שלושה עשר העיקרים

noshke 23/02/2015 1010 צפיות 2 תגובות

שלושה עשר העיקרים של קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית עצמאית במזרח התיכון

1. לא יועסק במדינה אדם אלא אם הוא אזרח ישראלי או אזרח של אחת המדינות שיש להן גבול משותף עם מדינת ישראל.
2. כל אזרחי ישראל – גברים כנשים – יחויבו בשרות צבאי בהתאם ליכולתם כפי שיקבע על ידי צבא ההגנה לישראל. האזרחים שאינם יהודים יוכלו להמיר את השרות בעבודות ציבוריות בתנאים ובשכר של משרתי החובה בצה"ל ביחידות השרותים.
3. שרותי בריאות, בטחון, וחינוך עד גיל 15, יסופקו חינם על ידי המדינה; לא תורשה הספקת שרותים פרטיים בנושאים אלו.
4. לא תורשה שביתה בשרותים חיוניים כמו אספקת מים, חשמל, נמלים, כיבוי אש וכו'.
5. כל הליך בבתי המשפט יסתיים בגזר דין תוך חודש ימים מיום הגשת תביעה או כתב אישום.
6. יופרדו שרותי הדת מהמדינה; כל קהילה החפצה בכך תמנה לעצמה מנהיג רוחני ותדאג למחסורו.
7. תקציב המדינה יופנה אך ורק למתן שרותי בריאות, בטחון, חינוך, עזרה סוציאלית, ופיקוח על המגזר הפרטי; לא ינתנו תמיכות מכל סוג שהוא.
8. לא יורשה קידום אקטיבי של מוצרים או שרותים; הקידום יורשה אך ורק בפרסום חוצות, בעתונות הכתובה, ברדיו, בטלויזיה ובאינטרנט.
9. המדינה תכרות ברית הגנה צבאית עם המעצמות הגדולות להבטחת גבולות 1967 – הקו הירוק.
10. לא יוחזר לשטח המדינה אף פליט ממלחמת 1948. כל פליט היחפוץ בכך יקבל פיצוי כספי שיאפשר לו להקים את ביתו במדינה שתספק לו אזרחות.
11. ירושלים העתיקה – בין החומות – תהפוך לעיר בין לאומית שתנוהל על ידי טריאומוירט של יהודי, נוצרי, ומוסלמי, כאשר במועצת העיר יכהנו נציגים של כל הגוונים השונים של הדתות המונותאיסטיות.
12. תאסר התיחסות שלילית על ידי בן דת אחת לבן דת אחרת, בתחומי מדינת ישראל, או מחוצה לה.
13. תוגבל הילודה לשני ילדים למשפחה. הבאת ילדים לעולם וגידולם תותר אך ורק במסגרת משפחה נורמטיבית.

אבינעם קליין

תל אביב


תגובות (2)

לא הבנתי,
מה זה היה צריך להיות?

15/10/2016 20:46

    שלום לך,
    תודה על התיחסותך לסיפורים/מאמרים שלי. להלן הדוא""ל שלי: [email protected] אפשר להתכתב וגם לשוחח בטלפון.
    אבינעם.

    15/10/2016 21:06
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך