מחשבון קסיו
פרסמתי את התוכן בעוד מקום אבל לא קיבלתי תגובות והארות בכלל (לכאן או לכאן), אני מפרסם כאן בתקווה שהקהילה כאן פעילה יותר :).

הבחירה של מר טולדנו

מחשבון קסיו 02/08/2016 1202 צפיות 3 תגובות
פרסמתי את התוכן בעוד מקום אבל לא קיבלתי תגובות והארות בכלל (לכאן או לכאן), אני מפרסם כאן בתקווה שהקהילה כאן פעילה יותר :).

הכל התחיל בערב שישי, המאה ה-15, אני ואשתי ישבנו בסלון הבית וצפינו בחדשות.
בכל ערב שישי אחרי הקידוש ותפילת ערבית אני נוהג לשבת בסלון, רגל על רגל, עם עיתון של סוף השבוע ונערג על רגע השלווה היחיד והתם הזה משום שזהו השקט היחיד שיש לי בשבוע.
פתאום דפיקה בדלת.
"יבוא" קראתי תוך תסכול תהומי, מצב הרוח שלי בבת אחת הפך לעצבני ובעודי מנסה להבין מי לעזאזל הבן זונה שדופק לי בדלת בשעת הנחת היחידה שלי אני שומע קול.
"אינקוויזיציה מר טולדנו!" שמעתי מבעד לדלת, ניגשתי לפתוח את הדלת תוך אפיפות ניכרת ובדלת עמדו שלושה גברים, שני נזירים מגולחי שיער לבושים ברדס חום מבד עבה שהשתלשל עד הרצפה, ובחור אחד נמוך יותר, שעמד ביניהם ולבש בגדים מפוארים במיוחד, הוא נראה החשוב מבין החבורה והוא לבש גלימה מעוטרת צלב כסוף, שמו היה 'פרנסיסקו קרוס', אני יודע את זה משום ששמו נרקם באותיות לטיניות מחוברות על גלימתו, הוא נראה מכובד במיוחד. אני שמעתי שהאינקוויזטורים מגיעים לבתי יהודים ועושים צרות אך מעולם לא דיברתי עם אדם במעמדו. למרות שידעתי שאני עלול להסתבך, חשבתי שהדרך היחידה שיעזבו אותי בשקט היא לעשות סצנה ולאיים בהתנתקות).
"אמרתי לכם אלף פעם יא מזדיינים, על גופתי מתה אני מצטרף לנצרות!" קראתי, "עזבו אותי כבר בחיאת רבאק, פעם הבאה שתבואו לפה אני מתנתק!" עניתי להם לפני שפצו את פיהם, בד בעת ששלחתי את ידי לידית הדלת דברי נקטעו.
"בסדר גמור" ענה פרנסיסקו.
"רגע, מה?!" השבתי לו בנסיון להבין מה פשר דבריו, אני מודה שלא ציפיתי לתשובה כזו.
"החלטנו שאנחנו מנתקים את כל היהודים בספרד" הוא הוסיף, "נמאס לנו מאותו הרפרטואר שקורה כל שישי בערב, אנחנו נכנסים לבתים שלכם, עושים קצת רעש וצלצולים, צועקים, מפחידים, פה ושם שוברים איזה עציץ או מזוזה, ואתם לא שמים זין על המאמצים שלנו להמיר אתכם, ובמקרה הטוב מגיעים פעם אחת לכנסייה מתוך נימוס, אז החלטנו פשוט לנתק אתכם".
"מזאת אומרת? אבל איך אפשר לנתק אותנו?" שאלתי בפליאה.
"פשוט מאוד" השיב פרנסיסקו, "יש לך שתי ברירות, או שאתה מתנצר ע-כ-ש-י-ו או שאתה עוזב את הבית שלך תכף ומיד ומגורש מספרד".
עצמתי את העיניים וידעתי שהבחירה מובנת מאליה, אם צריך להקריב אני אתן הכל, הסתכלתי לאשתי בעיניים נוגות, מבט אחרון ותמונה שתחקק לנצח,
הרבה זכרונות יש לי מהתקופה ההיא בספרד, בית הכנסת 'נר יהודה', ארוחות השבת, הטיולים והנופים שראינו יחד.
הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן, אני משה טולדנו ואני אינקוויזיטור יהודי.


תגובות (3)

זה סיפור יפה אבל יש מלא קללות בניגוד לשפה הגבוהה . ואיך בדיוק הם צופי בחדשות ? ואחר כך כתבת שהוא קורא בעיתון .
אבל זה סיפור נחמד

05/08/2016 09:30

    תודה רבה, הניגוד מדגיש את הניגוד בין שתי הבחירות שלו.

    07/08/2016 21:20

אשמח לתגובות ודעות נוספות! :)

24/09/2016 11:42
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך