קסם פרק 1

12/03/2012 922 צפיות 4 תגובות

הכול התחיל כשנולדתי……
היום אני בת 10, קוראים לי לילך על הפרח האהוב עלי. יש לי שער בלונדיני. ועיניים בצבע תכלת. ויש לי חברה גם בת 10 קוראים לה ליאורה. יש לה שער חום ועיניים ירוקות. האימהות שלנו הולידו אותנו באותו יום, באותו תאריך, באותה דקה, גם באותו חדר הם היו חדר מספר 204. ואנחנו הולכות ביחד לבית הספר. בדרך לבית הספר שאלתי את ליאורה:"את מאמינה בדברים קסומים" ליאורה אמרה:"לא ואת?" אמרתי :"כן ואני יוכיחך" ואז ראינו ילדה בת 5 בוכה שאלתי אותה:"מה קרה" היא אמרה "שברתי כנף" אני וליאורה צחקנו היא אמרה:"זה לא מצחיק אפילו יש לי כוחות" ואז אמרתי בציחקוק "תראי לי" ואחרי 2 שניות היא הרימה את היד שלה למעלה ואמרה:"צימחו צמחים" אני והיא אמרו באותו זמן וווווווואוווווו אמרתי:"תיפגשי אותנו בשעה 4 וחצי כאן" היא אמרה:"תלבשו בגדים צמודים" היא הלכה נכנסנו לבית הספר המורה למתימתיקה שאלה למה איחרנו אני אמרתי:"היה פקק ואנחנו גרות רחוק" המורה אמרה:"טוב מחר אני רוצה אישור מאימכם" אחרי בית הספר ליאורה אמרה לי שנגמרה לה הסוללה בטלפון ואמרה לי:"לילך אפשר להתקשר מהטלפון שלך לאמא שלי להגיד לה שאני ייסע איתך במונית?" אמרתי:"כן" אמא שלה אמרה טוב בסדר ביקשנו מנהג המונית שיסיע לבית שלנו הוא היה כמו נהג פרטי אבל הוא מסיע רק אותי ואת חברות שלי חזרנו הביתה ואז אכלנו השעה הייתה 4 הלכנו אל הפייה פגשנו אותה היא אמרה:"בואו אחרי" הלכנו אחרה היא אמרה לי וליאורה לבחור קופסא אני בחרתי בצבע סגול בהיר עם פרחים בצבע לבן ליאורה בחרה קופסא ורודה עם פרחים בצבע לבן הפייה אמרה לנו:"שימו את הקופסא על הגב שלכן: שמנו את הקופסא על הגב ואז….. הופיעו לנו כנפיים אנחנו היינו בהלם. הפייה אמרה" אם אתן רוצות להוריד פשוט אתן צריחות למשוך בפעמון, תעופו למעלה אמרתי:"איך????" היא אמרה:" כמו ששוחים כלבים" ליאורה תפסה בידי והתחלנו לעוף הפייה הובילה אותנו……


תגובות (4)

מקסים ♥

12/03/2012 07:05

סיפור נחמד (רק לידע כללי ת!תי אחותי)
תמשיכי הוא לא הכי וואו (הסיפור)אבל בסדר

12/03/2012 08:15

תודה לינה ובקי

12/03/2012 08:16

שלום לכותבת, וברוכה הבאה לאתר (למקרה שלא קיבלת עוד תגובות),
הסיפור שלך חביב ביותר, והעלילה בהחלט מתפתחת בכיוון יפה, אבל יש שלושה דברים שהייתי מאוד ממליצה לך לשפר:

1) סימני פיסוק ורווחים – אין סיפור בלי סידור. הקורא נהנה מסיפור מסודר, עם רצף נקי של קריאה ורווחים "לנשום" במזמן הקריאה. לא הרבה מיישמים את ההערות שלי, אבל קחי לתשומת ליבך: נסי להקריא את הסיפור בקול רם לעצמך, בבית, ולפי זה תשימי את הנקודות והפסיקים. מאוד יעזור לך.

2) רצף עלילתי הגיוני – העלילה שלך זורמת מהר. מהר מדי. אין אפילו השתהות אחת על שום אירוע, אלא הכל נמסר במן דהירה לאורך הסיפור. קחי זמן לתאר כל אירוע, לשבת בשקט ולתת מעט פירוט על כל מיני מצבים.

3) תיאורים – מה שהכי תורם, לכל סיפור, אלו תיאורים. הקורא לא נמצא בראש שלך, ולכן את, בתור הכותבת, חייבת לספק לו מידע על הרגשות של הדמויות, איך הסביבה נראית וכן הלאה. בלעדיי התיאורים, הסיפור הוא פשוט דיווח מידע חסר רגשות, וחבל, כי זה גוזל מאוד מההנאה.

אבל לא להתייאש! כתיבה טובה לוקחת זמן ואימונים, וההמלצה הכי טובה שאני מסוגלת לתת לך, היא: תכתבי, והרבה. קחי את ההערות ברוח טובה, ותשתפרי!
בהצלחה!

ממני, לין.

12/03/2012 09:47
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך