Pepper
משל בלבד, ללא כוונה להעליב. אני יודעת שזה לא יגיע לשום מקום ולא ישפיע על שום דבר, אבל לפחות אמרתי מה שיש לי לומר... מתנצלת על שגיאו המקלדת, אני אצל סבא וסבתא שלי וזו לא המקלדת שאני רגילה אליה.

ללמד דג לטפס על עץ

Pepper 07/10/2016 2743 צפיות 10 תגובות
משל בלבד, ללא כוונה להעליב. אני יודעת שזה לא יגיע לשום מקום ולא ישפיע על שום דבר, אבל לפחות אמרתי מה שיש לי לומר... מתנצלת על שגיאו המקלדת, אני אצל סבא וסבתא שלי וזו לא המקלדת שאני רגילה אליה.

שר חינוך יקר, תן לי לספר לך משל:
המורה שלי הוא קוף, ואני דג.
לא, לא! אל תבין אותי לא נכון! קוף נחמד כזה, לא בקטע רע! קוף עם פרווה יפה כזו, או אולי בכלל צ'ינצ'ילה? בחירה שלך.
ואני דג, דג סלמון אם זה משנה כל-כך, זו ממש לא הנקודה.
הנקודה היא שהוא אלוף בטיפוס על עצים, היער הוא הסביבה הטבעית שלו, הוא רועש, מלא כריזמה, חזק, יש לו הרבה מה להגיד. וכל אלה דברים נפלאים! אני שמחה מאוד בשבילו! אני אני לא כזו.
אני, כפי שכבר ציינתי, דג, לא קוף. אני לא מטפסת על עצים ואין לי הרבה מה להגיד.
אבל אני טובה בשחיה נגד הזרם, אני מהירה ופעילה בסביבה הטבעית שלי, ובסביבה זרה כמעט בלתי מורגשת.
אני יכולה לעשות הרבה דברים, אני טבה בהרבה דברים, אבל לטפס על עצים אני לא יכולה.
אז למה אני צריכה?
כמובן, אתה יכול להביא לי מורה פרטי, גם הוא קוף כמו המורה בכיתה, שילמד אותי לזנק מהמים ולאחוז בעץ בשיניי, אבל כמה זמן אני אשאר שם?
לא הרבה, אם יש בכלל שאלה.
זה יוציא ממני המון אנרגיה, יקח ממני את הרצון להיות שם, יגרום לי יותר ויותר לרצות לחזור למים.
אבל אני אמשיך לנסות, כי זה מה שצריך כדיי להצליח להיות קוף בעולם.
אני אנסה, אנסה חזק, אתאמן בטיפוס כל-כך הרבה עד כדיי כך שאשכח כבר איך לעשות את הדברים שאני אוהבת.
איזה יופי, עכשיו אני כמעט מצליחה לטפס על עץ, אבל עדיין- רק כמעט. נהדר.
אבל זו לא אשמתי! כי גם המורה שלי לא היה מצילח לשרוד בסביבה שלי! שי קוף באמצע אגם והא יתבע…
אז יש לי אליך רק בקשה אחת, אולי נתקדם יחד עם העולם? בעולם יש צורך בדגים באותה מידה שיש צורך בקופים, ובפילים, ואריות, וסוסים ועופות ויונקים וזוחלים. העולם התקדם כל-כך הרבה, יש כל-כך הרבה דרכים להצליח!
אז יש לי בקשה אחת, שכניראה לא תזיז לאף אחד ואף אחד לא ישמע אותה.
בבקשה, שר חינוך יקר, אולי נעשה משהו בעיניין? אולי מישהו יקום על הרגליים ויחליט שברגע זה הוא עושה משהו…
אולי פשוט ניתן לדג… להיות דג.


תגובות (10)

תראי, בדרך כלל אני אוהבת לתקן מלא טעויות, ולהרגיש אולי אפילו קצת… מתנשאת. אבל הסיפור הזה מלא במוסר השכל. מלא בו! והוא כתוב כל כך טוב! יש לך קצת וטעויות הקלדה… אבל זה בהחלט לא נחשב! למשל, שכחת בהתחלה לכתוב שהמורה הוא קוף. לא ממש הבנתי לצמה את מתכוונת בהתחלה… כדאי לתקן את זה… אבל טעויות אמיתיות? אין לך! יש לך מלא סיפורים אבל אני אתאמץ מאוד ואקרא את כולם…

08/10/2016 10:37

יש לי הרגשה שהרבה יזדהו עם המשל.
כאחד שנמצא מחוץ למערכת החינוך, אני לא יודע למה את מתכוונת.
אני מרגיש שאני היחיד שלא מבין ואילו כולם מהנהנים בראש כמבינים.
אני אשמח אם תוסיפי ב'רציתי להוסיף' את מה שעשה שר החינוך שגרם לך לכתוב את המשל.
תודה מראש :)

08/10/2016 14:57

הוא מנסה לקדם את המדעים בארץ. חמש יחידות במתמטיקה נשמע לך מוכר? ועכשיו לתגובה: פפר, הזדהיתי ואני חושבת שאת צריכה לשלוח את זה לשר החינוך בעילום שם ביחד עם הסבר קצר למקרה שלא יבין והצעה מסודרת. לא זה לא מטופש לשלוח. כן זה כן ישפיע, וגם אם לא- מה יש להפסיד?

08/10/2016 20:57
572 572

אני לא מזמן סיימתי את מערכת החינוך (גם אני סבלתי מהניסיונות לחנך את כולם בצורה אחידה). כרגע יש לי אח שסובל מבעיות דומות. הרבה מהרפורמות של שרי חינוך קודמים מתאימים להרבה אנשים, אך לא לאחי. אני מזדהה עם דבריך.
רק הערות על שגיאות, כתבת "אני" פעמיים אחרי "בשבילו!". וכתבת "שי קוף" מה זה?

08/10/2016 21:05

כל כל הכבוד, את מדברת בשם כל התלמידים בארץ שקצת יותר קשה להם. אני עדיין לא הגעתי לגיל הזה אך כל האנשים מסביבי תקועים בתוך הסבך המעצבן הזה. אני אמנם לא מתקשה במתמטיקה, אך אני מבינה את אלו שיותר מתקשים – זה לא נכון לעשות את מה שהוא עושה. כל הכבוד

13/10/2016 22:18

אני תלמיד י"ב, ואני חייב להודות שאני קוף. למידה באה לי בטבעיות שקשה לי לתאר, ולפעמים אני לא מבין למה חברים שלי כל כך מתקשים ומשקיעים שעות על גבי שעות בשביל ללמוד את המובן מאליו – בעיני. אבל אפילו בתור קוף שביער מרגיש בבית ומצליח לטפס לגובה, אני מזדהה מאוד עם הקטע הקצר והכתוב נפלא שלך. לא רק שהחומר רחוק מלהתאים לכולם, גם דרך הלימוד יכולה להפוך מהר מאוד קוף לדג. וחשוב לא לשכוח שהלימודים נערכים בכיתות שיש בהם קופים שמטפסים על עצים, דגים ששוחים בים, אבל גם סוסים שרצים בשדות וציפורים שעפות בשמיים. תלמד דג להאחז בשיניו והציפור תיפול כי לה יש מקור. בקיצור, המשל הזה לא יכול לתאר בצורה טובה יותר את המצב של מערכת החינוך היום, וזה מגיע מקוף שאחרי 12 שנות לימוד הגיע לצמרת, אבל לא יכול לשחות. את חייבת לשלוח את זה לשר החינוך! חייבת!

13/10/2016 22:45

אשמח לשלוח את זה לשר החינוך, אבל הסיכוי שזה באמת יגיע אליו הוא אפסי. אשמח אם יש לכם עצות לדרך יותר יעילה להפיץ את המשל.

14/10/2016 12:14

    רשתות חברתיות עם תיוג של שר החינוך ובקשה שישתפו. או תשלחי לדף\עמוד\פרופיל של אושיה חברתית והם כבר יפרסמו ויפיצו…

    14/10/2016 12:27

"כולנו גאונים. אבל אם תשפוט דג על פי היכולת שלו לטפס על עץ, הוא יחיה את כל חייו באמונה שהוא טיפש." – אלברט איינשטיין

14/10/2016 12:27

זה מדהים!!

15/10/2016 23:49
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך