Yuki
אין לי בעיה עם אנשים חכמים. רק שאין צורך להיות צודקים בהכל, זה בסדר גם לטעות!

החוכמה- להסתיר את הטפשות

Yuki 13/05/2016 1027 צפיות 13 תגובות
אין לי בעיה עם אנשים חכמים. רק שאין צורך להיות צודקים בהכל, זה בסדר גם לטעות!

"טס התיישבה בניהם, מתלבטת אם להתחיל בעצמה את סידרת החיבוקים נשיקות שתמיד פתחה את מפגשיהם הלא מתוכננים.
צ׳יייס חסך לה את הכרעת ההחלטה, הוא קם ממקמו והעניק לה את חיבוקו המוכר החם והחונק יותר מידי, כזה שרצתה לשקוע בתוכו אך עצרה את עצמה משום שהיה זה רק חיבוק נימוסין.
לאחריו נשבר הקרח ההתחלתי והיא עברה מאחד לשני מחלקת את חיבוקיה החמים לחברות קרירות ומנומסות ששומרות על בגדיהן או להפך, מעניקה אותם לבנות שהושיבו אותה עליהן ולא הניחו לה לרדת עד שהבן או הבת שאחריהן מחו בתוקף על החיבוק שעוד לא קיבלו.
לבסוף טס התיישבה במקום שלא היה לגמרי ריק, רק פס דקיק של מדרכה נחשף בפניה אך בהחלטה רגעית של אומץ היא בקשה שיפנו לה מעט מקום והתיישבה בין חבריה.
היא הקשיבה כמה שניות לכריס ולוק שדיברו משני צידיה ולהם היא הפריעה כשהתיישבה בניהם.
היא חשה מעט טיפשה, איך לא הבחינה שהם באמצע שיחה? איזה חוסר טאקט.
טס התלבטה עם לשנות מקום, אך נבוכה לטייל ממקום למקום בין כולם, חוששת שיחשבו כי הם לא מעניינים אותה, או יותר גרוע שהם יבינו שהיא קצת נאבדה כאן בין כולם.
כל שנותר לה, היה לנסות לשקוע בעצמה עד כמה שאפשר עד שתצליח להשתלב בחוכמה בשיחה, תמיד בחוכמה.
כי אם הייתה מגיבה בטיפשות אולי מקומה כבר לא היה עם חבריה, אנשים חכמים לא מסוגלים לסבול אנשים טפשים לאורח זמן היא ידעה את זה משום שכך היא נהגה בעצמה
ובכל זאת אולי עדיף להצטופף בתוך קבוצה אחרת, כזאת שתרעיף עליה חיבה, חברות, ואין סוף זרימה זה יכול להיות נחמד, לא? אך הקבוצה הזאת סבלה בעיקר מדעות לא מנומקות, בריחה מאחריות והכי נורא: חוסר רצון להפעיל שיקול דעת יוצא דופן, מעניין, משהו מגוון שבאמת ירתק אותה. כלומר, השעמום יהיה נחלתה אם תתחבר אליהם. בכלל, אפשר להתחבר לאנשים שנראים לך מטומטמים?
וזה גרוע יותר מלהתגלות בחורה טיפשה בתוך קבוצה של אנשים חכמים. לא?
הבעיה עם החכמים זה שהם מעולם לא מעדו, תמיד היה להם דעה מוצקה על כל דבר, ודעה טובה, מנומקת, הגיונית, כזאת שהייתה היא רוצה להשמיעה.
אך מה לעשות וריבונו של עולם חנן אותה בשכל אבל לא מספיק שכל כדי שתוכל להיות באמת אחת מהחברה.
כי הרי כשתגיד את דעתה שלכאורה תשמע מלאת בטחון ותקשיב אחר כך לנימקו של אלכס שירסק כל דעה שאי פעם הייתה לה בנושא טיפשותה בטוח תחשף. ואז לא היה לה ספק שהם, חבריה יראו אותה באור שונה לחלוטין. השאלה היא באיזה אור…
לכן לפעמים את מחשבותיה ודעותיה החזיקה אצלה נזכרת במשפט שהמציאו עליה
"עדיף שתהיה טיפש ותשתוק מאשר תפתח את פיך ותוכיח את טיפשותך לכל"
"גם כן, משפט של חכמים". נאנחה בתסכול.


תגובות (13)

בסדר גם להרגיש טוב עם עצמך גם כשהדעות שלך לא מאוד מנומקות או כשאין לך תמיד את הדבר הכי חכם להגיד.
אמן שתמיד תדעי (וכולנו, בעצם) שאת טובה בדיוק כמו שאת, ושמי שלא רואה את זה הוא חתיכת אידיוט.
נ.ב. אני צאמינה שכבר ציינתי את זה בעבר, אבל קטע מעולה!

13/05/2016 01:31

    שום תשובה חכמה ומצחיקה לא תיתן לך אפילו הבנה קטנה של תחושת ההפתעה והשמחה שמלאה אותי כשראיתי כשהגבת לי… ומה הגבת לי
    אז דמייני את החיוך הענק שלי, זה שמתחיל באוזן אחת ונגמר בשנייה. ואת הניצוץ בעיניים והכי מביך…הסמקה!
    וכמובן אחרי שכמעט סיימתי לכתוב את התגובה קראתי את התגובה שלך ושוב חייכתי באושר מוגזם…
    תודה!

    13/05/2016 01:52

לא מזמן שמעתי משפט שאומר:
תמיד תהיי חכמה עם אנשים חכמים וטיפשה עם הטיפשים.
מה דעתך המשפט הזה חכם או אולי טיפשי ?

13/05/2016 12:52

    אין ספק שהוא טיפשי.
    בדיוק כמו המשפט "אם הוא קופץ מהגג אז גם אתה תקפוץ?"

    קודם כל אם מדובר באדם הנכון סביר להניח שכן.
    גם אני אקפוץ!
    דבר שני אני דיי בטוחה שמישהו חכם המציא אותו ופשוט אנשים טפשים הרסו אותו…
    יוקי!

    13/05/2016 14:49

    הוא אכן טיפשי
    וכך בדיוק טס התנהגה, רצונה להשתלב בחברתם של החכמים גרם לה ללבוש את המסכה שעל פניה ולחשוש תמיד לגילוי פרצופה האמיתי..
    ומה גרם לה לרצות להיות בחברתם של האנשים האלה?! שתמצא לעצמה חברים אמיתיים, שאיתם תוכל להיות גם אמיתית.

    13/05/2016 15:56

    יש משהו במה שאתה אומר.

    13/05/2016 16:18

– ה " שבהתחלה מיותר
*שהייה- שהיה (שהייה זה מלשון לשהות במקום מסוים)
-… באמצע שיחה- סימן שאלה (כי זה נאמר בצורת שאלה)
*עם לשנות- אם לשנות
*הגיונית
-יש הרבה מקומות שמת בהם פסיק כשבעצם צריך נקודה ולהפך (יכול להיות שזו רק אני שרואה את זה כך, אבל אישית זה הפריע לי)

האמת שהתכוונתי להגיב לך גם לפני שביקשת ;)
בעקרון אני לא מבינה למה היא מסתובבת איתם היא לא מרגישה בנוח.. אני אישית מאלה שאם אין להן מה להגיד אז הן לא אומרות כלום, אבל זה כי אני אוהבת להקשיב לדעות של אחרים (אני מוצאת את זה מעניין..)
(הייתי מגיבה משהו יותר ארוך, אבל האמת שאין לי ממש מה להגיד.. היו לך יותר טובים לדעתי (בלי להעליב))

15/05/2016 16:50

    תודה סאפ! בהחלט הארת את עיני באי אלו דקויות שתמיד חומקות מעיני.
    השתדלתי לטפל בעניין כמיטב יכולתי, אז שוב תודה.
    הרעיון היה להבהיר שהיא לא מרגישה בנוח שום סיבה, היא סתם מלחיצה את עצמה. הרי כולם אומרים דברים מטופשים לפעמים. רק שהיא החליטה שאם היא תתגלה כטיפשה אין לה מה לחפש אצל החברים שלה כלום. מסנה מוטעת כמובן.
    גם לא היה ברור שבחברה אחרת היא לא תצליח להקים חברות כי אדם אם עומק מתקשה לסבול רדידות לאורח זמן…
    בכל אופן זאת הייתה שאלה שהעסיקה אותי כמה זמן…
    בקשר ל-"היו טובים יותר". נכון! ובעזרת ה' יהיו גם בעתיד, טובים ופחות טובים…הרי זה טבע החיים!
    ולא ממש נעלבתי. יותר הצטערתי. אבל גם זה יחלוף…
    יוקי!

    15/05/2016 20:04

אני כה מתנצלת על שלא יכולתי להגיב לך קודם, אך לפחות עדיין לא מחר לא? זהו משפט של טיפשים, דרך אגב. אני מגלה מעט הזדהות.. הקטע כתוב יפה אך מעט לא ברור בעיקר מבחינה גיאוגרפית. קשה קצת לפענח היכן טס נשאבת אל המערבולת היפיפה של הסיפור. לדעתי, זה היה קטע מצוין, אך מעט קצר.. הייתי שמחה להישאב ולהתערבב בעוד כמה עמודים נפלאים שכאלו. רק רציתי להעיר משהו פצפון מדעתי האישית והמטופשת להפליא (ואני כבר מתנצלת מראש): אני מאמינה כי חוכמה וידע הם דברים שונים ואני יוצרת ביניהם הפרדה כבדה. אך זוהי רק דעתי והיא לא משנה. אבל את יודעת כבר שאני מתה על הכתיבה שלך, ועל הקטע הזה במיוחד. אוהבת ומקווה שהועלתי, אליס

15/05/2016 22:00

    אין לי ספק אליס שבורכת בשכל! יש לך הערות חכמות!
    בקשר לאורך?
    את יודעת מה היופי בסיפור קצר? שהוא קצר!!!
    סיפור קצר הוא ידידם של הכותבים מתוסכלי הסיפורים, של הסופרים טרוטי העיניים, ושל האנשים שמעין רעיונותיהם ייבשו…
    אוהבת…

    18/05/2016 00:46

נחמד מאוד, אהבתי. (כן, כן, אני מהלא חכמים שאין להם דיה החלטית ומנומקת על כל דבר, please

17/05/2016 11:33

Don't hate me* … אני באפליקציה ונלחץ לי ה"שלח". סליחה!

17/05/2016 11:34

    אני מהחכמים שהדעה שלהם משתנה עם כל דעה של מישהו שאומר אותה קצת יותר נכון… כך שאני ואת באותה סירה….
    תודה על התגובה
    יוקי!

    18/05/2016 00:48
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך