מאוד חשוב לי לשמוע תגובות, אפילו לנהל דיון מה אתם חושבים א

לא הגיוני

26/07/2018 1063 צפיות תגובה אחת
מאוד חשוב לי לשמוע תגובות, אפילו לנהל דיון מה אתם חושבים א

לפעמים
צריך לבחון מחדש את ההגדרה
הגיוני ולא הגיוני
הרי איך זה הגיוני
שכף רגלנו הקטנה, אשר נשברת מתנועות מפתיעות ימינה או שמאלה, סוחבת את גופנו במשך 90 שנה ולא מתלוננת?
איך זה בכלל הגיוני
שמצב הרוח שלנו משתנה עשרות פעמים ביום, וכל זאת בזכות תאים מיקרוסקופיים שנמצאים בתוכנו ולעולם לא נזכה לראותם במו עינינו
איך זה הגיוני
שיש מיליארדי אנשים על כדור הארץ הזה, ועדיין יש מחשבות ורעיונות שלא עברו מעולם אצל אדם בודד במחשבה
איך זה הגיוני
ובאמת אין בזה הגיון
שמתוך כל ההרס, המצוקה והיאוש עוד לא הגיע השלום?


תגובות (1)

דבר פשוט הכתוב בנוגע לחלק האחרון. שלום זה לא שכולם חברים כי חברים תמיד מסתכסכים. מספיק שהאינטרס כבר לא משותף או התנאים עופרו. מי תוך עולם שלם נדיר למצוא חברות כשלי שנשמרת במשך שנים וניזונה מכבוד ואהבה הדדית מתי שקשה וטרחני ומתיי ששמח ומצחיק, לרוב זה שניהם באותו זמן ואותו מקום. אבל עם עם עם. חסר סיכוי. שלום זה לא חברות זה גם לא נאיביות וסבלנות. זה גם לא יחסי מלחמה רפואה או כלכלה משותפים. שלום זה שלמות שלום שלם שלמות. ביום שכל בני האדם יהיו שלמים כמלאכים או ביום בוא העולם יסכים הסכם ההדדי ובלתי ניתן לשבירה שכאשר מדינה/עם / אזרחים, מוצאים חסרון בא עם/אזרח/מדינה ומשלימה את החיסרון ללא בקשת תמורה מראש. שפות שונות חסרון בתקשורת פעם זה היה עמוק יותר והיום עם טכנולוגיה ואמצעי התקשורת השונים זה קצת קרוב יותר אבל עדיין רחוק כי הגורם הראשון לחוסר תקשורת הוא פחד. ומאז שחר האנושות בני אדם פיתחו פחד סלידה וריחוק מדבר שהם אינם תופסים מבינים מצליחים להשיג בשכלם. היינה ההגיון מאחורי האין שלום האנושי זה מאוד הגיוני שלא יהיה שלום בעולם גם עוד אלפי שנים ואלפי הרס כל עוד הדבר האנושי ביותר התפוס הבסיסי ביותר לבן אנוש/תינוק הוא פחד מהבלתי ניתן להשגה בשכל. דוגמה טבח מסוגל לשחק עם אש וגם לכוות ולהמשיך וליהנות מפעולותיו. הוא למד להבין את האש התרגל לכאב שהיא מסבה והתוצאות לעבודתו חשובות ויקרות לו מאוד חשובות יותר מתחושת הביטחון שבהתרחקות מין האש ומחווית הכאב של הכוויה. הפעם הראשונה שתינוק יחווה כאב של אש זו גם הפעם האחרונה עד גיל בגרות והבנה שהוא יתקרב שוב לאש. ומכיוון שכל אדם הקראי בעולם הוא בעל יכולות שכליות שונות תלויות וקבלת מידע שונה תלויה אז הגיון שכולם בעולם התאחדו בשלמות עם מידע יעיל שיחבר אותם יחד הוא לא הגיוני בעיקר בעולם כו מגוון. לכן דת היא אחד הגורמים המאחדים החזקים והמובילים בעולם. דת יוצרת מסגרת חוקים ואידאליים משותפים שהקבוצה שמחליטה לאמץ אותם מתחברת ומתאחדת יחד איך זה גם יותר מי מסוכן כי אם האלוהים הזה של אותה קבוצה מחליט שחוץ ממסגרת החוקים וההרכים שלו כל השאר פסול וחסר זכות קיום כמו באיסלם זה יהפך לעיקרון(עיקרון אמיתי הוא עיקרון שמוכנים להקריב עבורו דברים אפילו החיים). לכן תבין שדווקא השלום הנכסף שמקווים לו כל העולם הוא בלתי אפשרי במתוכנת נוכחית זאת של העולם והשכל האנושי. בקבוצות הוא אפשרי רק בתוך הקבוצה אבל בין קבוצות לקבוצות הוא חלקי. ידידות עם או שיתוף אינטרסים או שיתוף אידאלים. דוגמה קשר מדינת ישראל ארצות הברית היא אפילו לא אידאל אחד(שזה חזק יותר) היא אינטרס שזה חלש וזמני מאוד. לא באה לאייש אותך אבל לדעתי אם תפסיק לעסוק בחלומות לא הגיוניים כמו לקוות לשלמות בני האדם ותעסוק בבניה האישית שלך, תוכל לתרום להשלים בעתיד חסרונות של אחרים מתחילי דרך/חלשים כך לפחות תצטרף לקבוצת האנשים בהיסטוריה שקידמו ושינו והוסיפו עוד ועוד רבדים לעולם ולא לקבוצה השנייה והשלטת שרק מפוחדת והורסת כל מה שעומד מול עינייה.
ני אומרת את הדברים האלה בעיקר לעצמי תודה שעוררת בי את חיבור החשיבה הזה

30/01/2019 19:43
סיפורים נוספים שיעניינו אותך