כל אחד יפה בדרך שלו – תפנימו את זה.

דידישה 21/05/2015 1174 צפיות 6 תגובות

בחברה כמו שלנו, בני אדם נוהגים לשפוט אחרים ולקטלג אותם על סמך המראה שלהם בעיקר, ומשום מה, בלי סיבה יותר מדי ברורה, הדבר הזה לא מפסיק להרתיח אותי, או שאולי בעצם משום שאני חלק מהחברה הזאת ששופטת אותך ללא הרף על כל פיפס קטן שאתה עושה.
וזה לא רק זה, כי ברגע שאנשים גדלים על אותם הערכים של החברה, הם כלל לא יבינו שהדבר שגוי והם רק יעצימו את אותם הערכים ויושפעו מהם.
אז על מה מדובר? מדובר על הכל.
מדובר על זה שאם יש מישהו שהוא קצת שונה, אנשים עלולים לחשוב שמשהו בו פגום, שהוא לא בסדר, שאולי ינסה לפתור את "הבעיה" שלו בדרך כלשהי, ע"י פסיכיאטר או פסיכולוג, שינסה להסתיר את זה או לפחות שלא יתנהג כמו אחד עם בעיה כזאת. ואני חושבת, לעזאזל אתכם אנשים! למה להוריד לאדם ביטחון רק מכיוון שהוא מי שהוא? למה לא לגרום לו להרגיש שזה בסדר, כי זה באמת בסדר… למה לא להגיד לו ולגרום לכך שיאהב את עצמו כמו שהוא כשזה הדבר הכי חשוב? אבל במקום זה, אנשים בוחרים להשתמש בכוח שלהם, במילים, לרעתו של אותו האדם ולהוריד את בטחונו עוד ועוד.
אם למשל אדגים את הנושא המדובר עליי, הדבר יעסוק במשקל שלי, כי בזמן שכיום מעודדים את זה שבחורות יאהבו את עצמן כמו שהן ומנסים כמה שיותר לדכא את עניין הרזון, הבעיה שלי דווקא נמצאת בצד השני של המתרס.
בתור ילדה לא פעם זרקו לי הערות על המשקל שלי ועל הרזון שלי ועל כמה שאני צריכה להתחיל לאכול ולהפסיק להיות אנורקסית, מבלי לדעת שבעצם יש דבר כזה שנקרא גנטיקה.
את ההערות האלה שמעתי הרבה, וכשאת ילדה ששניים מסוכני החיברות שלה הם קבוצת השויים והתקשורת, אין ספק שהביטחון גם הוא מתערער בעל כורחו.
אז לא אהבתי את עצמי, את הגוף שלי, והיו כאלה שחשבו שאני עושה הצגות כדי לזכות בתשומת לב, מבלי לדעת שגם אני, כמו כל אחד בעולם הזה, הושפעתי מאוד מכל עניין התקשורת.
וגם היום, הדבר לא השתנה. עדיין ממשיכים להכתיב ולתאר איך אישה אמורה להראות ולהתנהג.
"אישה צריכה להיות עדינה, נשית, עם גוף חטוב" או "אישה צריכה להיות מלאה, שיהיה מה לתפוס" – באמת? מי קבע את הדבר הטיפשי הזה? נשית? גוף חטוב? מלאה? שיהיה מה לתפוס? יש לי רעיון, טיפשי במקצת, אבל למה שאישה לא תראה איך שהיא רוצה? ולא איך שרוצים שתראה? ולמה שאישה לא תכתיב לעצמה איך להתלבש ולהיראות ולא איך שמכתיבים לה? האם הרעיון הזה הוא באמת טיפשי ולא פרקטי? כי בעיניי לא.
שלא נדבר על זה שהגענו למצב כזה שנשים מנסות להראות טוב רק בשביל לרצות את הגברים. תגובה אמיתית פה שראיתי באתר היא שמישהי כתבה שהכי יפה זה שיש מה לתפוס ושגברים הכי אוהבים את זה.
ואני שואלת אותך יקירתי, מה זה חשוב מה גברים הכי אוהבים? או מה נשים הכי אוהבות? מה בכלל חשובה דעתם של האחרים? מה שחשוב באמת זה שתאהבי את עצמך כמו שאת! ממש לא משנה אם גברים אוהבים את זה ככה או לא. הקטע הוא, שאת אחת מיני רבים וזאת ההוכחה לכך שהחברה משפיעה עלינו המון ועל המחשבות שלנו, ופוגעת בנו ומערערת את הביטחון שלנו. זה הכל מתחיל בזה.
אז נכון, אני רק עוד אחת בעולם הזה ובטח שאין בי הכוח לשנות את הרעיון והתפישה שיש משהו שהוא אידיאל, שהוא יותר טוב מאחרים. אבל אני מאמינה שאם כל אחד יקבל את האחר ממנו ולא ישפוט אותו או יקבע בשבילו איך להתנהג או להיראות, העולם הזה יהיה מקום הרבה יותר נחמד לגור בו.


תגובות (6)

אני מסכימה איתך מאוד , לא פעם ולא פעמים ניסיתי להשתחרר מהדעות האילה שהחברה מכתיבה לנו ,אני מודה עדייו לא הצלחתי .
אבל מה שכתבת פה ממש עוזר, אני בתוחה שמי שקוראת את זה וחושבת כמונו , זה עוזר לה ומחזק אותה .
אל תתבישי בגוף שלך , גם במשפחה שלי יש את הגנים האילה של הרזון ייתר הזה , אז אני מבינה מה את אומרת ויודעת עם מה את נלחמת כול כך מלא זמן.

אני באמת מאחלך לך להיות תמיד שלמה עם הדוף שלך .

21/05/2015 12:54

בתחילת מה שכתבת ( שהיה מדהים דרך אגב.) שאלת למה, אני אגיד לך למה: כי יש לנו עולם דפוק, אנשים הורסים את עצמם ואחד את השני בלי לשים, בואו נודה בזה, בני האדם הם הגזע הגי רע, שפל, אכזרי וטיפש על פני כדור הארץ. אתם חושבים שכתבה הייתה נושכת את הגור שלה וגורמת לו לדמם? אתם חושבים שיונה זכר היה עוזב את בת הזוג שלו בשביל אחת חזקה יותר? לא, כי יונים יודעים מה זו נאמנות. אתם חושבים שאריה היה הורג אריה אחר בגלל שהאריה האחר בצבע שונה? לא, כי אריות יודעים מה זה הגיון. אתם חושבים שחתולה הייתה תוקפת גור של חתולה מגזע אחר, בגלל שהגור נולד מגזע או מקום אחר? לא, כי בע״ח יודעים מה זה הגיון, הם לא שופטים לפי מראה, הם לא תוקפים בגלל מראה, הם לא עושים דבר שלא יהיה קריטי להישרדות שלהם, לעומת בני אדם שמעדיפים גם להישאר בחיים וגם שמי ששונה מהם ימות, שמי שלא מושלם ישאר בבית שלו ולא יצא לעולם כי הוא מפחד, שמי שלא דומה להם ימות או ירצה למות, זה מה שבני האדם רוצים, אבל החברה תשנה את זה רק כשיהיה מאוחר מידי, יום יבוא וכל בני האדם ייעלמו מהכוכב הזה, ולמען האמת, זה יהיה היום הטוב ביותר של האנושות ושל כדור הארץ. אני אמרתי את מה שיש לי להגיד.

21/05/2015 14:01

    וואו פשוט מדהים

    06/08/2015 22:08

כל כך מסכים.

21/05/2015 14:16

צודקת. לחלוטין. תיהיו מי שאתם אנשים! אם אחרים לא אוהבים אתכם כמו שרתם

21/05/2015 18:37

תודה רבה על התגובות, אני באמת מעריכה את זה♥

22/05/2015 18:26
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך