liron100
הקטע הזה הוא לא סיפור, או שיר או משהו בסגנון. ממש כפי שכתוב בכותרת, זוהי פריקה על משהו שקרה לפני שעתיים בלבד. אני לא מאשימה אף אחד, בכל פעם שפניתי אליכם הקוראים, דיברתי לאלה שכן עושים את מה שכתבתי, לאלה שמקשים. מטרתי לא הייתה לפגוע באף אחד, ואם זה קרה אני מצטערת. אשמח לשמוע אם גם אתם כאלה? או אולי שמעתם או הכרתם מישהו כזה? ואם עזרתם למישהו כזה? אין סיבה להתבייש, צריך להתגאות בזה. אני כאן לשאלות חברים יקרים. נ.ב.- אני מקווה מאד שהצלחתי להעביר הכל כמו שרציתי ותכננתי.

פריקה מגמגמת

liron100 26/03/2017 1054 צפיות 12 תגובות
הקטע הזה הוא לא סיפור, או שיר או משהו בסגנון. ממש כפי שכתוב בכותרת, זוהי פריקה על משהו שקרה לפני שעתיים בלבד. אני לא מאשימה אף אחד, בכל פעם שפניתי אליכם הקוראים, דיברתי לאלה שכן עושים את מה שכתבתי, לאלה שמקשים. מטרתי לא הייתה לפגוע באף אחד, ואם זה קרה אני מצטערת. אשמח לשמוע אם גם אתם כאלה? או אולי שמעתם או הכרתם מישהו כזה? ואם עזרתם למישהו כזה? אין סיבה להתבייש, צריך להתגאות בזה. אני כאן לשאלות חברים יקרים. נ.ב.- אני מקווה מאד שהצלחתי להעביר הכל כמו שרציתי ותכננתי.

היי, אז משהו קרה היום. והנה ידיעה- אני מגמגמת. זהו, אמרתי את זה. יש כאלה שיחשבו שאני לא, כי הגמגום שלי קל מאד. אבל אני כן, וזו עובדה.
היום, בעקבות משהו שאמרו לי אני רוצה להבהיר כמה דברים בקשר לקהילת המגמגמים. ואולי לשבור גם כמה סטיגמות ידועות.
אני אתעמק במשהו שנקרא "ביטחון עצמי". למגמגמים יש ביטחון עצמי, לא פחות לך או לחבר/ה שלך. אני יודעת, זה נראה כאילו אין לנו, אנחנו באים ומדברים מול קהל ואז השטף שאתם רגילים אליו מסרב לצאת ואתם שומעים משהו מוזר. לפעמים אין לכם כוח לחכות ואתם משלימים את המילים- אחד מהדברים הנוראיים ביותר לעשות למגמגם. אתם לא יודעים כמה זה נורא זה שמשלימים לנו מילים ולפעמים גם משפטים. סבלנות, זו המילה הראשונה.
הרבה מאד אנשים חושבים שלמגמגמים יש ביטחון עצמי נמוך, ואולי אפילו נמוך מאד. ככה זה נראה, הם מתחילים לגמגם, להיתקע ולעוות את הפנים, אבל בסך הכל, הם נאבקים כדי להישמע טוב ואין לזה שום קשר לביטחון עצמי נמוך. אני דווקא הייתי אומרת, שלמגמגם שעולה על במה ומשחק/ מקריא ומציג משהו יש יותר ביטחון עצמי ואמונה בעצמו. הוא אמיץ, ולוקח סיכונים.
לא כל מגמגם נאבק על השטף. אני כבר לא, ויש עוד שלא. אתם בטח שואלים למה. אנחנו הבנו שזה מי שאנחנו, זה מה שמייחד אותנו מהחברה. זה מה שגורם לנו להיות שונים. ואתם יודעים מה? להיות שונים זה מעולה, זה סבבה, זה נהדר. זה אפילו יותר טוב מלהיות דומים.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו כזה, או נתקלים בו. אל תהססו לעזור ( לעזור זה לא אומר להשלים משפטים), תתמכו בו ותתנו לו הרגשה שאתם פה לצידו. כי לא כל יום אתם פוגשים מגמגם, ולא כל יום אתם יכולים לעזור לו להפסיק להיאבק. כי בתכלס, זה הפתרון הכי טוב.


תגובות (12)

אני אישית לא מכירה מישהו שמגמגם, או שזה לא זכור לי, אבל זה באמת נשמע מעצבן בטירוף כשמנסים להשלים את המילים שלך וכשחושבים שאין לך ביטחון עצמי בגלל שיש לך בעיה בדיבור…

26/03/2017 15:13

    בדיוק! יש אנשים שחושבים שזה עוזר אבל זה עושה בדיוק ההפך ואפילו יותר מזה. זה מה שגורם לביטחון לרדת, הידיעה שאנשים אומרים במקומך את המשפטים שאתה רצית לומר…זה יכול לגרום למגמגם לא לדבר יותר בחיים ולחיות בפחד מלהוציא מילה.

    26/03/2017 15:15

וואו!!!!!!!! אני בעד כמה שיותר להוציא את זה לאור!! זה כזה אמיתי ונכון!
ואני כזה מזדהה עם זה כי אני אישית מכירה מישהי שמגמגמת וכולם חושבים שבגלל שהיא מגמגת היא חסרת ביטחון וזה מחליש אותה ואכן מוריד לה את הביטחון…

26/03/2017 15:25

    זה לא שלח את זה כתגובה אז ההודעה שמתחת מיועדת לך.

    26/03/2017 15:30

תודה רבה ואני כל כך שמחה! תתני לה את ההרגשה שהיא לא לבד! ( לא בקטע של לגמגם גם- אבל הבנת למה כוונתי), יש קהילה שלמה של מגמגמים בישראל. יש אפילו ארגון ואתר. ויש אפילו אנשים מפורסמים שגמגמו אבל אף אחד לא חשב על זה מעולם.

26/03/2017 15:30

זה לא ממש נכון, כן יש קשר לביטחון עצמי. יכול להיות שיש למגמגם ביטחון עצמי גבוה אבל בסיטואציה מסויימת שהוא מאוד חושש ממנה הוא יגמגם – בגלל שהוא לא בטוח בעצמו באותו רגע.
וזה ממש קשור למה שאמרת שאסור להשלים משפטים של מגמגמים, בדיוק מהסיבה שזה יפגע להם בביטחון העצמי של המשך השיחה.
אבל כן יש הפרדה בין ביטחון עצמי כללי שיכול להיות גבוה לבין ביטחון עצמי של רגע בחיים.
וכן, אני מכירה את המקרה מקרוב וחקרתי אותו קצת בעבר.

26/03/2017 15:40

    ביטחון עצמי זה תלוי לאיזה אדם ובאיזה מצב. יש מגמגמים שמגמגמים באופן קבוע ויומיומי וזה לא אומר שכל היום אין להם ביטחון עצמי. הביטחון העצמי יורד במצבים כמו דיבור מול כאלה ודברים בסגנון בגלל דבר אחד: אנחנו המגמגמים מקבלים פרצופים ודברים רבים אחרים עקב הגמגום שלנו מהחברה ומהקהילה שעוטפת אותנו. חוסר הביטחון העצמי נובע מחוסר היכולת של החברה ( או של חלקה) לקבל אותנו כמי שאנחנו. במקום שאנו לא מרגישים נעים ונוח מן הסתם שנגמגם יותר.
    התכוונתי גם לכך שיש כאלה שמדביקים למגמגמים באופן יומיומי את הסטיגמה שהם חסרי ביטחון.
    מה זאת אומרת שחקרת את המקרה בעבר? אם יורשה לי לשאול ( וואו, איזו שפה גבוהה, לא מתאים לי ^-^).

    26/03/2017 21:05

    מסכימה איתך, אמרת עכשיו את מה שאמרתי בערך.
    קראתי כמה מאמרים בנושא..
    חחחחח דווקא כשאני כותבת אני אוהבת לכתוב בשפה גבוהה????

    26/03/2017 22:18

אני מניחה שזה לא קל, נתקלתי בהרבה איכשהו, אבל אני אדם סבלני אז אני מקווה שלא פגעתי באנשים מגמגמים בחיי…

26/03/2017 15:45

    יש לשים לב שלא כל אדם הוא מגמגם גם אם הוא נשמע כך. אנשים נורמליים לחלוטין ( אני מתכוונת לשוטפים ביום יום) גם מגמגמים מעט. אבל זה גמגום טבעי שיש לכל אחד…אנשים מגמגמים הם קצת יותר מזה…רק אמרתי.
    מקווה גם כמובן שלא פגעת באף אחד. אבל מצד שני תוכלי לפתוח דף חדש ולדעת בוודאות שהפעם גם לא תפגעי באף אחד ^-^

    26/03/2017 21:08

מעולם לא ניתקלתי בסיטואציה כזו.
אבל אם אתקל, אני שמח שנתת לי רקע מה לעשות.
(יותר נכון… מה לא לעשות)
תודה :)

27/03/2017 13:34

    שמחה גם ^-^

    27/03/2017 20:49
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך