Stingray
הסיפור שסיפר האיכר אומנם מוכר מעט, אבל הרעיון הוא החלק הלא מוכר.
הכל התחיל כשיעורי בית שבהם הייתי צריכה לכתוב שינוי לסוף של סיפור. שיניתי מעט את סיפור העגלה והסוסים וגם את מוסר ההשכל שמשתמע בסוף.
זה הסיפור הראשון שאני כותבת כאן, אז אני מקווה שנהניתם.

(אגב, אני אשמח לשמוע גם הערות. אני מאמינה שיש לי עוד איך להשתפר ולאן לעלות. תודה בכל מקרה [= )

רק סיפור, ילד.

Stingray 29/01/2014 1736 צפיות 8 תגובות
הסיפור שסיפר האיכר אומנם מוכר מעט, אבל הרעיון הוא החלק הלא מוכר.
הכל התחיל כשיעורי בית שבהם הייתי צריכה לכתוב שינוי לסוף של סיפור. שיניתי מעט את סיפור העגלה והסוסים וגם את מוסר ההשכל שמשתמע בסוף.
זה הסיפור הראשון שאני כותבת כאן, אז אני מקווה שנהניתם.

(אגב, אני אשמח לשמוע גם הערות. אני מאמינה שיש לי עוד איך להשתפר ולאן לעלות. תודה בכל מקרה [= )

"זה רק סיפור. רק סיפור על עגלה וסוסים.
העגלה הייתה עגלה יפה וגדולה אשר אליה רתומים סוסים רבים וחרוצים. למרות קשיי הדרך הסוסים לא היססו ומשכו את העגלה במרץ, הרי הם חייבים להגיע לעיר לפני ששעריה ינעלו לקראת הלילה. מי שנותר בחוץ בחשכה לא חי עד אור הבוקר.
מדי פעם עזבו כמה סוסים בשל המאמץ הרב, אבל הסוסים הנותרים לא חדלו לרגע. אחד הסוסים חשב שמשך דיי, ועדיף שיעלה לנוח על העגלה. חשב ועשה. 'כמה נוח פה למעלה' חשב הסוס לעצמו, 'הם לא ירגישו בחסרונו של סוס אחד'.
אך הוא טעה. חבריו הרגישו ועוד איך. סוס נוסף ראה שהוא לא שב לעזור, ומיהר לעלות גם הוא. חבריו הסוסים שידלו אותם לרדת אך הם ענו "רק עוד כמה רגעים!" היה כל כך טוב למעלה.
לאט לאט נטשו כל הסוסים את מלאכת משיכת העגלה, וטיפסו למעלה. מצבם של הסוסים המושכים היה נורא והשמש החלה לרדת במערב.
לבסוף הערב ירד, ואורות העיר היו רחוקים מן האופק. להקות הזאבים התאספו סביב..
בבוקר הנשרים כבר רבו על מה שנשאר."
האיכר הזקן כחכח בגרונו. הסיפור נגמר.

"רגע!" קפצתי מהכיסא החורק. הכיסא צווח במחאה. "זה הסוף? אבל זה סוף עצוב.." קולי חלש בסוף המשפט. עששית הנפט האירה באור צהבהב חיוור את פני האיכר שנאנח. "אז לימדו אותך שלכל סיפור יש סוף טוב, ילד?" סינן האיכר בהשלמה. אנחה נוספת יצאה מפיו כמו שריקת קומקום והוא שילב את ידיו. לא ידעתי אם לענות לו. משום מה מבוגרים שואלים שאלות בלי לחכות לתשובה, כמו מחט שדוהרת על פני הבד של אימא. "אם זה הסוף, מה המוסר-השכל?" שאלתי בהיסוס, בתקווה ששאלתי שאלה נכונה. האיכר גירד בשערו המאפיר. שתיקה השתררה. "אני חושב שמוסר ההשכל הוא לא לצפות מיצור מתאמץ לא לנוח, אבל כן לצפות ממנו לשאת נשק." האיכר קם בחריקה. החריקה שלו נשמעה כנועה משלי.

אז חיפשתי אחר מוסר ההשכל האבוד.
המורה התעלם משאלתי, אבל נזף בי כשצעקתי בכוח את השאלה בעודי מנופף ביד המצביעה. חברי קראו לי 'טיפש' או 'מטומטם' אבל לא ענו. אימא רק טפחה בעדינות על ראשי. הזבנית בחנות כמעט הפילה את העודף על החלב שאימא שלחה אותי לקנות מרוב צחוק. תחבתי אגרוף קמוץ בכיס הדהוי וחזרתי עם מטבעות שצרבו את כף ידי מעלבון. אבל לא הפסקתי לשאול.
כאשר אחד מחברי שכנעני באמיתות מוסר ההשכל שחזר כתשובה כמה פעמים שמחתי מאוד. התקשרתי לאשתי כדי להודיע שאאחר לשוב. כאשר צעדתי שוב בשביל המוכר ונקשתי בדלת הבית האדמדם התברר לי שהוא נפטר. משכתי בכתפי. לא נורא, שלו היה טוב יותר.


תגובות (8)

הסיפור ממש ממש יפה! :)
ברוכה הבאה לאתר! :)

29/01/2014 06:25

תודה :)
הצטרפתי לפני כמה זמן אבל לא הייתי ממש פעילה.
מעניין אותי לדעת מהו מוסר ההשכל לדעתכם.

29/01/2014 06:34

סיפור נחמד מאוד

29/01/2014 06:41

כתיבה יפה ומסודרת.
סיפור נחמד ויפה.

29/01/2014 09:23

בס"ד
וואו!! סיפור מדהים! אני לא חושבת ככה על כל סיפור, אבל את הסיפור הזה מאד אהבתי. גם בגלל התיאורים שלו שהם מאד חיים ומאד אותנטיים, וגם הכתיבה מאד זורמת, חלקה ויפה. וגם הרעיון של הסיפור עמוק וחכם ויש בו הרבה מוסר השכל (למרות שבאופן אישי אני נהיית נורא מדוכאת מסיפורים עם סוף עצוב.)
יש גם חוש הומור דק, לדוגמא שהכסא צווח במחאה, וזה מאד מצא חן בעיני. זה מוסיף הרבה לסיפור.
בקיצור סיפור באמת יפה, אני הייתי מציעה לך לשלוח אותו לבחירת העורכים.
שיהיה לך המון הצלחה!

30/01/2014 14:53

תודה רבה :)
תגובות משבחות וביקורתיות (על מי אני עובדת – אני אוהבת תגובות טובות. כולם אוהבים.) הן אחד הדברים שהכי עוזרים לכתיבה, במיוחד כשזה הסיפור הראשון שלי פה. תגובות חיוביות כאלו ממש מעוררות בי חשק לכתוב.

31/01/2014 03:21

וואו פשוט וואו.
יש לך כתיבה מדהימה שמממש התחברתי אליה כי כולנו מכירים את המצב שמה לעשות אנחנו לא בני 22222 אז המבוגרים לא מקדישים יותר מידי יחס לשאלות שלנו.
בקיצור מדהים

28/06/2014 20:56

תודה רבה :)

28/06/2014 21:16
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך