הכוח שבפנים

כותב מהלב 24/06/2016 1288 צפיות אין תגובות

לפני שנים רבות, בארץ רחוקה, היה איכר שהייתה לו בעיה.

בעיה שהטרידה אותו באופן קבוע, במשך כל כך הרבה זמן, שכבר כמעט שכח מה היא. רק זכר שהייתה בעיה קשה מאוד, ושעד לא יפתור אותה, לא יוכל לשוב ולהיות מאושר.

אולי היא הייתה קשורה לאישתו, אולי לחברים שלו, אולי לילדים, אולי לעבודתו, ואולי לעצמו. האיכר כבר לא היה בטוח, שכן יותר היה מוטרד מעצם קיום הבעיה, מאשר מהבעיה עצמה.

יום אחד, הוא החליט לעשות עם זה משהו. הוא הלך למכשף שהתגורר בקרבת מקום.

"מכשף יקר, תוכל לעזור לי עם הבעיה שלי?" שאל האיכר את המכשף. "במה מדובר?" שאל המכשף בתמיהה. "ובכן…" האיכר עצר לרגע וחשב. "אני חושב שזה היה משהו שקשור ל…" האיכר עצר שוב. "אולי זה היה משהו עם ה…" האיכר עצר בפעם השלישית.

"שכחת במה מדובר." אמר המכשף בהתנשאות. האיכר השפיל את עיניו. "כן." אמר. "תוכל לעזור לי בכל זאת?"
"ובכן… כן." אמר המכשף. "תודה, תודה לך מכשף יקר!" האיכר אמר בהתלהבות. המכשף הטיל עליו קסם, והאיש הלך לדרכו.

השינוי היה מיידי. לפתע האיכר שם לב איך פתאום הכל השתפר, בעקבות זה שהמכשף הטיל עליו קסם שפתר את הבעיה. לא הייתה לו יותר בעיה בשום תחום. לא עם אשתו, לא עם חברים שלו, לא עם הילדים, לא עם העבודה, ולא עם עצמו. הוא נדהם איך חייו השתנו מקצה לקצה, והיה חייב לחזור אל המכשף ולהודות ולשלם לו.

"מכשף יקר! אני מודה לך מקרב לב! החיים שלי השתנו מקצה לקצה. איך עשית את זה? אתה מעוניין בתשלום על כך?" אמר האיכר בהתלהבות.
הקוסם הניד בראשו לשלילה והשיב "איכר יקר. אני לא מעוניין בתשלום. כי למעשה, לא עשיתי כלום. השינוי בך נבע מעצמך. ברגע שהאמנת שהשינוי קיים, הוא נהיה קיים. ברגע שהנחת לבעיה, היא כבר לא הייתה קיימת. הכוח היה בתוכך כל הזמן הזה."

האיכר הביט במכשף, תחילה בתדהמה, ולאחר מכן בהפנמה. ועם כוחות מחודשים, חזר לביתו.

ומאותו רגע, חי חיים מאושרים. כי על אף שהיו רצופים בבעיות, שכן אלו החיים, הוא מצא בתוכו את הכוח להתמודד עימן.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך