מרוגז קלות
עכשיו תקשיבו לי! כן, אתם, הקוראים! אני כתבתי את הזבל הזה על חשבון זמן ההתכוננות שלי למבחן בהיסטוריה, אז כדאי מאוד שיהיו לי פה תגובות ארוכות, מפורטות וראויות לקריאה, ואם לא אני אשלח עליכם את כל האפלה שיש לי להציע! וכן, הזבל הזה אמיתי לגמרי! תהנו!

אפלה זהובה

מרוגז קלות 01/12/2014 834 צפיות 11 תגובות
עכשיו תקשיבו לי! כן, אתם, הקוראים! אני כתבתי את הזבל הזה על חשבון זמן ההתכוננות שלי למבחן בהיסטוריה, אז כדאי מאוד שיהיו לי פה תגובות ארוכות, מפורטות וראויות לקריאה, ואם לא אני אשלח עליכם את כל האפלה שיש לי להציע! וכן, הזבל הזה אמיתי לגמרי! תהנו!

אפלה זהובה.
זה מה שמצאתי באותו יום שבת בבוקר בחדרי, כשהתעוררתי עטוף בשמיכת הפוך במיטתי.
סביבי היה אור בצבע רך ונוגה, שחימם אותי וגונן עלי מכל רע, ומעליו צף חושך שקוף למחצה כמו שמן מעל מים. כמו העוגה של סבתא שלי, שבחלקה התחתון היא קוקוס ובחלקה העליון היא שוקולד.
כמה הייתי רוצה למצוא את האפלה הזהובה הזאת בתוכי בכל פעם שאני כותב, נכנס פנימה אל תוך נשמתי ומוצא שם טוהר שכזה המרחיק את האפלה מעלי, אך כל שאני מוצא הוא חושך. חושך גס, עמוק ופראי של סיוטים ושל רוע ושל ורגשות שהם אפלים מכדי לתארם במילים. חושך שאני שמח שהוא חושך, כי כך איני יכול לראות את הדברים הנמצאים בו.
אני תוהה האם האפלה הזו היא תוצאה של חוכמה או טיפשות, שכן אינני יכול להבין אותה וחשיבה עליה מעוררת בי בחילה, אך היא טובה יותר מעולמם של הטיפשים שלא יודעים שאינם רואים. ואולי בכל זאת טוב יותר להיות אחד מהם, כי האמת הזאת נוראה מנשוא.
מה לא הייתי נותן כדי להחליף את הפסימיות הבלתי נשלטת שלי באופטימיות ואת המחשבה על הנעלה ממני במחשבות רגילות על הכאן והעכשיו. כמה שרק הייתי רוצה להסתכל פנימה, ולראות רק אפלה זהובה.


תגובות (11)

וואו, הכתיבה מאוד יפה כרגיל והטקסט נגע בי מאוד… ביקשת תגובות ארוכות ואני לא רוצה את האפלה שלך (ובטח שלו שתצע עליי!) אז אני פשוט אמשיך לכתוב דברים…טוב האמת שנגמר לי מה לכתוב אז אני כותבת את זה ולוחצת על "הוספת תגובה" כי אין לי עוד דברים לכתוב, מקווה שזה מספיק ארוך.

01/12/2014 20:03

    זה לא מספיק ארוך ולא מספיק מפורט, אבל אני אוותר לך כי אני ממש לא רוצה לכתוב על כל האיכסה שיש שם בפנים.

    01/12/2014 20:07

שלח כמה אפלה שתרצה,אני די בטוח שיצא לי ממנה משהו טוב לכתוב..
ולענייננו, מצאתי בקטע שלך את מה שאני בעצמי מחפש, השראה, זו דעתי בלבד כן(?) (!!!).
חיפוש אחרי השראה לכתיבה של דברים שיעניינו אותך יותר מבדרך כלל, כמו משהו בלתי נשלט שפשוט יישפך על הדף מבלי שבכלל תשים לב באמת לדברים שכתבת וזה יסקרן אותך לגלות מה באמת כתוב. מה שכן, אתה בדרך כלל מוצא שם דברים רעים (גם אני, גם כולנו ברוב במקרים) וזה מעצבן, כי דברים טובים תמיד משמחים, ותמיד רצוי שיהיו עוד ועוד.
הכתיבה שלך משכנעת, ויותר מזה, גם מעלה חשק לחקור ולגלות את האפלה הזהובה שלי. יש גם מידה של שחצנות, אבל זה מתקבל בהתחשב בעובדה שאיך שאני רואה את זה..הטיפשים הינם אלה שלא מסתכלים ולא בוחנים כלפי פנים אלא מתנהלים כאילו כלום.
כתיבה מעולה,טיעון משכנע, סע לשלום ידידי.

01/12/2014 20:13

    קראת את הסיפור שלי, "גרגויל"? אם קראת, אני בטוח שתבין לאיזו אפלה אני מתכוון. אבל למה אתה מתכוון ב"לגלות את האפלה הזהובה שלך"? כל הפואנטה של מה שכתבתי הוא שאני לא בטוח בכלל אם דבר כזה קיים, לא כל שכן אם הוא דברטוב או לא. כל מה שאני הבנתי היה שאני רוצה כזאת.

    01/12/2014 20:19

אני כותבת את התגובה הזאת במקום ללמוד למבחן בערבית שיש שלי, הקטע נגע בי, אני דיי בטוחה שכל אחד בחיים שלו חווה תחושה דומה של חוסר ידיעה פסימיות אולי גם ריקנות.
לא כלכך אהבתי שכתבת שהאור גונן עליו מכל רע, זה נראה לי טיפה מיותר ופלצני כזה.. (סליחה)
בכל אופן אהבתי את המסר ואת הדיומויים ואת הכתיבה. קטע קצר וקולע
כל הכבוד !

01/12/2014 20:16

    מי זה "עליו"? הסיפור מדבר עלי… וכל העסק הזה באמת היה שם כשהתעוררתי אז בשבת בבוקר.

    01/12/2014 20:20

חח אז על מי שנכתב הטקסט (עליך במקרה הזה)
לא כל כך אהבתי את הדימוי שהאור גונן עליך מכל רע..

01/12/2014 20:21

אני אומר לך, שזה קיים, לפחות לחלקנו…

01/12/2014 20:31

אז ככה, מר מרוגז קלות היקר.
רציתי לגעת בביקורת בכמה נקודות חשובות, הראשונה שבהם היא הסתמיות של הסיפור. בכתיבתך לא נגעת באף נושא אקטואלי ולא רמזת לשום שאלות פילוסופיות-בלי תחכום, בלי רבדים.. פשוט תיארת ססיטואציה של יום שבת בבוקר. איך אתה יכול לצפות לפרשנות אמיתית כשאין לקורא מה לפרשן? מאכזב מאוד, בעיקר יחסית לכותב מעל הממוצע כמו עצמך. בהחלט ירידה מ"גרגויל", לדעתי בכל אופן.
אמנם היה בקטע איזכור חביב של האוכלוסייה הסתומה והמאושרת, אבל זה בהחלט לא מספיק; וכמו שאוליב אומרת, תלמד להאכיל בכפית! לא טוב להסביר הכל, צריך מסתורין, צריך חומר למחשבה.
היית יכול להפוך את החושך למיסטי, חידתי, ובמקום זאת ניתחת ופירטת עליו מספיק כדי להפיג את העניין שהקורא גילה בו. חבל מאוד..
אתה סופר מוכשר, שלא תבין לא נכון, אבל עצוב לי לראות אותך מתעלם מהעצות שניתנו לך בסיפורים הקודמים. תשתפר, תרשום הערות, תנתח ותוסיף.
הסעיה האחרונה שמצאתי בסיטואציה היא היותו של השיר שיר תירוץ. לא כתבת אותו כי הייתה לך השראה, רואים את זה, כתבת אותו כדי להמלט מהלימודים. "כתבתי את הזבל הזה על חשבון זמן התכוננות שלי למבחן בהסטוריה." – אז למה כתבת אותו? אתה לא סופר קבוע ואין לך סדרה בהמשכים, אף אחד לא הכריח אותך וכל העסק היה למעשה תירוץ שלך שלא ללמוד. אל תעמיד פנים שלא.. זה סיפור שיעמום, והוא לא באמת בא ממקום שהיית רוצה שיבוא ממנו.

02/12/2014 01:19

    שלא להאכיל*

    02/12/2014 01:24

נהניתי התרגשתי הזדהיתי.
שלוש שןרות ראשונות- אחלה תיאור של החדר זה ממש טוב כי זה קונןטציה לחושך ואז קרני שמש ראשונות או פתיחת עיניים או משהו דומה.
שלוש שורות הבאות- חחח ענק. מהנה מאוד. המטאפורה פשוט מושלמת טמענגת ביותר. החלק עם הסבתא פשוט שווה צחקוק קצר.
כל השאר עד לפסקה אתה מציג מאוד טוב את הקונפליקט שפה גבוהה זה זורם קל להזדהות יפה מאוד.
כל החלק של החוכמה והטפשות זה גאוני, ממחיש את חוסר התמצאות האדם והכאןס בראשו עד כדי קושי תיוג מחשבותיו כטפשות מוחלטת אן גאונות חסרת גבולות. מאוד אהבתי ונהניתי. פה גם מבינים, איך אפשר שלא, שכל מה שכתבת בקלות היה נכנס ליומן המחשבות האישיות שלך.
ככה גם בסיום אבל… משהו בזה פחות זרם. כאילו החלטת סוף סוף שכן היית מחליף את המחשבות ושזו התשובה כשזה בכלל לא נותן מקום לבלבול. הייתי משנה מעט.
אבל כרגיל אתה אחד הכותבים הטובים ביותר באתר הזה

07/12/2014 20:47
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך