אירוניה!

מרוגז קלות 03/12/2013 1037 צפיות 7 תגובות

אירוניה!
צחוק נפלא המסחרר את כל החושים, וגורם למעין צביטה קטנה בלב. צירופי מקרים שהם ההוכחה לקיומו של אלוהים, כי פשוט לא ייתכנו דברים מצחיקים כל כך באופן טבעי.
מה ההגיון באירוניה?
אין! זה כל היופי! חוסר הגיון מוחלט, המוביל ליציאה קצרה מהשגרה האפורה המקיפה את חיינו, יציאה המובילה אל המחשבה היצירתית ביותר ואל התגליות הגדולות ביותר.
כי אף אדם מיוסר, מיוסר ככל שיהיה, לא יפרח באומנותו או במחשבתו, ביכולתו או בכוחו מאשר אדם שחווה מקרה שפשוט לא ייתכן, חוויה מטורללת ונטולת אפשרות להתקיים בעולם קודר ואפל כמו זה. מי הם הקדושים האמיתיים, האנשים אשר ראו את אלוהים והחליטו להעניק שמץ ממתנתו אל האנשים הגנריים שחיים באפלה? האנשים המצחיקים, אותם מלאכים שמביאים נקודות של תקווה ואור אל חיינו הקודרים ואל חשכת יומינו.
וכך אני מסוגל להוכיח אפילו לאדם העקשן ביותר שניתן לבסס סיפור שלם על הגדרה מילונית שגויה.
אירוניה!


תגובות (7)

חחח ואני כבר רציתי להעיר לך על שלא הבנת את את הגדרת המילה "אירוניה". שהיא (ואני מסביר כדי שתדע שאני אכן מכיר את ההגדרה האמתית, אך יותר מזה, כדי שאתה תכיר אותה לאחר ההסבר) מצב בו מעשים או תקריות מקבלים בדיעבד, לאחר עשייה, משמעות ההפוכה ממשמעותם המכוונת, שנעלמה מעין העושה אותם או הצופה במקרים בעת העשייה. זה מעין "צחוק הגורל" שכזה, כמו לדוגמא כאשר אדם מתכוון להציל אדם איר, שגווע ברעב ומאכיל אותו בשקדים, ולבסוף מתברר שלמרבה האירוניה, אותו האדם היה אלרגי לשקדים, כך שהפעולה שנועדה להציל אותו, הרגה אותו.

05/12/2013 15:35

תאמת למרות כל ההסברים שלך ושל דניאל, אני עדיין לא מבינה מה פירוש המילה הזאת…
כל הזמן אומרים את המילה הזאת לידי ואני רק מחייכת כאילו שאני מבינה, תוכלו להסביר במילים שאני כן אבין…?

05/12/2013 15:40

סנדלר שהולך יחף, דיאטן שמן, סופר שלא מבין את הגדרתה של מילה – כולם אירוניים. כי היותו של האדם סופר, נוגדת את המצב שלו בפועל – אי הבנת הגדרתה של מילה. מצב אירוני נוצר כאשר טיבם המצופה של הדברים נוגד את המצב המציאותי, כך שנוצרת מציאות מגוכחת שכזאת, מציאות אירונית. ניסיון הצלה שהורג, למשל, הוא אירוני. טיבו של ניסיון הצלה הוא להציל והמציאות שנוצרה כשנסיון ההצלה הרג היא מגוכחת, כיוון שניסיון ההצלה עשה את ההפך מהצפוי והרג – זה אירוני. ליצן עצוב – זה אירוני, כי המציאות סותרת את טיבם ה"נורמלי" של הדברים. הבנת?

05/12/2013 16:00

פחות או יותר כן..

06/12/2013 02:02

אתה מוכרח להודות, זה היה מחוכם.

06/12/2013 03:17

זה היה מעט מחוכם, כן. אבל לגמרי מיותר.

06/12/2013 05:20

וואוו לא ידעתי שזה אירוניה.
אהבתי את הסיפור

04/09/2014 20:31
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך