בבית המשפט; יש שיתנפלו עליו במכות; יש שיעכבו את תגובתם למועד מאוחר יותר ויארבו לו בסימטא חשוכה כדי לגמור איתו את החשבון; ויש שישלפו את האקדח ויקפדו את חייו של הפוגע בכבודם ועל ידי כך יצאו ידי חובה כלפי עצמם, כלפי האגו שלהם, וכלפי התדמית שלהם בעיני אחרים, בלי להתחשב בתוצאות הצפויות של עשרות שנים של ישיבה במאסר.
יש תרבויות וחברות, שמקָטנות מחנכות את צאצאיהן לשמור על כבודו של כל אדם, ולו הנחות ביותר מבחינת מעמדו החברתי.
אל תהיה צודק – היה חכם! יש לך סכסוך עם מישהו, האבק עימו רק בהקשר למהות הסכסוך, ואל תפגע בכבודו העצמי הבסיסי באמירות הקשורות לחסרונותיו; לפני שנים רבות שמעתי באוטובוס בשעת ערב מאוחרת שיחה בה נאמר שעבריינים המסוכסכים בענייני כספים יכולים להגיע ביניהם אפילו לקרב יריות על מנת להרוג, אבל יזהרו מפגיעה בכבודו של היריב, שכן גם קרב היריות יכול להיגמר בפשרה אצל בורר, אבל על פגיעה בכבוד העצמי הבסיסי אין סליחה ואין מחילה.
לא יגרע כהוא זה מכבודם של אנשי חינוך, אם על קיר של כל כיתת לימוד תתנוסס הסיסמה:
"יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך", ויערכו דיונים הולכים ומעמיקים בנושא החל מכיתה א' ועד סיום התיכון.
שום משרד רווחה, ושום משטרה, ושום הגדלת תקציבים לא תמנע רציחות על רקע פגיעה קשה בכבודם העצמי הבסיסי של אנשים מסוימים.


תגובות (1)

אני לא מתה על הכתבה, אבל אהבתי את המסר.
בעיקרון היא טובה, אבל אני לא אוהבת רדיו וזה

08/02/2021 14:11
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך