דונלד טרמפ

noshke 25/01/2017 981 צפיות 2 תגובות

החלק המטומטם בציבור האמריקאי בחר בפסיכופט כמנהיג. ראה הגדרה מויקיפדיה:

"כלפי חוץ עשוי אדם עם פסיכופתיה להקרין כריזמה וקסם אישי. יש לו יכולת חשיבה בשיקול דעת וקור רוח, התורמת לתפקוד גבוה ביומיום, גם במצבי לחץ. בניגוד להפרעת אישיות אנטיסוציאלית, אדם עם פסיכופתיה שולט בדחפיו, ויכול למצוא דרכים מותאמות ומניפולטיביות כדי לספק יצרים לא מוסריים ולא חוקיים. הוא מתאמץ מאוד להגן על התדמית שיצר לעצמו בחברה. הוא אגוצנטרי, בעל דימוי עצמי גבוה, ושואף באופן גרנדיוזי להצלחה יוצאת דופן בתחומים שונים בחיים, ללא בסיס מסוים מבחינת יכולותיו הריאליות להשיג מטרות אלו.

פסיכופתיה מתבטאת בפגיעה ביחסים בינאישיים, רגשות והתנהגות. אדם עם פסיכופתיה לא חש אשמה או בושה על מעשיו, גם אם הם פגעו באחר, ומוצא דרך להסביר אותם באמצעות רציונליזציה, מניפולציה רגשית, האשמת אחרים או הכחשת מעשים אלו. הוא לא מביע אמפתיה כלפי האחר אף על פי שביכולתו לזייף אמפתיה. רגשות שונים שהוא מביע לוקים בשטחיות ורדידות יחסית. אדם עם פסיכופתיה עלול להשתמש במניפולציות שונות כדי להשיג את רצונותיו, ולשקר לשם כך ללא ייסורי מצפון.

באופן פרדוקסלי, לפסיכופתים רבים יש קסם אישי וכריזמה שופעת. הסבר אפשרי לכך הוא שלאורך חייו הפסיכופת אינו נרתע להתנסות במניפולציות מאחר שבשבילו הפעלת המניפולציה וחוסר מוסריות היא נטולת מחיר רגשי – הפסיכופת לא חש תחושת אמפתיה וכישלון וגם לא תחושת אשמה ובושה- חסר יכולת לקבל עונש רגשי על פגיעה באחר. על כן הפסיכופת מנוסה מאד בהפעלת מניפולציות על הסובבים אותו."


תגובות (2)

נשמע כמו תיאור מדוייק של הילארי קלינטון. קטע. זה שלדונאלד טראמפ יש התבטאויות שלא במסגרת הפוליטיקאי קורקט לא הופכת אותו לפסיכופת, רק לאחד מני רבים, פלוס בעל תעוזה ואומץ. נוסף הוא לא לקח על עצמו משהו לא בהתאם ליכולותיו כי עובדה שניצח. הילארי לעומת זאת מואשמת בכל כך הרבה שחיתויות שפה יש בסיס אמיתי להאמין בקידום באינטרסים האישיים שלה על חשבון פגיעה בחיי אדם ללא כל צל של אשמה. מה את חושבת? זה שדונאלד בהפגנתיות כזו מתנהג כמו ילד וזורק מילים לאוויר, זו לא פגיעה בין אישית, זה פשוט משאיר אותו ילד שמדבר הרבה. או מישהו מבריק שמנסה לקבל פרסום שלילי כדי לנצח. סהכ הוא לא נראה חביב, הוא נראה בוטה וגס ואין לו שום בעיה עם זה. זה כמעט כאילו אין לו מה להסתיר. שום פסיכופתיה. לא כמו הילארי שמציגה את עצמה כמו תלית תכלת , או לפחות מנסה…

25/01/2017 14:13

ההגדרה חלה כמעט על כל פוליטיקאי.

25/01/2017 18:25
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך