מזלו הביש של כדור הארץ, איך שיחת החולין בין שני חברים התפתחה לדיון קיומי

14/09/2017 771 צפיות אין תגובות

מה אתה חושב ששון, כדור הארך עייף מאיתנו, שאל לאבדי.
את מי זה מעניין ענה ששון, צפה בטלויזיה כרגע גמר אליפות העולם במירוץ מכשולים של גמלים, תראה אך הגמל מספר 7 בשם דבשוני הפטיש מרביץ ספרינט מדהים איך הלשון הרירית הורדרדה מקפצת וסוטרת ללחיו במקצב הטראנס.
אותי למשל ענה לאבדי,
למה, מה תעשה, תעביר את הבית עץ שלך ביער לכוכב מרוחק לגלג ששון כלאחר יד.
הלוואי אבל אין לי אמצעים וטכנולוגיה לכך, עכשיו ברצינות, כל יום אני רואה בחדשות תחזיות שמנבאות רעות שכבת האיזון נעלמת, צפוייה התחממות גלובלית. הקרחונים יעלמו, אסונות המוניים חזויים וכדומה, תוסיף לכך קצת סרטי יום הדין, הרס וחורבן הוליוודים, או דוקומטרים על הכחדות מינים בערוצי הטבע וכדומה.
אתה יודע שהנבואה ניתנה לשוטים, ששותים הרבה שוטים של וודקה צלולה ענה ששון,
מה אתה מצפה שיהיו חדשות טובות, את מי זה מעניין לדוגמא שמשהו זוכה בלוטו, מעניין רק אם זה איזה מובטל מסכן, פיסח עם עשרה ילדים שתומך בסבתא בוגרת גולאג שנזרק לרחוב, אחרת למי אכפת, מי יקנה אז עיתונים, אנחנו אוהבים לשמוע ולקרא על צרות של אחרים, להגיד אוי ואבויי, איזה מזל שזה לא קרה לנו להשתתף חצי דקה לכל היותר בצערו של המסכן ואז להמשיך לקרוא בשלווה, כמו שנאמר ולא נודע כי בא אל קרבו, להשוות לצרות שלנו וכך למקם אותנו בסולם הצרות הגלובלי כל יום מחדש.
מסיבה לא נהירה לי אנו סקרנים לצפות באחרים שהם מסכנים, חלשים ונחותים מאיתנו. והעיתונאים יודעים זאת ולכן הם בכותרות הראשיות מציגים את המקרים הביזריים ביותר משתמשים בטרגדיות נוראיות למכור עיתונים או להגדיל רייטיג, כמו שנאמר פחד מוכר אפילו יותר מעכוז צעיר חשוף. לעיתים כשאין מספיק סיפורים על מסכנים העיתונים כותבים על אסונות עתידיים צפויים.
תדמיין עולם בלי דיווחים על צרות, גארנט תוך שבוע אנשים מתחילים לשתגע משיעמום ותוך שנה ייכחד כל המין האנושי, אינך סבור כך.
אתה אורח כאן למאה שנה בערך, אומר ששון הכדור כבר בן ארבע מיליארד מה הבעייה.
אנו מתרבים מהר ותוחלת המחייה שלנו עלתה משמעותית, זיהמנו את כדור הארץ בחומרים וגזים, בטוח שכדור הארץ סובל מזה המשיך ואמר לאבדי, הוא מגיב למעשינו,
מה יש לך רשיון רפואה לכוכבי לכת, מאבחן טפילים קוסמיים, אתה מבלבל את המוח גיחך ששון, והוסיף כשימאס לו הוא יכחיד אותנו מה הבעיה, המלומדים אומרים שכבר היו חמש או שש הכחדות מינים בעבר אני בטוח שהם לא השפיעו כמונו על כדור הארץ, למרות שבטוח הוא היה מסריח יותר מצואה ופיפי. עכשיו לפחות אנו שופכים הכל עמוק בתוך הים או בתוך חורים עמוקים באדמה, ככה שפחות מסריח על פני השטח ובאופן סימבולי אנו מטהרים איזה חצי אחוז מהפסולת. תנסה לדמין את כמות הגזים שהדינוזאורים שחררו לאטמוספרה, היו להם קיבות בגודל של מערבל בטון. מה שאדם נופח בכל חייו הם היו משחררים לאחר מספר ארוחות דשנות, אולי הם הפליצו עצמם למוות.
מה שמפריע לי אומר לאבדי הוא החוסר אחריות, חוסר ראיית הנולד, התכנון קדימה הדאגה לעתיד ילדינו. כולנו חיים על באותה קלחת, מתקלחים באותם מיים צריך לקחת אחריות.
בן אדם, את קהלת קראת? שאל ששון
מה זה קהלת?
מגילת קהלת, ספר הספרים, אפוף דברי חוכמה.
החלטת להטיף לי מוסר, ללמדני מהמקורות, להראות לי שכבר אז קהלת אמר שאין חדש תחת השמש, ואת חמדנות האדם, אמר לאבדי,
בין היתר אמר ששון, אבל מה שאני רוצה להדגיש זה שלאדם אין בחירה וברירה, הוא פשוט לא יכול לצאת מהקופסה, הוא חלש מידי ונכנע לאנוכיות, לנוחות ולחמדנות. בכל דור ודור יש את המתי מעט שהם שונים ומנסים לעשות משהו אבל עד עכשיו זה לא היה מספיק הם לא הצליחו להכריע את הכף.
מה אנחנו כבשים או מקסימום פרות איבד את סבלנותו לאבדי.
תענה על זה לבד בעצמך, אנו כפופים לחוקים שברובם מגבילים, חוסמים או מגדירים את חלל חיינו ומעשינו הכניסו אותנו לכלוב מנטלי, אמר ששון, אין לנו יכולת תנועה חסמו לנו את הויברציות.
מי הכניס אותנו מי חסם, תמה לאבדי,
אנחנו בעצמנו אמר ששון,
זה לא שאני אנרכסיט חס וחלילה, תקופת האנרכיה של המאה העשרים פג תוקפה, החוקים נתנו לכאורה הגנה אבל פגעו בחופש, מה שיותר גרוע הוא שאנו נכנסים לעידן מלחמות הדת של ההיברדיות האנושית.
היום בעולמנו כולנו מנוטרים, מצולמים מקוטלגים ומחוברים מצד אחד, ומצד שני אנו רוצים הכל מייד, אין סבלנות, לא רוצים לחכות, עכשיו, לספק את הדחפים, גחמות, צרכים אמיתיים או וירטואלים, זה עולמנו כיום.
שכחנו שכולנו מורכבים מאותם חומרי גלם, כמו כדור הארץ, למרות שכמה תהליכים כימיים גורמים לנו לחשוב שאנו מיוחדים. תחשוב בסך הכל אנו מושבה גדולה של חד תאים מעין מטרופולין של חד תאים עם אספקת אוכל ואיסוף אשפה לא כן.
הויברציות, הרטט של גופינו משתלב עם הויברציות של כדור הארך והיקום, או לפחות אמור להשתלב וזה כל העניין, הסביר ששון ואנחנו הולכים לשנות את זה עד מעט והטרגדיה היא שאנו מודעים שאנו לא מודעים לכך.
בקרוב, זאת אומרת מספר שנים יחברו לנו ציפ, כרטיס שיהפוך אותנו להיברידים, המחשבות יהיו מנותרות, ואפילו ישנו אותן שנהיה שמחים כל הזמן, נחייה בגן עדן כזוב, איזה כייף! .
גלשנו מהנושא אמר לאבדי, הוא נחזור למצבו העגום של כדור הארץ,
אני חושב שבטבע קיים החוק שלא כתוב אבל ברור והוא חוק האיזון,
מה זאת אומרת שואל לאבדי, אני מכיר רק חוקיי כימיה כמו חוק שימור החומר וכדומה, לא שמעתי עליו.
כמו שזה נשמע עונה ששון, את החוק הזה לא כתבו אנשים והם לא יכולים לשנות אותו בשום אופן, גם אם יש להם כמה מיליאדים בבנקים, פצצות אטומיות בבונקר, או ציצי מסיליקון.
זהו חוק שכולם כפופים לו, בלי יוצא מהכלל, גם מי שבחופש וגם מי שלא שמע עליו וגם מי שישן.
לשם כך האדם מבקש מבורא עולם עזרה, האדם צריך איש יחסי ציבור שיקדם את האינטרסים שלו מישהו עם כוח שיכול להטות את חוק האיזון לטובתו. החוק הזה אומר שאם האדם בפעולותיו מפר את האיזון, האנרגיות והויברציות לא תומכות בכך ובסוף פעולותיו ייעצרו ויאוזנו.
האלוהות נמצאת מחוץ לזמן, אין לזמן מבחינתה משמעות ולכן פעולות שקרו בעבר הרחוק תוצאתם יכולה להופיע בעתיד, כמו אפקט הפרפר רק לא במרחב הגאוגרפי אלא במימד הזמן. הבנת לאבדי
המשיך ששון הזמן לנו נראה לינארי, אך האם הוא כזה? , חיינו הם כמו זיקוק בעוגת יום הולדת שנשרף מתכלה ונכבה לבסוף. הפיסיקאים טוענים שהוא יחסי אם זה כך, היכן שהוא הזמן עומד מלכת לא כן.
האם זה לא נראה קצת שגעון גדלות או סתם ארוגנטיות מצידו של האדם שמחליט להחליף את אלוהים או לשלוט באיזון הטבעי, רוצה לבטל את המוות, לסדר את הייקום כמו סלון ביתו, למצוא ייצורים חיים מחוץ לכדור הארץ ואז להכידם או להילחם נגדם, אחרת מה נעשה איתם נגיד שלום ונלך כל אחד לדרכו, ולהשתלט על אדמתם כמו שעשו לשבטי האינדאנים בצפון ודרום אמריקה.
הבנתי אותך אמר לאבדי, אבל מה לעשות, לשבת בלי לעשות דבר או לפעול בנמרצות,
תבדוק עם עצמך ותמצא את התשובה השיב ששון, אני את שלי יודע.
ששון הוסיף, ראיתי לאחרונה מספר סרטי וידאו שצילמתי לפני כעשור, מעניין שאת כל הפרטים הקטנים שהתרחשו בהם כלל לא זכרתי, מוחי מחק אותם, אבל מה שריתק אותי הוא שראיתי את עצמי יושב, או עושה פעולות כלשהם ואני יודע שבאותו זמן היו חולפות מחשבות, מלאות פחדים במוחי, רצונות, כאבים שאי אפשר להאמין שחלפו בתוכי כי כלפי חוץ נראיתי שליו ורגוע, כאילו שקוע בפעילות היום יומית אולם באותו זמן הר געש מחשבתי געש ובער בתוכי.
החיים הם כרגע, המחשבות שלנו בורחות קדימה או אחורה בזמן וירטואלי, כי הרשנו להם זאת כל אחד מסיבותיו הוא.
אם נצליח לאזן את עולמינו הפנימי, משמע לחיות בהווה נצליח גם באיזון עולמנו החיצוני רק שייתכן שהתוצאה שנקבל תהיה קשה לעיכול אבל מאוזנת.
אף אחד בזמן שנולד לא קיבל פטור מבעיות, להיפך הוא קיבל את האפשרות לבצע פעולות שיאזנו, יקטנו את אפקט הקשיים וזה המסר של בודהה כולנו באותה קלחת אבל האדם יכול לפעול באופן שקול ולבצע פעולות תומכות שיקרבו אותו או שגויות שירחיקו אותו מהאיזון.
לאבדי אמר, הרחקנו לכת בוא נשתה נס קפה עם קצת קקאו, ששון ענה אני מקווה שיש לך את העוגיות שאני אוהב,
ענה לאבדי ואם לא, אז מה, אתמול טרפת 10 יחידות איפה האיזון שלך, הוא חייך.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
סיפורים נוספים שיעניינו אותך