גיבור.

אביג'ולי 15/12/2013 1371 צפיות 5 תגובות

בס"ד

היא בחנה אותי במבט צונן, ארוך, אך התלהבותי לא דעכה.
"אתה יודע מה זה גיבור?"
הנהנתי בחיוך ענק והשבתי במהירות:
"גיבור הוא אדם שמנצח סכנות ומפלצות. כולם מכבדים אותו. כולם אוהבים אותו, חוץ מהרעים. הוא אדם שלעולם לא נכשל!"
"אין זה נכון."
קולה חתך אותי, ביקע את בועת ההתלהבות שאפפה אותי.
"אתה רוצה לדעת מהו גיבור? גיבור הוא אדם שמתגבר."
לא הבנתי. היא המשיכה להסביר.
"גיבור הוא אדם שנכשל, נופל ונשבר המון פעמים, הוא יודע לקום מין הכישלון ולהשתמש בו כסולם למקום טוב יותר.
גיבור הוא אדם היודע להביט בעבר ולהתקדם לעתיד בהתאם. גיבור הוא אדם המודע לחסרונותיו, היודע שיש בו יצרים ודברים רעים, אך מודע גם ליתרונותיו ולכוחותיו. הוא יודע להתגבר על עצמו. אדם 'גיבור' בדרך כלל הוא אדם שאינו מוערך, הרבה נוטרים לו, כי הוא מודע לאמת, ואנשים לא אוהבים את האמת. אדם גיבור הוא משיכה לאסונות, לצרות, למבחנים. הוא סוחב על כתפיו מטען כבד של צלקות ושל רגש."
פי נפער, היא דיברה, וכל מילה שלה נפלה על ראשי כמכה ונפצה את חלומותיי. קולה התרכך במעט כשהמשיכה:
"גיבור, הוא אדם שמתגבר יום-יום, רגע-רגע על יצריו, על תאוותיו וחסרונותיו, ועובד קשה כדי להיות אדם טוב יותר."
הרכנתי את ראשי.
"אתה יודע מדוע באגדה הישנה ההיא הגיבור שמנצח בסופה וזוכה בנסיכה סובל כל כך? כל שאר הנסיכים מגיעים לטירה, נלחמים בדרקון, נהרגים או נפצעים, מוותרים, וחוזרים לטירותיהם. אבל הנסיך שמנצח לבסוף עובר מסע, הוא לומד, הוא מכיר את עצמו ואת העולם, ועד שהוא מגיע אל הדרקון הוא מחושל מספיק, חכם מספיק ונואש מספיק כדי לנצח. המטען של כישלונות והצלחות דוחף אותו קדימה, מניח לו להביט בצדדים המכוערים שלו, להשלים עימם ולחזק את הנקודות הטובות שבו."
היא דיברה, והבטתי בה והקשבתי לה ועף על פי שהיינו באותו גיל כמעט היא הייתה הרבה יותר מבוגרת ממני.
"גיבור, הוא אדם היודע שהוא לא מושלם, ויודע שזה לא רע. וכי יש לו עבודה. ויודע להעריך בזכות הרוע את הטוב והצודק."
הנהנתי.
"ועכשיו, תגיד לי, מהי ההגדרה שלך ל'הרפתקה'?"
"חוויה מרגשת" עניתי בשפל קול, בטוח שאין זו התשובה הנכונה.
"אפשר לקרוא לה כך. אבל זה יותר מזה: שמת לה כמה קרובות המילים 'הרפתקה' ו- 'סכנה'? גיבור חכם ידע שעדיף להימנע מ'הרפתקה'."
בפעם הראשונה היא הישירה מבט על עיני.
"ועכשיו, אתה עדיין רוצה להצטרף אלי ל'הרפתקה' ולהיות 'גיבור'?"
פתאום לא הייתי בטוח בתשובתי.


תגובות (5)

זה כל כך מקסים. התיאור שלך לגיבור נכון ביותר, והכתיבה שלך מדהימה. אהבתי מאוד את הרעיון, מקסים. פשוט מקסים.

15/12/2013 06:40

וואו !
כל כך נכון שזה מדהים !
יהיו עוד פרקים, נכון ?

15/12/2013 06:41

תודה!
אני כותבת סדרה קטנה של סיפורים בעלי מוסר השכל עם אותם שני גיבורים. היום שלוש. כרגע שניים ואולי עוד בהמשך.

15/12/2013 06:49

אביגיל, אין כמעט שום דבר שהשתווה לכתיבה שלך
וו-א-ו- !!
בחיי, בזה הרגע אני מודה שהחכמתי 3:

15/12/2013 07:48

תותח!!!

03/04/2014 09:58
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך