האנושות מתדרדרת

noshke 28/12/2020 472 צפיות תגובה אחת

האנושות מתדרדרת
אבינעם קליין [email protected] 28.12.2020

עד לפני כמה עשרות שנים, מנהיגי העולם, מובילי דעת הקהל, הפילוסופים, אנשי המוסר, כהני הדת, המורים, גיבורי התרבות, הסופרים, כותבי המחזות, מדריכי תנועות הנוער, וכן, וכמובן – גם ההורים – אמרו לילדים, מיום שעמדו על דעתם, שכל אחד מהם נולד כפי שהוא נולד – על מראהו החיצוני, על מבנה האישיות שלו, על כשרונותיו, על יכולותיו הפיזיות – בלא שתהיה לו שליטה על הדבר; אבל מרגע שעמד על דעתו עליו להשתדל לשפר את עצמו, למענו ולמען החברה הסובבת אותו; כמו בספורט: מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, כן בכל תחומי החיים: יפה יותר, אסתטי יותר, הרמוני יותר, מסודר יותר, מסורק, נקי יותר, מריח טוב יותר, הגון יותר, אחראי יותר, דייקן יותר, חרוץ יותר, נאמן יותר, תורם יותר, עוזר יותר, מתחשב יותר בשני, אוהב יותר, סלחני יותר, משכיל יותר, וכו'.
בעשרות השנים האחרונות הולכת ומתפתחת בקצב מהיר התרבות הפְרֵחִית: כמו שאתה נולד זה בסדר; אין צורך לשפר, אתה לא צריך להתחשב בשני – אלא אם זה לתועלתך הפרטית – ואם אתה רוצה להתבלט בחברה, אל תתאמץ להתבלט בכל האמור למעלה, אלא התבלט במוזרויות שלך ובשונה: אל תסתרק, אל תתגלח, עצב את שערך כמו קוץ ודרדר בכל צבעי הקשת, כסה את גופך בכתובות קעקע, הגע להישגים על ידי מניפולציות, רמאויות, נוכלויות, התאגדות מאפיונרית, אל תטרח לעצב את דירתך – קירות לבנים ללא מדפי ספרים אבל עם מסך טלויזיה ענק ולפניו שולחן עם קערות פיצוחים ובירות יגדירו היטב את אישיותך ויקנו לך פרסטיג'ה.
המדיה – שניזונה מפרסומות – מתדלקת את המגמות האלו כיוון שפונה לקהל שמושפע מפרסומות כדי לרכוש מוצרים שאינם נדרשים לו ויש לו את הממון העודף כדי לממש זאת – ראה פועלי התפעול בנמלים שעל ידי התאגדות מאפיונרית מרוויחים פי ארבע ממורה בכיתות א-ד שלפי כל הדעות – בהתאם לשנות הכשרתה והתרומה לאנושות – ראוי לה שתרוויח לפחות כפול מעובד התפעול בנמל שכל עיסוקו הוא נהיגה במלגזה או הפעלת מנופי מכולות באמצעות כפתורים.


תגובות (1)

תרשה לי לקלקל לך. כל דור כשהיה צעיר ומרדן הביט בדור שלפניו וחשב שהוא שמרני מדי, פרימטיבי, מנהגיו מיושנים וכו'. וכשהתבגר, הרגיש שהדור הבא אחריו, חסר תרבות וערכים, ופתאום החל להתגעגע לתקופת ילדותו ולכל מה שקשור לעבר. בספרים שנכתבו לפני מאה שנים ויותר מופיעות אותן טענות שאתה טוען.

מרגיש לי שקצת נטפלת לעובדי הנמל. המשכורת שלהם היא נגזרת של כוח מונופולי.כל גוף שיש לו כוח כזה, מנצל אותו, וכולם "מחבקים" את המורים, עד שזה מגיע לשביתות. לא שמעתי אף אדם שרץ ומבקש שיעלו לו מיסים כדי לשפר את המגזר הציבורי ומערכת החינוך. ומכל האנשים שקוראים להגדיל את שכר המורים, רק מעטים מכניסים את ילדיהם לבתי ספר פרטיים, שם המורים מרוויחים שכר הולם (למרות שאני מניח שיש עוד סיבות)

28/12/2020 18:04
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך