אנטומיה של הצלחה

jakuper 06/07/2018 804 צפיות אין תגובות

"הנושא של היום הוא אנטומיה של הצלחה. ההרצאה תהיה במעבדת האנטומיה. בואו נלך לשם.

תיכנסו בבקשה. תשבו ארבעה ליד כל שולחן.

ועכשיו, בבקשה, שאחד מכל שולחן יבוא אליי וייקח הצלחה אחת.
שימו אותה במים למשך שתי דקות כדי להתנפח. לא, אני לא מתכוונת שאתם צריכים להתנפח מזה שיש לכם הצלחה. אני מדברת על כך שההצלחה חייבת להתנפח, שהיא תהפוך לבעלת יותר תוכן ונפח מאשר ההצלחה השטוחה הזו.
בינתיים, נא לפתוח את הספר בעמוד 327 ולקרוא על תהליך הניסוי שאנחנו נבצע עוד מעט.

קראתם? אם כך, הוציאו את ההצלחה שלכם מהמים ושימו אותה על השולחן.
עשו חתך מלמעלה למטה. תפתחו אותה. מה אתם רואים?
כן, אתם צודקים, אלה ביצים. וכן, זה נכון – יש המון מהן. האם שמתם לב שככל שההצלחה גדולה יותר, כך יש לה יותר ביצים?
יופי. האם למישהו יש הצלחה בלי ביצים בכלל? אין? כמובן – בדיוק כפי שכתוב בספרים.

ומה אנו רואים בצד שמאל? לב גדול?! מצטערת, תחליף את הדגימה. לא יכול להיות שזה שייך להצלחה.
תן לי רגע. אתה יודע, זה כל כך מוזר. זה באמת ממש לב. מעולם לא שמעתי על הצלחה אדירה כזו עם לב כל כך גדול. ובכן, הפתעות קורות. אבל זה נדיר. מה שנקרא, יוצא מין הכלל המוכיח את הכלל – לב והצלחה לא הולכים יחד.

מה? גם לך יש לב גדול? אבל את לא הצלחה. אוו, את מתכוונת שלהצלחה שלך יש לב גדול? מוזר.
מה?! גם להצלחה שלך יש? אני לא יכולה להבין את זה. כנראה שמשהו באוויר גורם להצלחה לשמור על לב. אבל זה נגד כל מה שכתוב בספרי הלימוד. שם תוכלו לקרוא באותיות מודגשות – "אפשר לקבל לב או הצלחה, אבל לא את שניהם. אפילו אל תנסה."
אז מה עכשיו? חייבים לשכתב את התיאוריות? מעניין מאוד…

ובכן, בואו נמשיך. האם אתם רואים את זה?
אני מתכוונת, האם אתם רואים את האבק וכמה שאריות סלע? לפני שהצלחה נולדת, בתוכה יש רק אבנים, כל אחת מייצגת איזה קושי, אבל ככל שההצלחה גדלה, היא טוחנת אותן לאבק.

והנה, אתם רואים טבור. וכאן עוד אחד. וגם שם. חוקרים מצאו שככל שההצלחה גדולה יותר, כך אפשר למצוא יותר מהם. וכל טבור מייצג הורה אחד. לזה, למשל, יש שלושה-עשר הורים. ולהצלחה האדירה הזו יש חמישים ושניים. פיליפ קלדוול, שבשנות השמונים הביא לשגשוג מחודש של חברת פורד, אמר לפני פרישתו: "להצלחה אבות רבים – לכישלון אין אף לא אחד". וכוונתו הייתה לכל אותם המנהלים בחברה שהפריעו לו לאורך כל הדרך עד שההצלחה האירה לו פנים. אז "התברר" לכולם שגם הם השתתפו בלידתה של ההצלחה.

מה עוד אתם יכלים לראות כאן?
מה? ההצלחה שלך קטנה יותר? אז תחליף אותה. עדיין קטנה? אהה! אתה מבין, ההצלחה שאצלך תמיד תהיה קטנה יותר. אבל זה רק בגלל שאנחנו תמיד חושבים שמה שיש לאחרים גדול ממה שיש לנו.

טוב, תמשיכו לנתח את ההצלחות שלכם. ולשבוע הבא תלמדו בעמודים 328 עד עמוד 379 אודות סוגים של הצלחות. תקראו גם דפים 380-1455 על סיפורי הצלחה אמתיים ודף 1456 שחושף את סוד בניית ההצלחה ונותן דרכים מוכחות צעד אחרי צעד איך להשיג אותה.

מה? אין לכם עמוד 1456? מוזר. חשבתי שאחרי מאות שנים של מאמץ לגלות סוד ההצלחה הגיע זמן שמישהו יצליח ויכתוב את ההדף הארור הזה. אולי אחד מכם ינסה?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך