מילים הן הסם החזק ביותר הידוע לאנושות!

igvedmak 03/10/2015 998 צפיות 2 תגובות

פעם שהייתי זעטוט ואבי נזף בי על מעשה איוויל שעשיתי, הוא אמר לי: "ככול שאתה תגדל כך האחריות תתגבר". משפט זה השפיע עלי כי ראיתי מה עבר לו בעינייו הכחולות. אומרים גם שעיניים כחולות אינן יכולות להסתיר כלום בגלל יופיין ולכן ראיתי – מבט של ניסיון רב, כאב, יגון ורצון שבנו לא יעשה את המעשים הלא נכונים שהוא חוו על בשרו ונכווה מהם. זה היה כמו להסתכל בראי ולראות בבואה – דמות גשמית חסרת כל צורה, אבל מובן מה הינה מכילה.
מכאן הכל מתחיל והאסימון נפל – מילים. השאלה ששאלתי את עצמי אחרי זה והצלחתי הבין ישר הייתה: "מדוע?". כי אנשים לא מבינים את משמעות המילים שנאמרות מפיהם. למרות שאנחנו כל כך הרבה מדברים, לא תמיד שמים לב לשבריר שנייה שפלטת משהו שצבט את ליבו של בן אדם האחר.
אם נעשה סקר (למרות שאני בטוח ב100% בתשובה) כמה פעמים יצא לכם לקלל מישהו? התשובה תהייה טרוויאלית – לא צריך לענות, כולם. מתישהו חשבתם כשאתה מגדף בן אדם יכול להיות שאמרת עליו אמת? או דבר זה בדיוק חסר לו ואם זה הוא תמיד מתמודד ומנסה להראות לעולם שהוא איננו כזה או מסוגל למשהו.
יצא לי הרבה לעבוד עם אנשים שאני מכנה אותם "אנשי יום-יום" או "אנשי בלה בלה בלה ושום דבר לא נשאר", לדוגמא בדוגמנות, כשמכינים לך תסרוקת אקסטרווגאנטית וזה לוקח הרבה זמן, מרוב השעמום מתחילים בשיחה השגרתית – שואלים אותך מאיפה אתה, בן כמה וכל דבר "שולי" שאתה מחשיבים אותו. וכאן הטעות של רובם, תחשבו על זה טוב, הפרטים האישיים שלכם לא חשובים לכם? הדברים שאתם מספרים במה למדתם, מה חוויתם, זה דברים של שיחת חולין? אנשים צריכים להבין שכל דבר שיוצא מהפה יכול להיות רמז לאופי שמוסתר בבן אדם אחרי מיליון מסכות..
למה טוענים שלבן אדם יש יותר מדי מסכות שהוא מסתתר מאחורים? הסיבה היא – אנחנו. כשאתה תינוק אתה נולד עם מסכה אחת על הפנים שלך והיא הכי כנה ואמיתית שלך. מסכה זאת כמו טאבולה ראסה, כי אתה לא יודע מה רע ומה טוב, אתה מתחיל ללמוד. ככול שאתה גדל ואנשים לא מקשיבים לנו אנחנו מפתחים עד מסכה ועד מסכה על פנינו. בנקודה זו נשאלת השאלה שנורא מציקה לי: "בשביל מה?", טוב לאנשים לחיות בעולם של שקרים? אתן טיפ בשביל שתמנעו מחבישת מסכות עודפות – תעשו חשבון נפש עם עצמכם ותחליטו מה באמת חשוב לכם לספר ומה פחות, תלמדו לקרוא אנשים לפי התנהגות גופם, לפי מבטם. כל המידע על דברים אלו נמצא בגוגל בערמות.אז אני ממליץ לכם להתחיל לשקול ולהאזין באוזן קשבת לדבריי האנשים, למרות שהם משעממים ולא מעניינים, תמיד תמצאו את ה"בין השורות" של האדם שצריך אתכם בדיוק שם, ואנחנו תמיד מפספסים כי סה"כ אנחנו בני אדם – שברירים, חלשים.
תזכרו – מילים הן הסם החזק ביותר הידוע לאנשות, אבל אנחנו מנצלים אותו לרע ולא יודעים לנצל אותו במלואו!


תגובות (2)

נכון לחלוטין!

03/10/2015 23:23
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך