sapir13
[כנראה בהשארת ההסדרה גיבורים-התחייה...] אשמח לשם =]

אין שם/התעוררות

sapir13 31/01/2016 957 צפיות 2 תגובות
[כנראה בהשארת ההסדרה גיבורים-התחייה...] אשמח לשם =]

האור נכבה. המסך יורד. נקודות זוהרות מציפות את הבמה ואני מנסה להבין איך הגעתי לכאן. לפני שנייה הייתי מול חנות כלשהי קרוב לביתי והדבר בא שאני זוכר זה שפקחתי את עיניי לפני כמה דקות, ממש כאן, בכיסא התאטרון הזה.
החלון מתחיל לזרוח, אותיות שנהפכות למילים מתחילות להיכתב באבק שעליו. זה מהפנט אותי, העובדה שכל זה קורה בלי שמישהו יעשה זאת בעצמו.
"שלום לך," נכתב, ואני מרגיש כאילו מילות-האבק מדברות ישר אליי, עם החיוך הגדול המצויר ליד.
"אתה הבא בתור," נכתב בצד השני. אני כמעט ויכול לשמוע את החריקות של החלון כשהוא נטרק לפתע בחוזקה, ואת רעש הזכוכיות הנשברות, מתנפצות לאיטן על הרצפה.

האור נדלק. המסך עולה. הנקודות הזוהרות מתפוגגות לאט, כאילו שמישהו נושף עליהן אוויר חם. אני עוצם את עיניי לרגע, מצמוץ קל כאילו משהו נכנס לעיניי, ופתאום אני במקום אחר לגמרי.
אור שמש עולה לאט ובשקט, בנוחות, כאילו איש אינו מכתיב לשמש את הקצב, למרות שעכשיו קיץ ושהיא היתה צריכה לעלות לשמיים כבר לפני שעות.
אני משפיל את עיניי אל ידיי, מכתב מונח בהם, ושמי כתוב עליו. אני איני יודע מאיפה קיבלתי אותו, אך זה נראה חשוב.
"אתה יכול להיות בשני מקומות באותו זמן. תשלים את משימתך." היה כתוב. קראתי את המכתב שוב ושוב אך משמעותו היתה נסתרת מעיניי.
התאריך היה של היום, לפני שנה.
האמנם?


תגובות (2)

יפה. כתיבה מהפנטת, תיאורים סוחפים, אפשר ממש 'לראות' את המתואר.

יותר ספרותי לכתוב "האור כבה" עם סגול תחת הבי"ת, אך אין כאן טעות.
"מציפות את הבמה[,] ואני מנסה" – חסר פסיק, זו לא וא"ו חיבור.
"כלשהי קרוב לביתי[.] (ו)הדבר [ה]בא שאני זוכר[,] זה שפקחתי את עיניי".
"החריקות של החלון[,] כשהוא נטרק לפתע".
"האור נכבה" – שוב? הוא היה כבר כבוי.
"כאילו (ש)מישהו נושף עליהן", אין שי"ן השימוש אחרי 'כאילו'.
"שמים" עם יו"ד אחת, לא שתים.
"איני" כולל בתוכו את 'אני'. "איני יודע" או "אני לא יודע".
"ממי קיבלתי", "מתי", "כיצד", לא "מאיפה"!
"שני מקומות", מקום זה לשון זכר.
"באותו [ה]זמן" או "בו זמנית".
"השלם" בלשון צווי, בניגוד ל"תשלים" מלשון עתיד.

האם "התעוררות" הוא סיפור בהמשכים? סיום הפרק (או כרגע, סיום הסיפור)
פשוט דורש המשך.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

31/01/2016 19:41

    נחמד מאוד לקרוא את ההערות שלך, אם כי אני אשתמש רק בחלק מהן.
    לגבי הפיסוק, כל אחד מפסק בצורה שונה, כך שתסלח לי אם אני לא אתייחס לתיקונים (כן, זו הצורה שבה אני אוהבת לפסק, לפי נוחות הקריאה שלי)
    וזה בעיקרון סיפור קצר, אבל תודה בכל זאת. זה ממש מחמם את הלב לראות שמישהו משקיע זמן לקרוא את הסיפור =]

    31/01/2016 20:02
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך